• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IFK Göteborg - den göttiga tråden

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Matchdag!
0C05C719-BCAD-4013-8E98-C1D736B0B7E0.jpeg
 

Reverso

Panerai
Orkar inte mer.

Nepotismen dödar IFK Göteborg och har gjort så i många många år.

Framtiden ser mörk ut. Jag är övertygad om att ett par tuffa år i superettan är det bästa för oss i längden. Så att vi en gång för alla kan rensa ut föreningen ordentligt.

Känns som allt vi gör går åt skogen.

Fel personer på fel platser hela tiden.

Finns det en plan? Finns det en röd linje?

Det är för bekvämt att jobba på KG.

Skämdes framför skärmen när jag såg att Berkling gick ut i media och sa att vi ska gå förbi Malmö "och det ganska snabbt".

Mmm...vi säger så, och hur ska det gå till? Vi ligger 25 år efter och det känns som avståndet blir större för varje år.
 

Reverso

Panerai
Håkan Mild har enligt Linkedin 9 olika pågående uppdrag. Hur mycket fokus och energi läggs på Blåvitt?

1 vb och 1 hb i truppen. Trötta hemvändande som inte levererar. Berg undantagen.

Kommer väl en nyhet vilken dag som helst att Bjärsmyr får nytt kontrakt och att Emil S kommer hem från Japan och varvar ner på KG.

Jag är iaf trött på att vara med och betala för elefanten som står mitt i rummet.

Fan.
 
  • Like
Reactions: bvb

Reverso

Panerai
Vilket jävla antiklimax detta är.

Supportrarna har gått och pratat om och sett fram emot att fikaligan ska komma hem - sedan 2007, för att enkelt spela hem ett par guld.

När de väl kommer så blir det givetvis pannkaka av allting.

Ursäkta mig måste skriva av mig lite


Någon som har konkreta idéer för att vända på den här steken?


Man vet att det är illa när man är avundsjuk på en klubb som Bodö Glimt...för att inte tala om FC Nordsjälland i Danmark.



Vi skulle vinna guld i år enligt Palmgren.

Bra plan. Gick den ut på att vi skulle få hem Mild och Stahre?

Hur fan kan Stahre få 3.5årskontrakt? Han har misslyckats i alla klubbar sen han sprattlade till och tog guld med sorkarna 2009.


Ähh, plocka in Torbjörn Nilsson som sportchef och Glenn Hysén som tränare så blir det nog bra till slut ... De kan ju klubben och känner till historiken osv osv osv 😂 ... 😢
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Vilket jävla antiklimax detta är.

Supportrarna har gått och pratat om och sett fram emot att fikaligan ska komma hem - sedan 2007, för att enkelt spela hem ett par guld.

När de väl kommer så blir det givetvis pannkaka av allting.

Ursäkta mig måste skriva av mig lite


Någon som har konkreta idéer för att vända på den här steken?


Man vet att det är illa när man är avundsjuk på en klubb som Bodö Glimt...för att inte tala om FC Nordsjälland i Danmark.



Vi skulle vinna guld i år enligt Palmgren.

Bra plan. Gick den ut på att vi skulle få hem Mild och Stahre?

Hur fan kan Stahre få 3.5årskontrakt? Han har misslyckats i alla klubbar sen han sprattlade till och tog guld med sorkarna 2009.


Ähh, plocka in Torbjörn Nilsson som sportchef och Glenn Hysén som tränare så blir det nog bra till slut ... De kan ju klubben och känner till historiken osv osv osv 😂 ... 😢
Du har helt rätt i att vi har fel personer på fel personer på fel plats, men jag hoppas innerligt inte att vi hamnar i superettan. Känns som att få lag haft svårt att vända trenden från superettan. Vi kan nog inte anta att vi gör samma resa som Stockholmslagen eller Malmö från superettan till det de är idag.
 

Reverso

Panerai
Du har helt rätt i att vi har fel personer på fel personer på fel plats, men jag hoppas innerligt inte att vi hamnar i superettan. Känns som att få lag haft svårt att vända trenden från superettan. Vi kan nog inte anta att vi gör samma resa som Stockholmslagen eller Malmö från superettan till det de är idag.


Vad är alternativet?

Att fortsätta samma planlösa ökenvandring några år till? Ser superettan där borta i horisonten.

Hoppas inte spelarna är lika uppgiven som jag och många supportrar är.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Vad är alternativet?

Att fortsätta samma planlösa ökenvandring några år till? Ser superettan där borta i horisonten.

Hoppas inte spelarna är lika uppgiven som jag och många supportrar är.
Jag känner inte att jag sitter på en färdig lösning. Det vore överdrivet av mig att påstå att jag sitter på någon quick fix, eller fix alls. Men jag tänker att något måste hända innan det monumentala fallet som jag tror fallet till superettan blir. Jag kan inte se vad som skulle förändras till det bättre av att hamna där.
 

Reverso

Panerai
Jag känner inte att jag sitter på en färdig lösning. Det vore överdrivet av mig att påstå att jag sitter på någon quick fix, eller fix alls. Men jag tänker att något måste hända innan det monumentala fallet som jag tror fallet till superettan blir. Jag kan inte se vad som skulle förändras till det bättre av att hamna där.

Det finns en del negativa aspekter av att hamna där. Men jag tror iaf det är det enda som kan få de styrande i klubben att inse att vi måste bygga nytt från grunden utan att lappa och laga, klippa och klistra nödlösningar år efter år. Men jag kanske har fel.


Det pratas ofta internt inom IFK Göteborg att vi är sveriges största klubb. Det är vi inte. Det är ingen absolut naturlag att problemen löser sig för att vi heter IFK GÖTEBORG.

Ähhh jag svamlar.
 
  • Like
Reactions: bvb

The lord

Audemars
Har inte heller någon lösning men det börjar se riktigt illa ut nu. Måste vara något problem inom spelargruppen, man kanske inte är överens om spelsätt?
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Sprid inte detta nu, men oss emellan: De fick provsmaka årets julmust… gjorde underverk.
Kan vara därför alla hemvändare tar lite tid på sig innan de levererar, julmusten släpps mot hösten…

När är blåvitt bäst? Exakt, Hösten..
 
  • Like
Reactions: bvb

Reverso

Panerai
Som Person är Emil Salomonsson fantastisk,

Som spelare så såg man redan 2017 att han gått ner sig. Det blev inte bättre 2018.

Nästa är fyller han 33...

Läste precis i GT att han är klar för återkomst och dessutom med...ett 3-årskontrakt!!!

Vilka meriter värvas han på? För sina egenskaper som spelare? Eller för att han heter Emil Salomonsson och varit här tidigare?

Ett 1-årskontrakt hade verkligen varit på gränsen, och något jag definitivt skulle vara emot. Men det ska ständigt tittas i backspegeln på KG.

Det är så sjukt. Vill inte se han i klubben igen överhuvudtaget, men nepotismen och nostalgin om vad som varit är som vanligt starkt lysande. Det är den största anledningen till varför vi tagit 1 guld på 25 år.
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Som Person är Emil Salomonsson fantastisk,

Som spelare så såg man redan 2017 att han gått ner sig. Det blev inte bättre 2018.

Nästa är fyller han 33...

Läste precis i GT att han är klar för återkomst och dessutom med...ett 3-årskontrakt!!!

Vilka meriter värvas han på? För sina egenskaper som spelare? Eller för att han heter Emil Salomonsson och varit här tidigare?

Ett 1-årskontrakt hade verkligen varit på gränsen, och något jag definitivt skulle vara emot. Men det ska ständigt tittas i backspegeln på KG.

Det är så sjukt. Vill inte se han i klubben igen överhuvudtaget, men nepotismen och nostalgin om vad som varit är som vanligt starkt lysande. Det är den största anledningen till varför vi tagit 1 guld på 25 år.
👆
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Ny säsong + 6p

borde vara något för att kicka igång tråden igen?! okej. Kör en fråga:

Vart skulle vara bästa läget för IFK att bygga en egen arena?

Undantaget befintliga lägen (GU, NU, Valhalla så anser jag att antingen Lisebergs gigantiska parkering (de man kan bygga rop år våningar och reservera en del för Liseberg) alt området mellan Torp och Delsjö golfklubb (drömläge nära KG?)
 
  • Like
Reactions: bvb

bvb

Cartier
2-Faktor
Ny säsong + 6p

borde vara något för att kicka igång tråden igen?! okej. Kör en fråga:

Vart skulle vara bästa läget för IFK att bygga en egen arena?

Undantaget befintliga lägen (GU, NU, Valhalla så anser jag att antingen Lisebergs gigantiska parkering (de man kan bygga rop år våningar och reservera en del för Liseberg) alt området mellan Torp och Delsjö golfklubb (drömläge nära KG?)
För mig som inte bor i stan är nuvarande läge oslagbart. Svårt att se att något annat läge skulle vara motiverat.
 

figaro

Cartier
2-Faktor
nu börjar den där jobbiga känslan. Vi är 3 pinnar från fjärdeplats, en till trea och sex till första… men sen kommer man på att det är 3p ner till 12e 😂 allsvenskan i ett nötskal 🤷‍♂️
 
Topp