• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Lyden

Panerai
5554885A-9BCC-47BB-9CEA-E0AEAA498B02.jpeg

Bra kombo! Fever-Tree Elderflower med rosmarin, grape-zest & lingon. :)
 
Senast ändrad:

bvb

Cartier
2-Faktor
Jag ska på semester i vår och tänkte då köpa Gin genom tax-free. Jag tänkte mig Sipsmith, Roku, The Botanist och Hendrick´s.
Någon av dessa som inte är värda att köpa?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
La precis en beställning. Alla är nya för mig.
upload_2019-3-4_20-55-28.png
Detta landade idag, jag tror jag har en aning om hur de bör blandas, självklart kommer jag testa mig fram.

Någon här som har en oslagbar kombo?!

1. Lilla spritfabriken london Dry.<- Enbär, citroncest & FT eller EB.
2. Hernö Old tom. <- Citroncest & Ekobryggeriet.
3. Roku. <- Ingefära & Fever tree.
4. Stockholm bränneri dry. <- Ekobryggeriet granskott, rosmarin och Citron.
 

atco

Omega
Detta landade idag, jag tror jag har en aning om hur de bör blandas, självklart kommer jag testa mig fram.

Någon här som har en oslagbar kombo?!

1. Lilla spritfabriken london Dry.<- Enbär, citroncest & FT eller EB.
2. Hernö Old tom. <- Citroncest & Ekobryggeriet.
3. Roku. <- Ingefära & Fever tree.
4. Stockholm bränneri dry. <- Ekobryggeriet granskott, rosmarin och Citron.
Har sagt det förr och säger det igen. Även den billigaste gin förtjänar bättre än Ekobryggeriets tonic. Håll dig till Fever-Trees olika varianter och prova dig fram!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har sagt det förr och säger det igen. Även den billigaste gin förtjänar bättre än Ekobryggeriets tonic. Håll dig till Fever-Trees olika varianter och prova dig fram!
Really, vad är det för fel på EB? Jag tycker Ekobryggeriets Besk & granskott är riktigt bra.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker samtliga tonics från Ekobryggeriet är i det närmaste odrickbara. Men gillar du dem så kör på!
Smaken är som baken.
På den topicen om odrickbara. Jag har inte druckit Fentimans på väldigt länge så jag slog till på två stycken 4-pack när jag hittade de på ett Ica.
Det var ingen höjdare, smakade inte alls bra.
 

atco

Omega
Smaken är som baken.
På den topicen om odrickbara. Jag har inte druckit Fentimans på väldigt länge så jag slog till på två stycken 4-pack när jag hittade de på ett Ica.
Det var ingen höjdare, smakade inte alls bra.
Jag är inte heller något fan av Fentimans. En simpel Fever-Tree slår det mesta...
 
Topp