• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

sjökvist

<—Axel Nilson
Den senaste film jag såg var The Irishman. Jag tyckte om skådespelarnas inlevelse och det är en välgjord film. Snygga klockor visades också. Hoppas du tycker som jag att tråden ska vara öppen för olika synsätt.
Det figurerar ju en massa e sportsfolk i denna tråd som jag inte har en aning om vilka det är.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Den senaste film jag såg var The Irishman. Jag tyckte om skådespelarnas inlevelse och det är en välgjord film. Snygga klockor visades också. Hoppas du tycker som jag att tråden ska vara öppen för olika synsätt.
Jag tycker att man kan fråga vem någon är om man inte vet, men att du verkade mer vara ute efter att poängtera att du inte vet/bryr dig om vem personen är ;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det figurerar ju en massa e sportsfolk i denna tråd som jag inte har en aning om vilka det är.
Det enda jag vet om e-sport är att det är otroligt mycket större än många tror. Jag vaknade när jag var på Dreamhack i Jönköping för några år sedan. Det är klart att vi kan olika kändisar beroende på ålder och intresse. Just nu jublar jag över hur Peter Handke skriver men jag vet inte vad han har för klocka.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag tycker att man kan fråga vem någon är om man inte vet, men att du verkade mer vara ute efter att poängtera att du inte vet/bryr dig om vem personen är ;)
Nej, det var inte så jag menade. Jag fattar att vi kan olika. Det var mer introspektivt. Jag insåg hur lite jag vet om den kändisen i förhållande till hur självklar han var för andra. Sen är det bra, som flera skrivit tidigare, att man skriver vem det är för alla vet inte det.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
James Cameron med sin Rolex Deep Sea ”James Cameron”.

Filmregissör av bla lågbudgetfilmerna Aliens, Titanic, Avatar och Piraya 2.




Martin Scorsese med Daydate.
Filmregissör som bl.a. gjort @Scipio s senast sedda film ”The irishman”, Taxi driver, Tjuren från Bronx, Goodfellas och The Departed med den helt okända Mark Wahlberg ” marky mark” i en av rollerna.

Mark Wahlberg var världens högst betalde skådis 2017. Inte helt okänd alltså @Scipio :)


4C54A519-4D94-4438-8408-60CCCE67321B.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
James Cameron med sin Rolex Deep Sea ”James Cameron”.

Filmregissör av bla lågbudgetfilmerna Aliens, Titanic, Avatar och Piraya 2.




Martin Scorsese med Daydate.
Filmregissör som bl.a. gjort @Scipio s senast sedda film ”The irishman”, Taxi driver, Tjuren från Bronx, Goodfellas och The Departed med den helt okända Mark Wahlberg ” marky mark” i en av rollerna.

Mark Wahlberg var världens högst betalde skådis 2017. Inte helt okänd alltså @Scipio :)


4C54A519-4D94-4438-8408-60CCCE67321B.jpeg
Titanic är en välgjord film. Det är den enda jag har sett av James Cameron. De andra filmerna har jag inte ens hört talas om. Inte heller att det fanns en Deep Sea som han lånat ut namnet till. Aliens tror jag iofs jag sett 10 minuter av. Skitfilm tyckte jag då.

Taxidriver såg jag när den kom. En riktigt bra film, liksom Tjuren från Bronx. De andra har jag missat.

Mark Wahlberg tror jag inte att jag har sett eller ens hört talas om. Att han tjänat mest pengar är ingen merit för en seriös skådespelare, men jag har ingen anledning att tror något annat än att han är värd pengarna, men det triggar inte igång mig.

Har du sett Hasse & Tage, Parasit, Joker eller Jo Jo Rabitt? Bra filmer allihop på olika sätt.

Once upon a time in Hollywood. Bra som avkoppling, inte mer.

438 dagar, 1917, Smärta och ära ska jag se. Kanske finns det någon klocka med i någon film?

Sista tipset får bli Andernas drömmar av Patricio Guzmán. En film om diktaturen i Chile. Det är också en diktatur som äger SF Bio så jag rekommenderar andra biografer.
 
Senast ändrad:

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Titanic är en välgjord film. Det är den enda jag har sett av James Cameron. De andra filmerna har jag inte ens hört talas om. Inte heller att det fanns en Deep Sea som han lånat ut namnet till. Aliens tror jag iofs jag sett 10 minuter av. Skitfilm tyckte jag då.

Taxidriver såg jag när den kom. En riktigt bra film, liksom Tjuren från Bronx. De andra har jag missat.

Mark Wahlberg tror jag inte att jag har sett eller ens hört talas om. Att han tjänat mest pengar är ingen merit för en seriös skådespelare, men jag har ingen anledning att tror något annat än att han är värd pengarna, men det triggar inte igång mig.

Har du sett Hasse & Tage, Parasit, Joker eller Jo Jo Rabitt? Bra filmer allihop på olika sätt.

Once upon a time in Hollywood. Bra som avkoppling, inte mer.

438 dagar, 1917, Smärta och ära ska jag se. Kanske finns det någon klocka med i någon film?

Sista tipset får bli Andernas drömmar av Patricio Guzmán. En film om diktaturen i Chile. Det är också en diktatur som äger SF Bio så jag rekommenderar andra biografer.


Småretades lite bara. Tänkte att Scorsese kopplingen med Mark Wahlberg kanske hjälpte lite.

Högst betalde skådisen är absolut ingen merit, tror Wahlberg figurerade på någon annan lista där han var den med sämst retur av investering :)

Har sett de flesta du nämner utom den Chilenska filmen.

Parasit var särskilt otroligt bra!
1917 rekommenderas, mycket för det tekniska då den utspelar sig i ”realtid”, den imponerade. Jojo Rabitt och Joker var ok, trodde dock jag skulle gilla dem mer. Särskilt Jojo Rabbit.

Ber om ursäkt för filmsnacket och slänger in en bild till på Wahlberg och en Patek :)

BBFED822-9D02-4280-BE2D-2DE53921E2A2.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Småretades lite bara. Tänkte att Scorsese kopplingen med Mark Wahlberg kanske hjälpte lite.

Högst betalde skådisen är absolut ingen merit, tror Wahlberg figurerade på någon annan lista där han var den med sämst retur av investering :)

Har sett de flesta du nämner utom den Chilenska filmen.

Parasit var särskilt otroligt bra!
1917 rekommenderas, mycket för det tekniska då den utspelar sig i ”realtid”, den imponerade. Jojo Rabitt och Joker var ok, trodde dock jag skulle gilla dem mer. Särskilt Jojo Rabbit.

Ber om ursäkt för filmsnacket och slänger in en bild till på Wahlberg och en Patek :)

BBFED822-9D02-4280-BE2D-2DE53921E2A2.jpeg
Det är lugnt. Jag går på i mitt Ior-spår. Fin klocka han fick iaf, Robert de Niro.
34E47752-4162-451D-8C4D-C0FD7BB7B3A6.png
 
Topp