• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Jag är lite ny på Ginascenen men har börjat tycka det är spännande. Funderar på att testa Åre Bränneri och dera gin. Någon som smakat? Något att ha?
66105BEB-B8A3-40C7-A149-614752011423.jpeg
Står på listan att testa, norrlänningen @StarMan diggar den vet jag

168EFED8-1574-4EEB-9EBD-58313994F7B3.jpeg

DB388152-2E70-4520-9E6D-39FC7AF662B0.jpeg

Vilket Gin-år det har varit alltså.. galet bra om man själv får säga det! I våras blev vår Dry Gin utsedd till Worlds Best London Dry Gin i World Gin Awards 2021, sedan guld i The Gin Masters och London Spirit Competition - Men nu håller vi tummarna att vi kammar hem Årets Kronobergare 2021.

Just i skrivande stund så sippar jag på vår Lydén Distillery Signature Serve.

• 5cl Lydén Distillery Dry Gin
• 10cl Neutral tonic, vi föredrar Hammars Original
• Lingon
• En kvist rosmarin

Skål och trevlig lördag!

Hur var Hendricks Lunar? Jag har inte öppnat min flaska ännu.
Nu är jag visserligen svag för det mesta som Hendricks producerar, men jag tycker den var väldigt trevlig. Blommig och fräsch. Jag kan dock inte påstå att den skiljde sig speciellt mycket från deras senaste ”midsommer solstice”. Denna kombo var dock inte jättebra, kändes som att tonicen skar sig lite med ginen…

Tillbaka
Topp