• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

ScubaKing

Audemars
Vad är det Prins Daniel kör här? Breitling eller Rolex?
0B2115D0-2CF3-4541-90DC-CEB75843EB69.jpeg

Rolex Daytona, näst sista modellen.
 

JonWin

Omega
OK. Detta inlägg handlar inte om jättekända människor, men väl gräddan av en större koncern baserade i Schweiz, således väldigt rika människor i klockornas hemland. Jag var nyligen med på en ganska stekig drink/middag med dessa människor och spanade då in att yngre, up and coming, gents ofta bar väldigt dyra klockar av klassiskt snitt, men ju högre upp i hierarkin man letade så fann man att det blev mer och mer plast och sport, en välanvänd adidas-klocka, nån ful smart-watch, nån garmin-variant... Jag som älskar vackra klockor har inga problem med att eliten väljer en annan väg, men det är intressant att när man kan få allt så vill man istället sticka ut genom att välja något helt alldagligt.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
OK. Detta inlägg handlar inte om jättekända människor, men väl gräddan av en större koncern baserade i Schweiz, således väldigt rika människor i klockornas hemland. Jag var nyligen med på en ganska stekig drink/middag med dessa människor och spanade då in att yngre, up and coming, gents ofta bar väldigt dyra klockar av klassiskt snitt, men ju högre upp i hierarkin man letade så fann man att det blev mer och mer plast och sport, en välanvänd adidas-klocka, nån ful smart-watch, nån garmin-variant... Jag som älskar vackra klockor har inga problem med att eliten väljer en annan väg, men det är intressant att när man kan få allt så vill man istället sticka ut genom att välja något helt alldagligt.
Handlar nog mer om att man inte bryr sig om klockor än att man tänker att man ska sticka ut med en adidas-klocka.
 

Tapiren

Cartier
OK. Detta inlägg handlar inte om jättekända människor, men väl gräddan av en större koncern baserade i Schweiz, således väldigt rika människor i klockornas hemland. Jag var nyligen med på en ganska stekig drink/middag med dessa människor och spanade då in att yngre, up and coming, gents ofta bar väldigt dyra klockar av klassiskt snitt, men ju högre upp i hierarkin man letade så fann man att det blev mer och mer plast och sport, en välanvänd adidas-klocka, nån ful smart-watch, nån garmin-variant... Jag som älskar vackra klockor har inga problem med att eliten väljer en annan väg, men det är intressant att när man kan få allt så vill man istället sticka ut genom att välja något helt alldagligt.
Jag vill minnas att det finns flera liknande historier på forumet, teorin är väl helt enkelt att man vill visa att man är tillräckligt rik och berömd för att alla ska veta vem man är ändå, alltså ett minst likna medvetet val som statusklockorna.

Det som kan förvåna är att dessa herrar ofta bär klockor som är ganska fula, inte billiga utan klumpiga och... tja, fula. Är det en finare middagsbjudning tycker jag att en sliten klocka är lika fel som slitna skor.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Kan ju även vara så enkelt som att låset precis gått upp. Som på den där bilden (jag inte orkar leta upp) när MacGregor kastar baseball så att låset på nautilusen släpper
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Topp