• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

ante_77

Cartier
2-Faktor
Jag är inte mycket för Jante men att klockmärken delar ut klockor för x antal miljoner SEK till människor i top 0.001% representerar ju lite vad som är fel med världen vi lever i.

Sen sjönk AP för mig också för att de delade ut till fel 0.001%. Obama, AC/DC, Kim Jong-Un hade vart ok. Bruno Mars, fyfan.

Dom delar ut "värden" till en massa kr. Fast kostnaden dom har för detta är väldigt liten, då självkostnaden är väldigt låg.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är inte mycket för Jante men att klockmärken delar ut klockor för x antal miljoner SEK till människor i top 0.001% representerar ju lite vad som är fel med världen vi lever i.

Sen sjönk AP för mig också för att de delade ut till fel 0.001%. Obama, AC/DC, Kim Jong-Un hade vart ok. Bruno Mars, fyfan.
Så ljugande politiker är okej men inte folk som sprider glädje till de som gillar deras musik?
Säger inte att jag är ett fan men att du ska välja vilka artister som är okej att ge till baserat på din subjektiva åsikt om musiken är ju bara absurt. Vilken känd artist de ger klockor till är ju helt irrelevant. Eftersom du inte tycker det så är du tyvärr också en janteknarkare.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Finns det någon som kan förklara för mig varför fotbollsspelaren Mauri Icardis köp av Rolexklockor till hela laget hyllas på bred front medan Bruno Mars köp av APs till bandet pissas på i stort sett överallt?

Jag måste ha missat något för i min värld är det precis samma sak?
Vem är det som har köpt egentligen, är det AP som gett lilla Bruno Mars eller är det artisten som köpt till bandet? Är det sistnämnda är det väl fint. Är det det förstnämnda är det väl återigen AP som fortsätter att ha en väldigt intressant image.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Enligt bl.a. Hodinkee är det Bruno som köpt till bandet.

Kan i ärlighetens namn inte se vad AP skulle ha att vinna på att ge klockor till bandet där det knappt syns? Annat än just PR stuntet i överlämnandet men det verkar tveksamt.

Vem är det som har köpt egentligen, är det AP som gett lilla Bruno Mars eller är det artisten som köpt till bandet? Är det sistnämnda är det väl fint. Är det det förstnämnda är det väl återigen AP som fortsätter att ha en väldigt intressant image.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag är inte mycket för Jante men att klockmärken delar ut klockor för x antal miljoner SEK till människor i top 0.001% representerar ju lite vad som är fel med världen vi lever i.

Sen sjönk AP för mig också för att de delade ut till fel 0.001%. Obama, AC/DC, Kim Jong-Un hade vart ok. Bruno Mars, fyfan.
Enligt bl.a. Hodinkee är det Bruno som köpt till bandet.

Kan i ärlighetens namn inte se vad AP skulle ha att vinna på att ge klockor till bandet där det knappt syns? Annat än just PR stuntet i överlämnandet men det verkar tveksamt.

Bruno får väl köpa vad han vill för sina pengar, märklig kritik.
Jag har läst några artiklar om det och inte i en enda sägs det att AP gett dem klockorna - inte alls omöjligt att det är en KS-sanning som fått fötter. I min bok är det bara coolt att han köper klockor till sitt band.

Att Bruno Mars band, eller Bruno Mars själv för den delen, skulle tillhöra de 0,001% @Bossebäver pratar om är ju bara löjligt att tro. :D
 

ETMC

Omega
Jag är inte mycket för Jante men att klockmärken delar ut klockor för x antal miljoner SEK till människor i top 0.001% representerar ju lite vad som är fel med världen vi lever i.

Sen sjönk AP för mig också för att de delade ut till fel 0.001%. Obama, AC/DC, Kim Jong-Un hade vart ok. Bruno Mars, fyfan.

Jäkligt märkligt uttalande. Vad är det för skillnad på t.ex. AC/DC och Bruno Mars, bortsett att de kör olika genrer?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
som att jämföra dasspapper med siden.

AC/DC är legender, bruno kommer inte ens närheten av den glansen
Tycke och smak, och det lägger jag ingen värdering i.

Min poäng är att om AP nu ska ge bort klockor är nog Bruno Mars och hans band ett bättre skyltfönster 2019 än vad AC/DC är. Sen tror jag inte att de gett bort klockorna iof.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Brett Ratner, regissör av bla de extraordinära mästerverken Rush hour, Rush Hour 2 och naturligtvis Rush hour 3.
Han figurerade även lite smått i #metoo svängen men verkar ha glidit ur det utan större straff.

Verkar ha en rejält sliten vintage Daytona och det är inte fy skam.

IMG_5124.jpeg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
som att jämföra dasspapper med siden.

AC/DC är legender, bruno kommer inte ens närheten av den glansen

Och om du frågar en annan person så säger de tvärtom? Vilka ska AP lyssna på?

En har spelat Superbowl halftime, en har inte gjort det.

Missförstå mig rätt, jag har också att gäng AC/DC-plattor hemma, men ska vi tala värde för exponering är en klart rimligare än en andra.

Just den frågan gällde Bruno och AC/DC som artister

Vem eller vilka AP använder som skyltfönster är inget jag lägger speciellt stor vikt vid
Nej, hela diskussionen handlar om vem AP potentiellt ger bort klockor till.
 

ETMC

Omega
Just den frågan gällde Bruno och AC/DC som artister

Vem eller vilka AP använder som skyltfönster är inget jag lägger speciellt stor vikt vid

Edit: fel av mig, blanade ihop två användare.

Att du håller AC/DC som legender jämfört med Bruno Mars är inte universellt. Jag tror även att Bruno Mars och hans entourage bärande av AP träffar deras målgrupp betydligt mer än Brian Johnson.
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Edit: fel av mig, blanade ihop två användare.

Att du håller AC/DC som legender jämfört med Bruno Mars är inte universellt. Jag tror även att Bruno Mars och hans entourage bärande av AP träffar deras målgrupp betydligt mer än Brian Johnson.
Tror iofs det är universellt att ingen klassar Bruno Mars som legender :D
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Edit: fel av mig, blanade ihop två användare.

Att du håller AC/DC som legender jämfört med Bruno Mars är inte universellt. Jag tror även att Bruno Mars och hans entourage bärande av AP träffar deras målgrupp betydligt mer än Brian Johnson.
Riktar du dig till kids så når nog Bruno ut mer.

Bland vuxna är det Brian o co som når ut mest.

Vilka är det som har möjlighet att köpa AP, vuxna eller kids??
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Riktar du dig till kids så når nog Bruno ut mer.

Bland vuxna är det Brian o co som når ut mest.

Vilka är det som har möjlighet att köpa AP, vuxna eller kids??
Kan garantera dig att ingen i publiken kommer kunna se vad Brian har på armen under en spelning. Dålig belysning och fokus ligger på annat.
Bruno syns dock betydligt mer i medier och ger därför mer PR-utrymme.
 

ETMC

Omega
Riktar du dig till kids så når nog Bruno ut mer.

Bland vuxna är det Brian o co som når ut mest.

Vilka är det som har möjlighet att köpa AP, vuxna eller kids??

Vad är din definition av kids och vuxna? Om åldern 18-30 inkluderas i gruppen 'vuxna' så vet jag inte om ditt påstående stämmer. Tror du att Bruno Mars lyssnarkrets består av 7-åringar?

Jag tänker annorlunda - jag tänker att ett 'blingigt' premiummärke som AP som visar på social status är mer lämpat att marknadsföras av en etablerad artist inom RnB/Hiphop/Popkultur-sfären än ett gammalt rockband, vars 'core' lyssnarkrets oftast bryr sig mycket lite om bling-bling markeringar.
 
Senast ändrad:

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tror inte Brian Johnson skulle vara någon bra ambassadör för AP med tanke på vad han bär i övrigt. Cool sångare i mina ögon men klocksmak verkar han sannerligen inte ha...
8436d8ab1a800e1fd190cdf82c5acd6f.jpg

495425810.jpg

För övrigt är det ju en icke-diskussion. B.Mars har ju enligt alla uppgifter köpt klockorna själv.

edit: Får göra en halvpudel. Dels är klockan en Graham Chronofighter (fortfarande ful men bättre än Diesel eller nåt liknande) sen så har han en AP också :angel:

vlcsnap-2012-02-23-21h18m10s254.jpg
 
Senast ändrad:
Topp