• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Inga invändningar så jag körde på
20200829_171502.jpg
20200829_171555.jpg
20200829_171614.jpg
Har oxå provat den där.
Mycket äpple fullt förståeligt. Men jag tycker den är riktigt trevlig.

För en novis, vad är det som motiverar att denna kostar x3 mot "standard" Hernö?
Mycket limiterad upplaga med lokalt handplockade botanicals. Har t.ex. varit väldigt svårt att hitta lokala enbär i år och tre privatpersoner som lyckats plocka minst 1 kg var har fått sina namn på etiketten under rubriken "Our Heroes"

Deras 2019 års upplaga är fortfarande den godaste ginen jag smakat och 2020 är inte långt efter.

https://www.mynewsdesk.com/se/herno...-terroir-gin-som-lanseras-paa-maandag-3028656

Mycket limiterad upplaga med lokalt handplockade botanicals. Har t.ex. varit väldigt svårt att hitta lokala enbär i år och tre privatpersoner som lyckats plocka minst 1 kg var har fått sina namn på etiketten under rubriken "Our Heroes"

Deras 2019 års upplaga är fortfarande den godaste ginen jag smakat och 2020 är inte långt efter.

https://www.mynewsdesk.com/se/herno...-terroir-gin-som-lanseras-paa-maandag-3028656
Kul! Tack för ett informativt svar.

Ny bekantskap! Ruskigt trevlig, även rent! Måste säga att den med sin lite kryddigare, skarpare smak kompletterar Rokus blommigare sötma fint för en grym japansk ginduo! Nu även dags att prova mig fram i tonicträsket också, eftersom min lokala Ica Maxi nu har ett grymt brett utbud.
42CD9D01-E541-4B71-93FE-E216959E4535.jpeg

Hej!
Då man inte hängt med i gt-boomen så skulle jag vilja ha lite tips om goda gin,tonic alternativ om man vill ha nåt lite fruktigt och fräscht i gt-väg.Inga jobbiga avkok och saker utan en bra gin, en bra tonic och en fruktbit i glaset räcker bra för mig, ha ha.
Vad ska jag köpa?:)

Hej!
Då man inte hängt med i gt-boomen så skulle jag vilja ha lite tips om goda gin,tonic alternativ om man vill ha nåt lite fruktigt och fräscht i gt-väg.Inga jobbiga avkok och saker utan en bra gin, en bra tonic och en fruktbit i glaset räcker bra för mig, ha ha.
Fruktigt och fräscht. Då kan jag tipsa om den jag dricker just nu. Lydén Pink Gin, Fever Tree Mediterranenan och en slice blodgrape. Sjukt gott!
20200905_171745.jpg

Hej!
Om du vill köra så omärkvärdigt men bra som möjligt så skulle jag säga Hernö, Fever Tree indian tonic och lime.
Hernö är nog bästa middle of the road standard-ginen, och har vunnit många guldmedaljer i gin-VM. Själv föredrar jag dock lite mer nischade gin, som japanska Roku och Etsu. Har dock alltid en flaska Hernö hemma när jag vill ha nåt mer neutralt. Funkar i absolut alla gindrinkar, som martini och John Collins.

Tillbaka
Topp