• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IFK Göteborg - den göttiga tråden

Reverso

Panerai
Tycker enormt synd om PaKa idag. Otroligt tråkigt för honom :(

Stor risk att Paka blir en Hasse Blomqvist 2.0 tyvärr. Stackars kille, finner inga ord.

Han måste vara otroligt stark mentalt, att komma tillbaka som 22åring efter 2 st korsbandsskador och bli en av AS bästa spelare är extremt beundransvärt

Död åt plastgräs
 
  • Like
Reactions: bvb

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tycker enormt synd om PaKa idag. Otroligt tråkigt för honom :(
Stor risk att Paka blir en Hasse Blomqvist 2.0 tyvärr. Stackars kille, finner inga ord.

Han måste vara otroligt stark mentalt, att komma tillbaka som 22åring efter 2 st korsbandsskador och bli en av AS bästa spelare är extremt beundransvärt

Död åt plastgräs
Det är verkligen en så extremt pissig situation. Tror alla hade hoppats på Paka den här säsongen och sedan unnat honom en utlandsflytt efter den skiten han gått igenom.
 

Reverso

Panerai
Rättar mig själv då jag insett att Paka ej haft 2 korsbandsskador innan detta hände, det var tydligen någon annan allvarlig skada. Ledband?

Hursomhelst så verkar hans kropp vara gjord av glas och hans psyke av granit

"Fotboll är mitt liv. Blåvitt mitt lag. Göteborg min stad. Och så skall det förbli" -Paka i dagarna som varit

Är det 2 spelare jag verkligen unnar lite extra framgång så är det Paka och SebO

Sundsvall ska få agera boxningssäck imorgon.
 
  • Like
Reactions: bvb

Reverso

Panerai
Siffrorna borde blivit större idag men jag ska inte klaga. Gött med 3 poäng. Gud bevare Stefan Lindqvist.

Nu smiskar vi upp Falkenberg av bara farten.

Extra skönt med en seger på Gamla, tror det var första vinsten på GU på ca 8 försök.
 
  • Like
Reactions: bvb

Reverso

Panerai
Ryska Rubin Kazan sägs ha lagt ett bud på 10 miljoner för Starfelt. Tycker vi borde kräva det dubbla då han är top 5 i AS på sin position med 1.5 år kvar på kontraktet. Lastgammal är han inte heller.

Om han säljs vill jag gärna se en satsning på KDG och R. Wikström
 
  • Like
Reactions: bvb

bvb

Cartier
2-Faktor
Ryska Rubin Kazan sägs ha lagt ett bud på 10 miljoner för Starfelt. Tycker vi borde kräva det dubbla då han är top 5 i AS på sin position med 1.5 år kvar på kontraktet. Lastgammal är han inte heller.

Om han säljs vill jag gärna se en satsning på KDG och R. Wikström
Hoppas också på det dubbla. Det har varit för dåliga priser tidigare. Hoppas inte man tänker kortsiktigt och säljer honom för billigt. Gött med vinst idag! Även om målen kunde varit fler.
 

Reverso

Panerai
Hoppas också på det dubbla. Det har varit för dåliga priser tidigare. Hoppas inte man tänker kortsiktigt och säljer honom för billigt. Gött med vinst idag! Även om målen kunde varit fler.

Exakt. Vi måste förbättra den delen i föreningen och det tror jag att Kennet och PF kommer ordna galant

Man ska inte skämmas för att ta bra betalt om man vet att man har en bra produkt
 
  • Like
Reactions: bvb

figaro

Cartier
2-Faktor
Ett tag sedan jag var inne - men vad tror ni om Marcus Berg möjlighet att komma tillbaka? Vem velar i processen?
 

Reverso

Panerai
Ett tag sedan jag var inne - men vad tror ni om Marcus Berg möjlighet att komma tillbaka? Vem velar i processen?


Tror den enda från det gänget som kommer komma tillbaka är Gurra...

Vem som velar? Bordet ligger dukat för Berg om han vill skriva på för Blåvitt...han vill antagligen se vad han kan få för erbjudanden i sommar, jag tror han kommer välja lag baserat på plånboken.

Som jag ser det är detta hans sista chans att komma hem, det är också hans sista chans att casha in på ett lukrativt erbjudande utomlands. Vill ej ha honom om 2 säsonger när han är 35 år gammal och behöver nånstans att "varva ner" på...

EDIT: Jag hade jublat och slagit en bakåtvolt om han skrev på för Blåvitt i sommar...det hade lyft hela föreningen på alla sätt
 

Reverso

Panerai
Starfelt sägs vara klar för en rysk klubb för 13 miljoner, Rubin Kazan?

Jag tycker summan är låg men vad är alternativen? Sälja för en spottstyver nästa sommar?

Ähhh, vi tar det och ger KDG och Wikström chansen. Faller det inte väl ut har vi Agge som kan kliva ner i backlinjen.

Viktigast av allt? Ge Hasse ett förlängt kontrakt omgående så vi supportrar kan sova gott på natten...
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Starfelt sägs vara klar för en rysk klubb för 13 miljoner, Rubin Kazan?

Jag tycker summan är låg men vad är alternativen? Sälja för en spottstyver nästa sommar?

Ähhh, vi tar det och ger KDG och Wikström chansen. Faller det inte väl ut har vi Agge som kan kliva ner i backlinjen.

Viktigast av allt? Ge Hasse ett förlängt kontrakt omgående så vi supportrar kan sova gott på natten...

Det var väl bara en tidfråga. Det måste ligga rätt mycket pengar i ryska klubbar? Låg summa spontant, men bättre än vi fått för många andra.
 

Reverso

Panerai
Det var väl bara en tidfråga. Det måste ligga rätt mycket pengar i ryska klubbar? Låg summa spontant, men bättre än vi fått för många andra.


För en svensk mittback från Allsvenskan så är det historiskt sett en helt ok summa. Men så som Starfelt blommat ut hos oss, kommer han med stor sannolikhet spela i landslaget inom 2 år. Pengar är väl det enda ryska klubbar har att erbjuda egentligen. Vill se oss gå plus med minst 25 miljoner i år efter dessa försäljningar, annars är det något som är riktigt sjukt i föreningen. Det är en annan diskussion, men hur många år ska vi behöva sanera ekonomin utan att läget förbättras. Även Delsjöhallen såldes för ca 6 miljoner.

Tror PSA är ett riktigt jävla sänke tyvärr, vi har en dålig och dyr deal där. Märkligt med tanke på att det är/var våra 2 största sponsorer som vi skrev kontraktet med. Vad jag har hört äger vi alla tider där, jättebra för Prio-nisse och Ola som har fullbokat varje dag, men hur många av tiderna lyckas vi sälja och vad kostar det oss.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
För en svensk mittback från Allsvenskan så är det historiskt sett en helt ok summa. Men så som Starfelt blommat ut hos oss, kommer han med stor sannolikhet spela i landslaget inom 2 år. Pengar är väl det enda ryska klubbar har att erbjuda egentligen. Vill se oss gå plus med minst 25 miljoner i år efter dessa försäljningar, annars är det något som är riktigt sjukt i föreningen. Det är en annan diskussion, men hur många år ska vi behöva sanera ekonomin utan att läget förbättras. Även Delsjöhallen såldes för ca 6 miljoner.

Tror PSA är ett riktigt jävla sänke tyvärr, vi har en dålig och dyr deal där. Märkligt med tanke på att det är/var våra 2 största sponsorer som vi skrev kontraktet med. Vad jag har hört äger vi alla tider där, jättebra för Prio-nisse och Ola som har fullbokat varje dag, men hur många av tiderna lyckas vi sälja och vad kostar det oss.

Ja går vi inte med rejält plus detta året är det något som är helt åt helvete. Men jag tycker ändå mycket ser positivt ut.

Vi utvecklar spelare, flyttar upp spelare från akademin på ett sätt vi inte gjort på länge. Intresset för klubben är högre än på länge. Vi har mer att bygga på nu än för bara ett år sedan eller två.
 

Reverso

Panerai
Ja går vi inte med rejält plus detta året är det något som är helt åt helvete. Men jag tycker ändå mycket ser positivt ut.

Vi utvecklar spelare, flyttar upp spelare från akademin på ett sätt vi inte gjort på länge. Intresset för klubben är högre än på länge. Vi har mer att bygga på nu än för bara ett år sedan eller två.

Vi kommer gå plus i år, vi har sålt för 60 miljoner om Starfeltaffären går igenom. Om jag minns rätt var vårt driftunderskott förra året ca 30-35 miljoner, lägg där till att vi anpassat vår kostym efter de förväntade lägre publiksiffrorna liknande föregående år på ca 9500-1000 ... Vi har hittills snittat ca 14.000+ på hemmaplan ...

Jag ser absolut ljuset i tunneln...hoppas inte gûbbarna på KG får spader nu när lite pengar trillat in på kontot och börjar värva dyra spelare utan god vidareförsäljningspotential
 

Reverso

Panerai
Roger Gustafsson är en legend i svensk klubblagsfotboll. Han är Mr. Blåvitt

Men jag tror att han hade kört fast lite med sitt akademiarbete, JO var helt rätt person att ta över den uppgiften.

Vår akademi har förvandlats till landets i särklass mest spännande talangfabrik. Älskar det.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Roger Gustafsson är en legend i svensk klubblagsfotboll. Han är Mr. Blåvitt

Men jag tror att han hade kört fast lite med sitt akademiarbete, JO var helt rätt person att ta över den uppgiften.

Vår akademi har förvandlats till landets i särklass mest spännande talangfabrik. Älskar det.
Har akademin verkligen förvandlats?
 

Reverso

Panerai
Har akademin verkligen förvandlats?


Det är uppenbart att den har "förvandlats"

Kan inte sätta fingret exakt på vad JO gjort som inte RG gjort, men vi radar upp talanger i våra led. Aldrig tidigare har vi plockat upp fler junior till A-laget i den här takten eller haft fler juniorspelare som knackar på dörren till A-laget

Och det måste självklart bero på någonting, knappast en slump

Sen är det självklart inte enbart JO's förtjänst, även Hannes Stiller och Hjalle har en stor del i detta. Cred till dom för det
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är uppenbart att den har "förvandlats"

Kan inte sätta fingret exakt på vad JO gjort som inte RG gjort, men vi radar upp talanger i våra led. Aldrig tidigare har vi plockat upp fler junior till A-laget i den här takten eller haft fler juniorspelare som knackar på dörren till A-laget

Och det måste självklart bero på någonting, knappast en slump

Sen är det självklart inte enbart JO's förtjänst, även Hannes Stiller och Hjalle har en stor del i detta. Cred till dom för det
Det är väl A-laget och filosofin i hela klubben som förändrats? Detta i samband med ett par bra talanger såklart.
 
  • Like
Reactions: bvb

Reverso

Panerai
Det är väl A-laget och filosofin i hela klubben som förändrats? Detta i samband med ett par bra talanger såklart.


Det också, det är en dominoeffekt, allting går hand i hand ... Poya anställdes i November 2017 och JO inledde sitt arbete med akademin ca ett halvår tidigare då han anställdes som akademichef

Men du har helt rätt att A-laget och klubbens filosofi i grunden har ändrats, och jag älskar det nya moderna Blåvitt

Det är viktigt att vi fortsätter på den inslagna vägen nu. Mats Gren förtjänar också cred för dagens Blåvitt, och jag var väldigt starkt kritisk till honom som sportchef måste jag erkänna
 
  • Like
Reactions: bvb

bvb

Cartier
2-Faktor
Nu var det klart med Starfelt. Försäljningsrekord med relativt få spelare sålda känns bra. Någon som vet hur mycket Sakor gick för?
 

Reverso

Panerai
Nu var det klart med Starfelt. Försäljningsrekord med relativt få spelare sålda känns bra. Någon som vet hur mycket Sakor gick för?

Sakor, ingen aning men vad jag hört så var det "peanuts" för att bli av med hans lön. Juventus sades ju ha en ordentligt fet vidareförsäljingsklausul på honom också.

Börjar känna mig stressad över situationen med Hasse

Gubbarna på KG får ta och fixa det snarast
 
  • Like
Reactions: bvb

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det också, det är en dominoeffekt, allting går hand i hand ... Poya anställdes i November 2017 och JO inledde sitt arbete med akademin ca ett halvår tidigare då han anställdes som akademichef

Men du har helt rätt att A-laget och klubbens filosofi i grunden har ändrats, och jag älskar det nya moderna Blåvitt

Det är viktigt att vi fortsätter på den inslagna vägen nu. Mats Gren förtjänar också cred för dagens Blåvitt, och jag var väldigt starkt kritisk till honom som sportchef måste jag erkänna
Jag tror det är såhär enkelt:

Akademin är och har varit riktigt bra
"Årgångarna" är olika bra
När A-laget satsar kontinuerligt på talanger ur egna led så blir detta effekten för en storklubb som Blåvitt. Behöver inte innebära 50 miljoner i transferintäkter varje år, men definitivt regelbundna försäljningar av egna talanger till europa.
 
  • Like
Reactions: bvb

Reverso

Panerai
Berg går till Krasnodar. Nu kan vi släppa tanken på honom iaf.


Ja vad ska man säga, han väljer lag 100% med plånboken.

Önskar honom lycka till i Ryssland och vem vet, han kanske levererar om 1 år och är sugen på att komma hem då. Dock så fyller han 34 nästa sommar och jag vill inte att KG ska förvandlas till ett ålderdomshem a la Helsingborg.
 
  • Like
Reactions: bvb

Reverso

Panerai
Ridå

Med 7 sekunder kvar spelar vi upp bollen och går på mål istället för att hålla i bollen tills domaren blåser.

Sämsta matchen från vår sida hittills i årets Allsvenska?
 
  • Like
Reactions: bvb
Topp