• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

Vonlind

Panerai
https://open.spotify.com/track/6KzJwRf7FWSWXT0k7fW45f?si=UJy4fXC0R_KVhOZ8qDkYOQ
Simply Red´s klocka, någon?
maxresdefault.jpg

Seiko kinetic titanium?
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Tänkte precis gå in och skriva om det finns några kändisar som rockar GS... Det gjorde det tydligen. Kul! Pratar han om det i klippet du länkade?
Ja. Han som är gäst visade Joe sin spring drive när han var där förra gången. Matt har en podcast om klockor så han kan en del. Efter det hade Joe blivit imponerad och köpt en GS själv och så snackade de om det. Matt hade fått ett mail från nån chef på GS efter det tidigare avsnittet.
 

Whedda

Rolex
Man undrar ju ibland vilka det är som faktiskt är genuint intresserade och vilka som bär märken i stil med PP, AP, JLC m.fl. för att deras personal shopper vet att det är inne eller för att de helt enkelt får spons.

Möter man någon på ICA som bär den typen av klocka kan man ganska säkert anta att personen är intresserad av klockor men det blir svårare med kändisar. Jag kanske bara är fördomsfull och det känns som att de flesta bär de plagg och smycken de har för att någon annan har bestämt det men det är alltid roligt när man blir motbevisad och någon talar ut om sin samling eller gör medvetna val som tyder på ett intresse.

spontant tycker jag det känns ganska uppenbart vilka som är genuint intresserade och vilka som är mer ute efter att flasha alt. har ett ambassadörskap för varumärket. Att t ex PP skulle sponsra stjärnor med Nautilus och Aquanauts tror jag är relativt osannolikt då de inte arbetar med ambassadörer och redan får skit av precis alla för att dessa klockor “inte går att köpa”. Sen kan säkert platsen på listan för en 5719, 5740 Eller Tiffany 5168 förbättras avsevärt om du heter Mark Wahlberg, John Mayer eller Drakes...
 
Topp