• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inlägg 2000 = med ny familjemedlem.

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ja, vad gör man när man kommer upp 2000 inlägg här om inte köper en till dinka? Jag kom då inte på något annat...

Att man så snabbt skulle komma upp i 2000 inlägg trodde jag inte...
När man först skapade sig ett konto här på klocksnack så undrade jag lite hur man skulle få ihop 100 inlägg. Men man kommer fort in i gemenskapen och man finner intressanta ämnen som berikar ens intresse. Der går verkligen fort! Kan nog erkänna att en och annan vaken timme spenderas här inne...

Men nog om det dravlet!



För ca ett år sedan så råkade jag pröva en klocka när min sambo var vid NK i vår huvudstad. Jag kände inte att jag hade så mycket bättre för mig så jag prövade en klocka från en tillverkare jag knappt tittat åt tidigare.

Efter det så skapades en nyfikenhet så att jag var tvungen att pröva den igen. Den var lika bra då som första gången. Men jag var ändå lite osäker, den fanns nämligen i olika storlekar och det skapade lite funderingar.

Efter att jag under sommaren spenderat lite tid inne vid Krons med funderingar kring storlek och även hittat fler modeller som var spännade så bestämdes det att jag skulle fundera vidare. Jag kände inte att jag hade någon större panik utan att det fick gärna ta lite tid. Jag hade trots allt någon annan klocka att ha på mig...


Får under sensommaren ett samtal från @KRONS och @Nymans Ur 1851 om jag inte skulle vilja göra dem sällskap på en fabriksvisning av den aktuella klocktillverkaren. Jag avbokade mina åtaganden jag redan hade inbokat och följde med. Det var en riktigt rolig resa!! Här kan ni läsa om den:
https://klocksnack.se/threads/fabriksbesök-hos-jaeger-tillsammans-med-nymans-ur-1851-krons.98150/

Så, ja nu har ni nog förstått att det är en klocka från det anrika företaget Jager LeCulture som har fått följa med mig hem till min övriga familj.

Jager LeCulture gör verkligen en hel del spännade klockor!! Efter att ha fått äran att vara med på fabriken och se det vackra hantverket så uppskattar man det ännu mer. Men nu är frågan vad har jag fallit för? Något som kommer komplettera mina övriga klockor perfekt. En klassisk sportklocka i stål, det finns andra stål dinkor än Rolex ;)

Det är en tidlös Reverso. En Large, stod länge i valet mellan medium och large. Men jag är helt säker på att jag valde rätt!

Nu lite bilder från denna trevliga dag!
D677D0D8-0625-4AA0-97F2-9D0A8850B837.jpeg
34B97EA4-DA98-400F-B4D3-AB1D57E3A689.jpeg
2A346EC4-F1AE-4F93-A5ED-7FB90FEB39A2.jpeg
19F34209-E524-4BD4-967D-5705E12209B8.jpeg
4DC8D427-2566-4EF7-A27A-4DED9DF71A79.jpeg
19FDD596-3FBD-4438-A516-E0CA59079758.jpeg
37F7979F-75B4-4B2E-8FB5-E6B67FEFFFE7.jpeg
94F681C6-E76B-4072-B500-C9F52583850D.jpeg
3FAB3101-C966-40FC-8CC5-9178DDD3BCEF.jpeg
9BC3F279-3012-406A-8B9D-B8D5230221C8.jpeg
0BD70F12-91B1-4DD5-8202-26A5C754AEAF.jpeg
294780DA-E9FE-4DA5-85D5-98D26BE0EE1B.jpeg
90A8FB7D-EDF2-42B4-8969-73144802E00C.jpeg
A1E0FC73-51DD-428C-AB69-0AE13E02063C.jpeg


Grattis till 2000, fast ett ännu större GRATTIS till ett utmärkt val av klocka! En riktig klassiker som har hållit fram tills nu, och kommer alltid vara aktuell så länge det finns människor på jorden...
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Med den där blir du NÄSTAN lite cool men bara NÄSTAN ;)

Nee men får ta och gratulera till en helt fantastisk klocka och så hoppas vi på 4k inlägg om ett år :)
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Grattis! Jag har en Reverso GT (som väl är ganska lik en Large?) sedan länge. Den står sig bra över tiden och inget man tröttnar på.

9309B29F-E86F-4DB8-B7C8-A68AC4E913BF.jpeg
Den ska vara tämligen lik, om jag inte missminer mig så är den något mindre än L. Kanske den optimala storleken...
Väldigt trevlig att titta på!
Trevlig helg!
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Äntligen!
Visst bärs den nästan som din deep sea?

:)

Stort grattis!
Ja det kan man säga! Äntligen!! Satt djupt inne. Men var inne på en medium men svängde mot en large. Men lite som du sa när vi var i fabriken att en large kan bäras på ett avslappnat sätt till annan klädsel än kostym, i alla fall bättre.
Det är nog rätt.

Har inte hunnit reflektera över det. Men vill tro att den bärs mindre, det borde den göra. Den bärs mindre än min Bvlgari i alla fall, men den är ganska massiv.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Grattis till 2000, fast ett ännu större GRATTIS till ett utmärkt val av klocka! En riktig klassiker som har hållit fram tills nu, och kommer alltid vara aktuell så länge det finns människor på jorden...
Jag bugar och bockar Mr Affe!!
Ja det är verkligen en del historia. Så klassiskt så att det inte kan bli fel!! Tog lite tid för mig att komma tillskott men vad gör det när man vill att det ska bli bra ;)
Mer Reverso till folket :)
:jlc:
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Ja det kan man säga! Äntligen!! Satt djupt inne. Men var inne på en medium men svängde mot en large. Men lite som du sa när vi var i fabriken att en large kan bäras på ett avslappnat sätt till annan klädsel än kostym, i alla fall bättre.
Det är nog rätt.

Har inte hunnit reflektera över det. Men vill tro att den bärs mindre, det borde den göra. Den bärs mindre än min Bvlgari i alla fall, men den är ganska massiv.


Det var sarkasm med Deep sea frågan :)


Tycker large funkar riktigt bra på dig, helt korrekt val!

Har fortfarande samma åsikt, tror den kommer att funka lika bra med lite ordentliga kläder som med T-shirt till sommaren.
 
Topp