Ser ut som ett timglas i alla fall, men inte Edox. De har väl alltid haft ett stiliserat, utan stag på sidorna?Känner någon igen loggan på kronan? Ser lite ut som Edox men inte riktigt tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut som ett timglas i alla fall, men inte Edox. De har väl alltid haft ett stiliserat, utan stag på sidorna?Känner någon igen loggan på kronan? Ser lite ut som Edox men inte riktigt tycker jag.
Ser ut som Longines logga utan vingar. Tänkte även Favre Leuba, men dom har ett timglas i en cirkel.Känner någon igen loggan på kronan? Ser lite ut som Edox men inte riktigt tycker jag.
Ser ut som Longines logga utan vingar. Tänkte även Favre Leuba, men dom har ett timglas i en cirkel.
Edit: Av en händelse såg jag precis den här på Tradera...
18/8 är väl en typ av rostfritt stål. 70 vet jag inte.Någon som känner igen denna länk, tänker mest på att det står 18/8 70 i spännet, känns inte som ett datum.
JB Champion har gjort länkar till tex Nivada och Bulova som ser ut så, dock brukar väl de alltid vara märkta med JB Champion på insida clasp.Någon som känner igen denna länk, tänker mest på att det står 18/8 70 i spännet, känns inte som ett datum.
18/8 är väl en typ av rostfritt stål. 70 vet jag inte.
Tackar, bra att veta, och den påminner ju mkt om Bulovan och claspen kan ju vara bytt nån gång.JB Champion har gjort länkar till tex Nivada och Bulova som ser ut så, dock brukar väl de alltid vara märkta med JB Champion på insida clasp.
18/8 är materialet, 70 skulle kunna vara tillverkningsår.Någon som känner igen denna länk, tänker mest på att det står 18/8 70 i spännet, känns inte som ett datum.
Jag tror att det är en gammal No name länk i liknande stil som jb-champion ovanför.Tackar, bra att veta, och den påminner ju mkt om Bulovan och claspen kan ju vara bytt nån gång.
Har legat i min "skrotlåda" länge med en 70-tals Seiko på, en sväng UT:n så ser den nog lite bättre ut, kan man kalla den för en enradig B O RJag tror att det är en gammal No name länk i liknande stil som jb-champion ovanför.
Tror inte att spännet blivit utbytt, utan snarare att länken aldrig varit märkt, tycker spännet passar bra tidsmässigt och har liknande nivå av slitage/patina.
Hade spännet sett märkbart nyare ut än länken hade jag hållit med dig, annars ser jag ingen anledning till varför spännet inte skulle suttit på från början.
Kul länk att sätta på en vintageklocka dock.
Vet inte vad den kan kallas, men att kalla den för BOR tycker jag är långsökt.Har legat i min "skrotlåda" länge med en 70-tals Seiko på, en sväng UT:n så ser den nog lite bättre ut, kan man kalla den för en enradig B O R
Var inte så mkt allvar i den kommentarenVet inte vad den kan kallas, men att kalla den för BOR tycker jag är långsökt.
Det är en kul 60-70 tals länk, räcker inte det?
Damklockor är inte mitt gebit, och Omega har skyfflat ut en absurd mängd olika modeller av klockor i en fånig mängd olika varianter genom åren...Någon som vet mer om detta Omega damur? Vilken modell är det och vad stämplarna på baksidan och länken betyder? Är den i guld? Har den något värde?
Mamma fick den av pappa troligen på 60-talet. Jag minns att hon hade den vid festliga tillfällen i min barndom.
Skulle tippa på att det är guldvärdet som gäller, eftersom små damur inte är så heta på marknaden. All relevant info finns på insidan av locket och på verket.Någon som vet mer om detta Omega damur? Vilken modell är det och vad stämplarna på baksidan och länken betyder? Är den i guld? Har den något värde?
Mamma fick den av pappa troligen på 60-talet. Jag minns att hon hade den vid festliga tillfällen i min barndom.
Klart som fan att man hittade en bild på länken med endlinks på efter antalet hemsidor men lyckades stänga ner webbläsaren och historiken försvann.. Länken är, precis som angivet, ej integrerad. För framtida referens om någon funderar.Länken kommer nog inte passa stilmässigt ändå. Ska ju vara rislänk eller liknande på din klocka. Länken du postade ser ut att vara från 90-talet.
Kolla tradera, borde säkert gå att få tag på en passande länk där. Dyker upp Seikolänkar ibland. Du kan ju även lägga ut en köpesannons här på KS och kolla bland tillbehörsannonserna.
Snarare fransk skulle jag tro. "Bte S.G.D.G." är en fransk beteckning, "Breveté Sans Garantie Du Gouvernement". Även bagobloc är ett franskt system för vatttentätning tror jag.Hej, ny på forumet.
Har försökt att hitta någon info om den här klockan ett bra tag nu utan framgång Nu tänkte jag att någon här kan sitta på någon info. Det står Chronometre Acop på tavlan. Kan det vara en rysk tillverkare?
Jag undrar om det inte kanske står "ACOR" dessutom? Inte för att det verkar hjälpa, hittar inte mer för det, men det ser i alla fall ut som något på franska. (Verkar vara en kommun i Frankrike bl.a.)Ah, man lär sig nåt nytt varje dag, då kanske man ska ge sig in på något franskt forum och utmana språkkunskaperna
Om det står Acor kan det här kanske vara till lite hjälp:Jag har lekt med den tanken också men inte funnit något av värde undrar om det är en ”fulklocka” den känns lite billig i handen. Skulle vara roligt om man nån gång fick reda på tillverkaren och att det verkligen var en chronometer certifierad dinka.
Känner igen loggan från tavlor, men kan verkligen inte placera den just nu.Någon som vet vilken tillverkare som märkte sina kronor såhär?
Kom på det nu tror jag!Känner igen loggan från tavlor, men kan verkligen inte placera den just nu.
Snyggt! Jag tänkte febrilt och var inne på Synchron, men det var ju inte riktigt rätt;-)Kom på det nu tror jag!
Kronan sitter på en Nivada jag just hämtade på postenSnyggt! Jag tänkte febrilt och var inne på Synchron, men det var ju inte riktigt rätt;-)
Där har vi det! Min första tanke var Rotary, så jag var inte helt off iallafall!Kom på det nu tror jag!