• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

Alruts

Rolex
Pledge Member
Kong Haralds GMT Master 1675

harald2.jpg
harald.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Kanske skurk då?

Men lite skurkaktigt att fly rättvisan kan man tycka.
Men även om han är helt oskyldig kan jag förstå att han gör så.

Med största sannolikhet skyldig till åtminstone en del brott.
Har svårt att tro att alla påståenden om förskingrade mångmiljonbelopp och dyra bostadsköp skulle vara rena påhitt. Men vi får se.
Gör givetvis en avbön om jag riktat anklagande epitet på en oskyldig människa.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Med största sannolikhet skyldig till åtminstone en del brott.
Har svårt att tro att alla påståenden om förskingrade mångmiljonbelopp och dyra bostadsköp skulle vara rena påhitt. Men vi får se.
Gör givetvis en avbön om jag riktat anklagande epitet på en oskyldig människa.
Fel tråd, men frågan är hur rimlig straffskalan är och hur rättvis den domen hade blivit. Han räddade trots allt deras älskade Nissan från undergång också.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Fel tråd, men frågan är hur rimlig straffskalan är och hur rättvis den domen hade blivit. Han räddade trots allt deras älskade Nissan från undergång också.
Enig. Japan är ett ju ett oerhört rasistiskt land så om det finns en chans att klämma till en västerlänning så hade man gärna tagit den. Skulle tro att Ghosn fuskat exakt lika mycket som alla hans inhemska kollegor.
 

kuma-kun

Audemars
Enig. Japan är ett ju ett oerhört rasistiskt land så om det finns en chans att klämma till en västerlänning så hade man gärna tagit den. Skulle tro att Ghosn fuskat exakt lika mycket som alla hans inhemska kollegor.

Nu börjar vi nog egentligen gå rätt mycket utanför ämnet.
Efter att ha bott i Japan många år tycker jag din åsikt att Japan är oerhört rasistiskt land är fel.
Tycker inte alls Japan är mer rasistiskt än Sverige, Kina, m.m.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kanske inte en regelrätt kändis men iaf i Japan.

Zoozoo-grundaren Yusaku Maezawa bär RM.

yusaku-maezawa.jpg
Verkar vara en ödmjuk kille, läste precis en artikel om att han skulle skänka en miljard Yen till 1000 av sina följare på sociala medier (ca 87' SEK/pers) med uppföljningsundersökningar för att se om folk verkligen blir lyckligare av pengarna, om det påverkar deras liv positivt osv.

Man kan så klart vara cynisk och se det som en slags PR-kupp men det är ändå 87 miljoner kronor som skänks bort och förra året skänkte han närmare tio miljoner helt utan krav på motprestation till slumpmässigt utvalda personer.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Verkar vara en ödmjuk kille, läste precis en artikel om att han skulle skänka en miljard Yen till 1000 av sina följare på sociala medier (ca 87' SEK/pers) med uppföljningsundersökningar för att se om folk verkligen blir lyckligare av pengarna, om det påverkar deras liv positivt osv.

Man kan så klart vara cynisk och se det som en slags PR-kupp men det är ändå 87 miljoner kronor som skänks bort och förra året skänkte han närmare tio miljoner helt utan krav på motprestation till slumpmässigt utvalda personer.

Det är inga småsummor ens för honom så hans givmildhet (?) är ändå rätt imponerande. Men...
Äh. Jag ska inte komma med pekpinnar. Folk får väl göra vad de vill med sina pengar.
 

KJS79

Cartier
2-Faktor
Märkligt samarbete, om det nu är det. Frank Müllers utmaningar har hittills varit design och horologiska innovationer. Långt från kampsportens mer tuffa uttryck. Det skulle möjligen vara diamanterna som passar in i den miljön.
Är det verkligen samarbete då? Connor har ju inte så dåligt med deg så han har nog råd att betala samt att han har en hyfsad uppsättning dyra klockor av olika märken om jag inte minns helt fel. Jag menar alltså att FM inte är inblandade mer än som säljare av klockan.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Är det verkligen samarbete då? Connor har ju inte så dåligt med deg så han har nog råd att betala samt att han har en hyfsad uppsättning dyra klockor av olika märken om jag inte minns helt fel. Jag menar alltså att FM inte är inblandade mer än som säljare av klockan.
Jo så kan det vara. Man är så van vid att kända personers handleder är guld värt för klockindustrin. Han är ju iofs lite konstig och kontroversiell så det är möjligt att han inte anses vara en bra plattform för ett varumärkesbygge?
 
Topp