• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Henry Cavill med Omega SMP på Nato
225407FE-A63F-4C92-B617-35B70D0F67AD.jpeg
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Var det inte den klockan som såldes på auktion för näst intill ingenting, men nu är värd hur mycket som helst? :) Har för mig att det var någon som köpte den på auktion när den beslagtogs av colombianska staten.
Läste om den i någon tidskrift, har för mig att den såldes på auktion för 8k$ men var värderad till närmare 80k$. Bara en som vågade buda då Escobar inofficiellt var skyldig Calikartellen sina tillgångar efter sin bortgång.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ja, det kan faktiskt vara riktigt snyggt! Jag gillar att testa lite olika läder på min 16570 Polar, kanske borde testa bund.
Det här som händer här och nu är nog början på en hype. Snart ska alla ha bund-straps. Nu gäller det att informera alla KS duktiga strapsmakare att bund är på G. Jag ska nog beställa ett direkt.
 
Verkar vara en ödmjuk kille, läste precis en artikel om att han skulle skänka en miljard Yen till 1000 av sina följare på sociala medier (ca 87' SEK/pers) med uppföljningsundersökningar för att se om folk verkligen blir lyckligare av pengarna, om det påverkar deras liv positivt osv.

Man kan så klart vara cynisk och se det som en slags PR-kupp men det är ändå 87 miljoner kronor som skänks bort och förra året skänkte han närmare tio miljoner helt utan krav på motprestation till slumpmässigt utvalda personer.
Luktar pyramidspel deluxe....
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hm, jag har för mig att Netanyahu har haft en PAM140 i gult guld? Det där är en PAM180 i vitt guld. Båda har ETA-verk. Båda är mina favoriter. Bland det bästa Panerai har gjort, men Panerai har gjort många bra. Jag gillar det råare stuket som blir med ETA-verket och tavlan. Kolfibertavlan är unik i Panerai-sammanhang.

PAM140, gulguld
pam140.jpg
pam140_2.jpg


PAM180, vitguld
pam180.jpg
 
Senast ändrad:
Topp