dzlDave
Silver
definitivt, men dem verkar inte tvingat dem att köra Tag F1 "Red Bull-edition" änSpons då antagligen? Det är väl allt förarna har på sig på intervjuerna efter race iofs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
definitivt, men dem verkar inte tvingat dem att köra Tag F1 "Red Bull-edition" änSpons då antagligen? Det är väl allt förarna har på sig på intervjuerna efter race iofs.
definitivt, men dem verkar inte tvingat dem att köra Tag F1 "Red Bull-edition" än
LV tillverkar kläder inte bara kläder och accessoarer utan äger företag som TAG, Hublot och Zenith bland annat så att dom utökar tillverkningen av klockor är inte så märkligt. Snygga? Inte min smak. Men lör hålla hög kvalitetVadå tramsa ? Lv är ett klädmärke. Berätta gärna lite om deras anrika klocktillverkning!
LV eller LVMH är ett konglomorat med flera olika märken under sig.Vadå tramsa ? Lv är ett klädmärke. Berätta gärna lite om deras anrika klocktillverkning!
Då är det ju något av en annan femma. Nu hänger jag inte med i klädvärlden och köper ingt med synliga loggor och helst inte nåt där man får betala extra bara för en logotype, förutom kalsipperLV tillverkar kläder inte bara kläder och accessoarer utan äger företag som TAG, Hublot och Zenith bland annat så att dom utökar tillverkningen av klockor är inte så märkligt. Snygga? Inte min smak. Men lör hålla hög kvalitet
Är ju egentligen samma med Cartier, Bulgari och en del andra mer eller mindre "modemärken" med smycken/parfym/annat i basen före klockorna tillkom.Då är det ju något av en annan femma. Nu hänger jag inte med i klädvärlden och köper ingt med synliga loggor och helst inte nåt där man får betala extra bara för en logotype, förutom kalsipper
Jag tycker ändå då är lite skumt och ha en tex Dolce Gabbana klocka .... när det är ett märke som associeras med kläder och sånt !!
LV började sin verksamhet och växte som väsktillverkare om jag inte misstar mig helt. Kläder är en senare addering till deras produktutbud så resonemanget haltar. Om man erkänner LV som ”klädmärke”, vilket inte behöver vara fel, så är det väl lika rätt att erkänna deras klocktillverkning.Vadå tramsa ? Lv är ett klädmärke. Berätta gärna lite om deras anrika klocktillverkning!
Ja, det är en helt klart en annan kaliber på LV klockor än Armani/Boss etc. Förutom LV satsar bl a Hermès och RL på riktigt fina mekaniska ur med komplicerade urverk som klockkännare uppskattar. Sedan att det finns diverse tyckare utan direkt kunskap som direkt avfärdar dem som bara ”klädmärken” och inte fattar grejen får stå för demLV började sin verksamhet och växte som väsktillverkare om jag inte misstar mig helt. Kläder är en senare addering till deras produktutbud så resonemanget haltar. Om man erkänner LV som ”klädmärke”, vilket inte behöver vara fel, så är det väl lika rätt att erkänna deras klocktillverkning.
D&G, Boss, Armani med flera dylika modehus erbjuder en annan klocktyp som jag tror du syftar på i detta fall. Brukar kallas modeklockor eller parfymklockor.
Ok det är ju ett misstag jag är stolt över ... Att jag har dålig koll på vad modemärkens kärnverksamhet från början bestod av ...LV började sin verksamhet och växte som väsktillverkare om jag inte misstar mig helt. Kläder är en senare addering till deras produktutbud så resonemanget haltar. Om man erkänner LV som ”klädmärke”, vilket inte behöver vara fel, så är det väl lika rätt att erkänna deras klocktillverkning.
D&G, Boss, Armani med flera dylika modehus erbjuder en annan klocktyp som jag tror du syftar på i detta fall. Brukar kallas modeklockor eller parfymklockor.
Efter att LVMH pumpat in 40m $ i Hodinkee skulle jag tro att LV kommer utöka sitt utbud av klockor i framtiden. Dom kammade öven hem förstapris i Dykarkategorin på Grand Prix d'Horlogerie de Genève med en klocka med vattenresistens på 100m nåväl.LV började sin verksamhet och växte som väsktillverkare om jag inte misstar mig helt. Kläder är en senare addering till deras produktutbud så resonemanget haltar. Om man erkänner LV som ”klädmärke”, vilket inte behöver vara fel, så är det väl lika rätt att erkänna deras klocktillverkning.
Det är ganska stor skillnad på en D&G Quartz för €99 och vad te x LV eller RL lägger utvecklingen av sina klockor. Deras verk är bland de bättre. Har för mig att RL har Piaget i sina top drawer klockor.Jag tycker ändå då är lite skumt och ha en tex Dolce Gabbana klocka .... när det är ett märke som associeras med kläder och sånt !!
Cartier är knappast ett modemärke när det kommer till klockor. Som en av de första tillverkarna av armbandsuret och likväl liks erkännd klocktillverkare som Omega. De har tidigare haft både Piaget och IWC i sina klockor och idag mycket inhouse utvecklingÄr ju egentligen samma med Cartier, Bulgari och en del andra mer eller mindre "modemärken" med smycken/parfym/annat i basen före klockorna tillkom.
Japp och värt att skilja på ijmf med te x LV, RL och Cartier.D&G, Boss, Armani med flera dylika modehus erbjuder en annan klocktyp som jag tror du syftar på i detta fall. Brukar kallas modeklockor eller parfymklockor.
Ja, det är en helt klart en annan kaliber på LV klockor än Armani/Boss etc. Förutom LV satsar bl a Hermès och RL på riktigt fina mekaniska ur med komplicerade urverk som klockkännare uppskattar. Sedan att det finns diverse tyckare utan direkt kunskap som direkt avfärdar dem som bara ”klädmärken” och inte fattar grejen får stå för dem
Såklart han inte gör, RM ovan är fyra årslöner. Men han har fler bra klockor ger en snabb bildgoogling. Märkligt.Pressekreteraren Peskov tjänar bra. RM?
Såklart han inte gör, RM ovan är fyra årslöner. Men han har fler bra klockor ger en snabb bildgoogling. Märkligt.
Syftar du på att han skulle vara korrupt? Bara för att han har ännu fler svindyra klockor som kostar mer än fyrdubbelt hans årslön? How dare you!Pressekreteraren Peskov tjänar bra. RM?
Syftar du på att han skulle vara korrupt? Bara för att han har ännu fler svindyra klockor som kostar mer än fyrdubbelt hans årslön? How dare you!
Det är ju allmänt känt i klockentusiastkretsar att LV och RL m.fl. håller hög horologisk standard. Det du tänker på är parfymklockor från Gant eller Armani med kinakvarts för någon tusenlapp. Stor skillnad.Då är det ju något av en annan femma. Nu hänger jag inte med i klädvärlden och köper ingt med synliga loggor och helst inte nåt där man får betala extra bara för en logotype, förutom kalsipper
Jag tycker ändå då är lite skumt och ha en tex Dolce Gabbana klocka .... när det är ett märke som associeras med kläder och sånt !!
Ser ut som en Weems, kanske Omega?Någon som kan identifiera vilken klocka Mark Knopfler har här?
Tack! Ser ut som att det kan vara det. Med tanke på hans fascination för Speedmasters och vintageklockor så blir det ännu troligare.Ser ut som en Weems, kanske Omega?
Grand Seiko SLGA008Kikar på en intervju med den alltid lika excentriska Nic Cage. Roséguld, datum vid 3, alligatorband, kraftig clasp - vad bär han här?
Oförskämt snyggt fångat!Grand Seiko SLGA008
Alla med olika tidszoner ocksåLewis Hamilton kör trippel .