• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Idrottsmäns klockor

AB

Panerai
2-Faktor
Claudio Marchisio med Gerald Charles

2C8E9975-3EFE-4FF3-9644-C69B802844FD.jpeg
1CFB1DBA-3A75-4294-8576-7FBB9CB27886.jpeg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Såg nyss när han vann etapp 2 av Tour de France och noterade även jag något som liknade en Richard Mille.
Vilket det då var som ni redan konstaterat här ovan. :)
Enligt uppgift: "(This is the RM 67-02 model, designed with and for the South African athlete, Wayde van Niekerk. Made for racing, both ultra-light (32 grams in total)".
tdf.jpg
Ska vi sätta en femma på att Marc Hirschi, som Alaphilippe spurtslår ovan, snart kommer synas med IWC på handleden? Han har fått publikt genombrott i årets TdF och hans manager är Fabian Cancellara, Schweizisk cykellegend och långtida IWC ambassadör.
 

joppa

Omega
Ska vi sätta en femma på att Marc Hirschi, som Alaphilippe spurtslår ovan, snart kommer synas med IWC på handleden? Han har fått publikt genombrott i årets TdF och hans manager är Fabian Cancellara, Schweizisk cykellegend och långtida IWC ambassadör.

Låter inte helt otroligt! Känns som att allt fler varumärken börjar få upp ögonen för att sätta klockor på cyklister. TdF är väl å andra sidan världens största årligen återkommande sportevenemang så det kanske inte är så konstigt.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Skärmavbild 2020-09-18 kl. 10.46.50.png

Caleb Ewan, australisk sprinter och dubbel etappvinnare i årets Tour de France, nu lite lätt sliten efter två veckors (knapp) överlevnad i bergen, med Daytona.
Känns nästan som mer nyhet när en idrottsman inte har Daytona vid det här laget.
 

SurTratten

Cartier
2-Faktor
Fortsätter på hockeyspåret.
Osäker på vem av spelarna i Skellefteå AIK detta är, men att spela för Västerbottens stolthet och rocka en Söner of Sweden (loggan ser ut som Västerbottensosts logga) är fan inte dumt alltså! :D
Screenshot_20201009_145938_com.facebook.katana.jpg
 
C Ronaldo med Hublot
85A0845A-FB0D-4D8E-B3A7-05ACDC57DC09.jpeg
Jag förstår inte riktigt hur man som designer tänker när man tillverkar något sånt här och går in till chefen.

"Sen tänkte jag att vi petar in diamanter överallt där det är möjligt, sålänge det inte förstör urverket också.
Urtavlan, den är.. ..där, bakom, uppe till..
Tillverkningskostnaden? Ja som en mindre biltillverkare ungefär."

Och sen går nån med på att faktiskt göra verklighet av det, och ännu märkligare, nån KÖPER DEN FAKTISKT!?

Visst har vi alla olika smak mm mm.
..Men att köpa något sådant här, för de pengarna, jag vet inte MÅSTE man inte ha för mycket pengar då, speciellt när man fortsätter att köpa fler, liknande märkliga klockor som man nästan måste vara konstnär för att kunna avläsa öht..
Jag förstår skrytandet och skrävlandet. Det är viktigt för många. Men sånt här kan jag faktiskt inte förstå, ens om jag fick en möjlighet att välja 100 valfria klockor utan att behöva betala varesig inköp eller framtida kostnader för service eller försäkringar skulle jag någonsin välja någonting sånt här, om det inte skulle vara för att avyttra för att få pengar till annat.

Men ja.
Vi är väl olika.. 🙂 hehehe
 

fredrikb

Cartier
Jag tycker den är skitful. Men samtidigt gillar jag att CR kör nåt galet som han själv gillar och inte det som man enligt hypen ”ska” ha.
 
Topp