Martin Lovasz
Guld
Presiden var faktisk inte budget i början utan av god kvalité men som med de flesta märken så blev de billigare och billigare med åren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite som jag misstänkte då, fick hem nytt band idag och nu ska den nog bäras nu och dåJag personligen hade nog inte lagt ett par tusen på en service för den klockan. Fint skick och kul tavla, men kromad boett och förmodligen ett rätt basic urverk drar ner rätt mycket. Bär den som den är, om den ändå tickar som den borde!
Ifall man läser på Inex hemsida verkar det som att de använder delar från Citizen, känns rimligt?Någon som känner igen boetten på den här? Budgetklocka från Inex, men i alla fall skruvad krona, stål och 20 atm. Någon Seiko kanske?
Just ja, kan stämma. Hade citizen eller Seiko i huvudet. Pulsar använde Seiko, Inex var väl någon slags motsvarighet till Pulsar.Ifall man läser på Inex hemsida verkar det som att de använder delar från Citizen, känns rimligt?
https://staehr.as/inex/
Pulsar ägs väl av Seiko, tror Inex är självständigt danskt företag som köpt delar av Citizen? Kan ha fel dock...Just ja, kan stämma. Hade citizen eller Seiko i huvudet. Pulsar använde Seiko, Inex var väl någon slags motsvarighet till Pulsar.
Stämmer ang seiko, Inex säkert också. Sitter ett ETA 963.126 i denna, trodde det skulle vara något miyota-skräp. Kul, då ska den servas!Pulsar ägs väl av Seiko, tror Inex är självständigt danskt företag som köpt delar av Citizen? Kan ha fel dock...
Kul!Stämmer ang seiko, Inex säkert också. Sitter ett ETA 936.126 i denna, trodde det skulle vara något miyota-skräp. Kul, då ska den servas!
Håller med. Står ju Swiss Made på tavlan också.Kul!
Tyder ju på självständighet från Citizen också, jag har svårt att se att citizen inte skulle vilja använda sina egna urverk.
Runt tusenlappen för krona om du inte gör det själv. Ser trött ut, hur mår verket? Bild?Vad säger ni om denna, ser den okej ut? Behöver ny krona, den här går inte att skruva in helt. Nån som vet vad det kostar att byta?
Tack för svar! Släppte den till slut, lite för trött. Bättre lägga lite mer på ett bättre ex.Runt tusenlappen för krona om du inte gör det själv. Ser trött ut, hur mår verket? Bild?
Bra val. Ungefär vad handlade det om för summa?Tack för svar! Släppte den till slut, lite för trött. Bättre lägga lite mer på ett bättre ex.
Säljaren ville ha 7500. Med tanke på kronan, armbandet och skicket är det kanske okej men la lite mer och köpte en bättre iställetBra val. Ungefär vad handlade det om för summa?
Helt rätt! Med tanke på hur den levt och tavlan så kan verket ha varit skrot.Säljaren ville ha 7500. Med tanke på kronan, armbandet och skicket är det kanske okej men la lite mer och köpte en bättre istället
Kul!
Tyder ju på självständighet från Citizen också, jag har svårt att se att citizen inte skulle vilja använda sina egna urverk.
Dock inte lika?Börjar närma sig något nu.. Tyckte jag kände igen boetten från någons annons.
Inte helt lika, nej. Men skrämmande liktDock inte lika?
Krona kl 3 jmf kl 4?
Unco är tillverkad av Haller, Jauch & Pabst så det är ett tyskt märke. De tillverkade ett antal okända märken.Har någon koll på detta märke, UNCO? Googlat som tusan men hittar i stort sett ingen info. Sitter ett bfg 866 i, så ingen påkostad sak iaf men vore kul om någon vet nått!
Miba är ett danskt märke.Vad kan detta vara för tillverkare? Miba?
(Har inte fått hem klockan än, oklart vilket verk den har) tack för svar
Stort tack för info! Ok, tyska grejer asså! Där ser man. Men jag är likväl nöjd, loppisfynd från gårdagen. Verkar näst intill oanvänd, inte ett märke på boetten och gick igång utan besvär.Unco är tillverkad av Haller, Jauch & Pabst så det är ett tyskt märke. De tillverkade ett antal okända märken.
Som du ser på urtavlan står det Swiss Movt så urverket är Swiss Made men klockan är det inte.
Man kan hacka ner på urverket men kromboetten är i ypperligt skick, så bättre än många så kallade kvalités märken.Stort tack för info! Ok, tyska grejer asså! Där ser man. Men jag är likväl nöjd, loppisfynd från gårdagen. Verkar näst intill oanvänd, inte ett märke på boetten och gick igång utan besvär.
?Man kan hacka ner på urverket men kromboetten är i ypperligt skick, så bättre än många så kallade kvalités märken.
Ja, men jag har flera av dessa tyska och franska kromboetter och de är fantastiska trots repor. Tyvärr gäller det inte alla tyska boetter och särskilt Junghans hade riktigt dåligt krom och även deras stålboetter som gärna rostar.?
Hur menar du du? På en nästan oanvänd klocka med kromboett bör väl boetten vara i ypperligt skick oavsett kvalitet?