• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Richie

Audemars
2-Faktor
Trots ovan nämnda kommentarer om skal (jag håller med) men behöver nog ändå ett skal till min nya 8:a..
Vad rekommenderar ni? gärna ett svart slimmat :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Trots ovan nämnda kommentarer om skal (jag håller med) men behöver nog ändå ett skal till min nya 8:a..
Vad rekommenderar ni? gärna ett svart slimmat :)

Detta köpte jag till min iPhone 8 @Richie , riktigt slimmat!

34FAAB98-69DE-4172-9B29-0B561671D7EF.jpeg
95643402-D2DC-4FBD-A4F7-A58DCB48D7C5.jpeg
BDF76B3F-75CC-4DC9-A74D-95363C8290CA.jpeg
FC4563AF-2B93-4709-A52A-7E9182A8AA62.jpeg


Här har du länken om du skulle vara intresserad!

https://fyndiq.se/product/10237813-supertunt-skin-till-iphone-8-03mm/?q=Supertunt Skin till Iphone 8 - 0,3mm&search=enter
 
Senast ändrad:

Zuuki

Cartier
2-Faktor
När man väl haft sin X utan skal så förstår jag inte hur man kan sätta dit skal igen. Telefonen är så mycket bättre utan sånt.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kan inte med skal eller skärmskydd alls så min X har en del repor men inget jag stör mig på. Men har lyckats vara försiktig med den, ingen stötskada på ramen ännu.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Använder skal för att mobilen blir mindre hal och inte åker ur fickan eller soffan.
Samma här, största anledningen till att jag behöver ett skal är att jag tycker telefonen är hal som en ål utan :D därav jag vill ha ett så slimmat som möjligt för att inte tappa för mkt känsla..

Detta köpte jag till min iPhone 8 @Richie , riktigt slimmat!

34FAAB98-69DE-4172-9B29-0B561671D7EF.jpeg
95643402-D2DC-4FBD-A4F7-A58DCB48D7C5.jpeg
BDF76B3F-75CC-4DC9-A74D-95363C8290CA.jpeg
FC4563AF-2B93-4709-A52A-7E9182A8AA62.jpeg


Här har du länken om du skulle vara intresserad!

https://fyndiq.se/product/10237813-supertunt-skin-till-iphone-8-03mm/?q=Supertunt Skin till Iphone 8 - 0,3mm&search=enter
Såg bra ut, tack! :)
 

Edin

Panerai
Richie, jag har ett skal från Nudient som är mycket likt det Affe länkade till men utan loggor. Skulle inte ha något om det inte var för att jobbet krävde det...
 

Sjobedan

Rolex
Fick min 10a igår. Måste säga att jag är nöjd. Men inte clown away. Irriterar mig något att hela skärmen inte utnyttjas hela tiden.

Men men! Överlag väldigt nöjd.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Fick min 10a igår. Måste säga att jag är nöjd. Men inte clown away. Irriterar mig något att hela skärmen inte utnyttjas hela tiden.

Men men! Överlag väldigt nöjd.

Face-ID-upplåsning samt svep istället för hem- eller touchknapp är fasansfullt skönt och det går fort för rörelserna att sätta sig i ryggmärgen. Bästa användarupplevelsen jag haft av en telefon. Tror du kommer bli nöjd.
 

Sjobedan

Rolex
Face-ID-upplåsning samt svep istället för hem- eller touchknapp är fasansfullt skönt och det går fort för rörelserna att sätta sig i ryggmärgen. Bästa användarupplevelsen jag haft av en telefon. Tror du kommer bli nöjd.
Får hålla med dig om det! Lät kanske lite väl missnöjd. Faceid går precis lika snabbt som Touch ID . Betyg 8/10 får jag noga säga.

Det som drar ner är att den är lite tjockare än min sjua samt att skärmen inte utnyttjas till 100% och det lilla hacket i ovankant :)
 

Sjobedan

Rolex
Får hålla med dig om det! Lät kanske lite väl missnöjd. Faceid går precis lika snabbt som Touch ID . Betyg 8/10 får jag noga säga.

Det som drar ner är att den är lite tjockare än min sjua samt att skärmen inte utnyttjas till 100% och det lilla hacket i ovankant :)
Får dock även tilläggas att den är ljusår snabbare än min sjua... 9/10 är betyget än så länge. Småsaker som drar ner betyget 10/10. Dock ändå inte värd 13295:-! (Får min något billigare via jobb)
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Får dock även tilläggas att den är ljusår snabbare än min sjua... 9/10 är betyget än så länge. Småsaker som drar ner betyget 10/10. Dock ändå inte värd 13295:-! (Får min något billigare via jobb)
Ljusår snabbare? Upplevde min 7:a hur kvick som helst. Så prestandamässigt tycker jag är marginellt.
 
Mitt alarm på min 7:a har fuckat ur. Ibland ringer skiten inte alls och ibland ringer alarmet först när jag rört mobilen igen, efter alarmet skulle ha gått. Provade ladda ned ”Alarmy” men det fungerade inte heller. När jag vaknade och klickade på mobilen för att kolla vad klockan var så ringde båda alarmen samtidigt, ca 5 minuter för sent. Någon som varit med om detta?
 

Sjobedan

Rolex
Mitt alarm på min 7:a har fuckat ur. Ibland ringer skiten inte alls och ibland ringer alarmet först när jag rört mobilen igen, efter alarmet skulle ha gått. Provade ladda ned ”Alarmy” men det fungerade inte heller. När jag vaknade och klickade på mobilen för att kolla vad klockan var så ringde båda alarmen samtidigt, ca 5 minuter för sent. Någon som varit med om detta?
Frugan hade också samma problem för ett tag sedan. Oklart vad som bidrog till problemen.
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Skaffade en X och det är den bästa smartphonen hittills enligt min åsikt.
Gesterna gör att jag inte saknar hemknappen alls, överhuvudtaget.
Face-id är klockrent och skärmen magisk. Jag tänker inte alls på notchen (vilket jag trodde jag skulle göra).
Det enda är att bank-id inte stöds vilket suger lite, men det lär väl komma det oxå om inte föööör många tvillingar visar upp att båda låser upp luren ;)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har hört bra om den och att kameran edgar ut X dessutom!
Men med tre Macar och iPhone sedan 3G är det lite utanför min komfortzon :D
Jag skulle säga extremt mycket bättre kamera faktiskt, otroligt imponerad över bilderna från Pixel 2. Upplever vid faktisk användning (subjektivt) att skillnaden är större än i de recensioner där kamerorna har testats.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Skaffade en X och det är den bästa smartphonen hittills enligt min åsikt.
Gesterna gör att jag inte saknar hemknappen alls, överhuvudtaget.
Face-id är klockrent och skärmen magisk. Jag tänker inte alls på notchen (vilket jag trodde jag skulle göra).
Det enda är att bank-id inte stöds vilket suger lite, men det lär väl komma det oxå om inte föööör många tvillingar visar upp att båda låser upp luren ;)
Seriöst, inte bank-id?
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Jag skulle säga extremt mycket bättre kamera faktiskt, otroligt imponerad över bilderna från Pixel 2. Upplever vid faktisk användning (subjektivt) att skillnaden är större än i de recensioner där kamerorna har testats.
Nåt annat än kameran som gör att du vill byta? Skulle med vilja prova en XL2 men sitter kvar i båten med X:en då Iphone är ”hemma” för mig.
 
Topp