• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

DrDre

Patek
Det klingar ju något sämre att ha en Adolf Hitler Reverso istället för en Paul Newman Daytona i de flesta kretsar.

Ja. Hitler är en av världshistoriens mest (ö)kända personer, men man undrar ändå vem som vill betala så mkt (40 mkr) för hans klocka.

I mina ögon är klockor (eller andra prylar, för den delen) från diktatorer eller diktaturer sällan särskilt åtråvärda och ju närmare man kommer den blodtörstiga diktatorn, ju mer svalnar intresset. Vem vill ha sådant hemma?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
rita-ora-taika-waititi-make-their-debut-as-couple.jpg

Taika Waititi är en kul en. Här med Doxa. Verkar vara klockkille, syns även med Panna, guld-Daytona, Sub och en Seiko Willard re-issue.
Känner mig gammal, känner inte igen mer än 10% av alla så kallade kändisar i den här tråden 🤔

- Jamen jag är ju gammal!
 

DrDre

Patek
Äkthet, känns lite märkligt att den kommer upp såhär långt efteråt, och dessutom helt utan några konkreta bevis.

JLC verkar vara måttligt roade över uppståndelsen, vilket man kan förstå. "Hitler-klockan" är ju inget ngn tillverkare vill att ens produkter ska börja kallas i folkmun.

De vill inte ens verifiera att det är en äkta JLC.
20163370-340A-4BD1-958A-653EDBD6258C.jpeg
 

ScubaKing

Audemars
Ja. Hitler är en av världshistoriens mest (ö)kända personer, men man undrar ändå vem som vill betala så mkt (40 mkr) för hans klocka.

I mina ögon är klockor (eller andra prylar, för den delen) från diktatorer eller diktaturer sällan särskilt åtråvärda och ju närmare man kommer den blodtörstiga diktatorn, ju mer svalnar intresset. Vem vill ha sådant hemma?

Det där stämmer inte alls när det kommer till Hitler. Finns mängder med människor som betalar sjuka priser för allt som har med Hitler och WW2 att göra. Grejorna brukar dra iväg högt och min gissning är att den där klockan kommer gå dyrt. Vet knivar från WW2 som dragit iväg över 20kkr.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Vad har Hunter för klocka? Befarar att det kan vara en MWC? En större tragik än crackpipan om det förhåller sig så. 😢
FB_IMG_1658630857521.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Lewandowski rånad på sin Patek Philippe, men han verkar få tillbaka den. Det är förenat med risk att skriva autografer med en klocka för 700000 kr på armen.

 

walhak

Omega
2-Faktor
Nån skarpsynt person som kan se vilken klocka Elvis bör i detta klipp?
Ser rätt najs ut men kan inte se vilken modell det är och lyckades inte heller googla fram det.
Varning! Otroligt dålig låt, så av med ljudet. Riktigt dålig låt alltså.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Nån skarpsynt person som kan se vilken klocka Elvis bör i detta klipp?
Ser rätt najs ut men kan inte se vilken modell det är och lyckades inte heller googla fram det.
Varning! Otroligt dålig låt, så av med ljudet. Riktigt dålig låt alltså.
 
Topp