• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
En helt vanlig GT i matlagandet,
8A932CE6-6058-43E6-9626-BAF4E5D99ED4.jpeg
 

Lyden

Panerai
Idag, den 20 april, firar vi Svenska Gin & Tonic-dagen! 🇸🇪

Vi föredrar vår Dry Gin med en del gin till två delar neutral tonic som vi sedan garnerar med lingon & en kvist rosmarin i ett trevligt glas som är väl fyllt med is.

Hur firar ni dagen?
F459BCEC-5F80-4A7B-8618-3CA35690D742.jpeg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
-Jag kände för att prova en ny (för mig) gin till helgen. Jag ser att StarMan har gjort en och annan bland på Hernö’s old Tom gin.

@StarMan - Vad rekommenderar du att man ska blanda old Tom gin med?

E60DEBCC-E436-4D23-A20E-94F928DDFA10.jpeg
Mycket bra val, en av mina favoriter! Den funkar med allt möjligt men om det ska vara GT så gillar jag kombinationen mango svartpeppar. Nu till sommaren funkar jordgubb och basilika bra. Även rabarber är en favorit. Kiwi eller vattenmelon är också lite roligt. Kör oftast ganska plaina tonics så ginen får stå i centrum. Fever Tree Mediterranean eller Hammars Original.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Mycket bra val, en av mina favoriter! Den funkar med allt möjligt men om det ska vara GT så gillar jag kombinationen mango svartpeppar. Nu till sommaren funkar jordgubb och basilika bra. Även rabarber är en favorit. Kiwi eller vattenmelon är också lite roligt. Kör oftast ganska plaina tonics så ginen får stå i centrum. Fever Tree Mediterranean eller Hammars Original.

-Tack 🙌🏼
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Fortsätter med en riktig raritet. Empress Gin. Stötte på denna när jag var i Kanada för några år sen. Det mest spektakulära är förstås färgen som går från djupblått till ljuslila när man blandar den med tonic. Smaken är också fantastisk!
20220527_212917.jpg
 
Topp