• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inofficiella Traska-tråden: "For those who know"

Hejsan alla traska användare.
Vill bara kolla med er hur ni upplever länken på commuter.
Jag märker när man använder klockan flera dagar i sträck så börjar obekvämligheten att komma.
Den har lite för skarpa kanter i utsidan på länken alltså lite vass känsla.
Känns väldigt trist då För övrigt klockan är grym Hur känns era ska man maila och fråga traska om detta eller vad tycker ni?
Det blir ju mer påtagligt om man också sover med klockan alltså använder den dygnet runt har jag märkt.
1000071923.jpg
Jag har inte anmärkt på att dom är såpass skarpa förens nu. För mig har det inte varit något problem.

På vilket sätt skaver utsidan? Bär du länken för tight kanske?

Tycker dock du ska maila dem och ge din åsikt. Du kanske får en ny länk med ”slipade” kanter skickad till dig 😉

Jag har inte anmärkt på att dom är såpass skarpa förens nu. För mig har det inte varit något problem.

På vilket sätt skaver utsidan? Bär du länken för tight kanske?

Tycker dock du ska maila dem och ge din åsikt. Du kanske får en ny länk med ”slipade” kanter skickad till dig 😉
Har testat både lös och tajt länk.
Själva insidan det som ligger mot huden, ger en vass känsla. Så har fått som en irritation på huden antagligen av små mikroskopiska riv märken.
Ja man skulle ju kunna maila de har ju bra support
Försökte mig på en pedagogisk bild med rött streck alltså den kanten som ligger mot handleden.

1000071944.jpg

Själva insidan det som ligger mot huden, ger en vass känsla. Så har fått som en irritation på huden antagligen av små mikroskopiska riv märken.
Försökte mig på en pedagogisk bild med rött streck alltså den kanten som ligger mot handleden.

1000071944.jpg

Jag tycker absolut du kan mejla dem. De brukar uppskatta feedback.
Jag har inte märkt nåt sånt men kan också bero på att jag nästan aldrig bär samma klocka flera dagar i sträck.

1000071944.jpg
Jaha, tolkade det som kanten på utsidan av länken. Min insida är mjukare än på ovansidan, där är det riktigt skarpt. De kanske missat att döva insidan på din. De missade trots allt att fräsa ur mitt lås 😅

Upplever att Onyx är svartare än svart på något svårförklarat sätt. Ordentlig punch och kontrast i tavlan som jag ej lyckas återge på bild.
1753955346471.jpeg

Nu har jag inte haft båda att jämföra med men instämmer i att ett sanslöst djup är det i onyxen. Bottenlöst svart.
Och så är den ju magisk också som de flesta vet.

Ja har sett några bilder som andra har tagit och som visar bättre på djupet i svärtan.
Försöker förgäves här men det är bara mina håriga armar som framhävs ☺️
1753960168542.jpeg

Mycket svårt att återge på bild. Omöjligt för mig.
Så dök den äntligen upp efter att ha legat för godkännande av tullen i en vecka! Summiteer 38..
IMG_6023.jpeg
Första intrycket är mycket gott 😍

Kanonfin! Inget slår en 38 summiter.

Vad säger ni om lystern i Traska stålet.
Jag upplever det som lite annorlunda för att vara 316L stål men är det coatingen som gör det eller inbillar jag mig?

De senare versionerna har jag svårt att se skillnad i stålet på jämfört med icke behandlade 316L stål.

Min V2 är helborstad och där kan jag se en något mörkare nyans än på de borstade ytorna på de senare versionerna. Men bara ibland för jag har stort besvär med att sortera ut länkbitar som blivit ihopblandade med de senare versionernas länkbitar.

Jag uppfattar också lystern i stålet som mycket fin.

Tillbaka
Topp