• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Kollar morgontv i London och Ellen har en grön Patek. Otrolig bild jag vet :)

544BE38A-8D3D-4A79-9A5E-D2BCDF4A346C.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Man undrar ju ibland vilka det är som faktiskt är genuint intresserade och vilka som bär märken i stil med PP, AP, JLC m.fl. för att deras personal shopper vet att det är inne eller för att de helt enkelt får spons.

Möter man någon på ICA som bär den typen av klocka kan man ganska säkert anta att personen är intresserad av klockor men det blir svårare med kändisar. Jag kanske bara är fördomsfull och det känns som att de flesta bär de plagg och smycken de har för att någon annan har bestämt det men det är alltid roligt när man blir motbevisad och någon talar ut om sin samling eller gör medvetna val som tyder på ett intresse.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Man undrar ju ibland vilka det är som faktiskt är genuint intresserade och vilka som bär märken i stil med PP, AP, JLC m.fl. för att deras personal shopper vet att det är inne eller för att de helt enkelt får spons.

Möter man någon på ICA som bär den typen av klocka kan man ganska säkert anta att personen är intresserad av klockor men det blir svårare med kändisar. Jag kanske bara är fördomsfull och det känns som att de flesta bär de plagg och smycken de har för att någon annan har bestämt det men det är alltid roligt när man blir motbevisad och någon talar ut om sin samling eller gör medvetna val som tyder på ett intresse.
RM lär med största sannolikhet stämma in på den teorin. Fantastiska klockor men fungerar mest som show-offs för de extremt välbärgade. Visst, det finns säkert en del välbärgade klockentusiaster bland RM ägarna men majoriteten är nog gissningsvis mer intresserade av att bära något med hög status...
 

Kessler

Rolex
Har kollat extremt mycket på Dragons' Den på youtube sista tiden. Många feta klockor där. De zoomade rakt in på denna (Tej Allvanis arm)

Kanske inte "internationell kändis" direkt men i UK är de där "drakarna"/affärsmännen väldigt kända.
 

Bilagor

  • IMG_20191110_004024.jpg
    IMG_20191110_004024.jpg
    1 MB · Visningar: 2

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
39mm, låter stort om man tänker på dina andra klockor, sitter den bra?
Har både större och mindre. Är ju lite oklart vad det är för typ av ur då det inte finns annat liknande. Är ju en finvariant av en tidig flieger om man ska likna den vid något. Tycker nog den hade varit bättre i 37 mm för mig även om den designades som 45 mm för herrar.
 

ScubaKing

Audemars
Går bra för Vitaly med ny rm
Screenshot_20191118-175218_Instagram.jpg

Min gissning är att 40-50% av alla RM är spons till kändisar och idrottare. Finns så många med RM som jag aldrig skulle kunna se köpa denna typ av klocka, och speciellt modellerna. Sett flertalet prinsar från arabländerna prydligt klädda i bästa kostym med en orange blaffa från RM. Men det är ju bara min gissning.
 

svengbg

Omega
2-Faktor
Richard Mille är säkert ett PR geni med en mycket kompetent urmakare som partner. Moderna små företag (Greubel, MBF, Forsey, DeWitt, Urwerk osv.) hade inte funnits utan RM. Jag känner inget när jag ser RM klockor.
 
Topp