• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

dempha

Rolex
2-Faktor
Efter lite semester ifrån både jobb och ks kände jag att det var dags för en comeback. Har givetvis inte slarvat med intaget av denna ljuva dryck, det är bara bildpostandet som blivit lidande.
Dagens blev iaf en monkey med ft fläder och blåbär, lite märklig kombination kanske men mediterranian var slut på lokala mataffären...
14A3BFC5-55C6-404B-91E2-78EAC918F6B7.jpeg
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Exakt den combon måste jag testa men måste proviantera päron först. Gott?

Det är ju enligt Lydens rekommendation men jag tyckte inte att päronet gav så mycket smak och då var det dessutom välmoget och saftigt, men det ser snyggt ut på bild :), undrar om dom har fryst päronet innan för att kunna göra så tunna och snygga skivor?
 

Lyden

Panerai
Det är ju enligt Lydens rekommendation men jag tyckte inte att päronet gav så mycket smak och då var det dessutom välmoget och saftigt, men det ser snyggt ut på bild :), undrar om dom har fryst päronet innan för att kunna göra så tunna och snygga skivor?

Vi har använt oss av päron conference när vi destillerar, samt som garnityr. :)
Räcker med en tillräckligt vass kniv för så tunna skivor.

Vi körde en bar takeover i fredags där vi serverade vår Pink Gin med Hammars Pink och en skiva grape, den kombon kan jag med rekommendera!
 
Topp