Finns en "vågad" bild i tråden Visa din samling.Hmm. Ett kg. Blir ca 6 rolex då?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns en "vågad" bild i tråden Visa din samling.Hmm. Ett kg. Blir ca 6 rolex då?![]()
Har ett vagt minne av den. Minns jag tänkte att den där killen räds inte lite härlines!Finns en "vågad" bild i tråden Visa din samling.![]()
God morgon. Jag är egentligen en nöjd Speedy ägare men när en bild på 323902 dök upp i en Field watch-tråd så lev jag väldigt nyfiken och attraherad. I mina ögon ser den elegant, kraftfull, snygg och robust ut samtidigt. Jag vill vara owg och detta känns absolut som ett alternativ.
Är gummit lika bekvämt som länken verkar vara, är gummit mjukt och följsamt?
Ingyn är definitivt en klocka man kan vara owg med! Blir väldigt olika klockor på länk respektive gummi. Blir lite av en fattigmans AP men diver med gummit. Jag gillar min skarpt! (323902)God morgon. Jag är egentligen en nöjd Speedy ägare men när en bild på 323902 dök upp i en Field watch-tråd så lev jag väldigt nyfiken och attraherad. I mina ögon ser den elegant, kraftfull, snygg och robust ut samtidigt. Jag vill vara owg och detta känns absolut som ett alternativ.
Är gummit lika bekvämt som länken verkar vara, är gummit mjukt och följsamt?
Många säger att gummit bara ser snyggt ut med svart tavla men jag tycker det här är OK.
Har bara hunnit prova gummit en dag men trivs bra med det.
@Johnne som jag lånat det av kan säkert komma med ett utförligare svar.
![]()
Tack för de bilderna och era svar. Nu blev suget ännu större. Men jag måste ta mig till AD och klämma på en, jag har bara sett den på bild hittills.Ingyn är definitivt en klocka man kan vara owg med! Blir väldigt olika klockor på länk respektive gummi. Blir lite av en fattigmans AP men diver med gummit. Jag gillar min skarpt! (323902)
Gummit är bra, lite styvt om man jämför med AP eller breitling. Ingyn känns som en hyfsat ovanlig klocka och har gentagener. Snygg, tunn, tung och gedigen! Go for it
![]()
![]()
Ingyn är definitivt en klocka man kan vara owg med! Blir väldigt olika klockor på länk respektive gummi. Blir lite av en fattigmans AP men diver med gummit. Jag gillar min skarpt! (323902)
Gummit är bra, lite styvt om man jämför med AP eller breitling. Ingyn känns som en hyfsat ovanlig klocka och har gentagener. Snygg, tunn, tung och gedigen! Go for it
![]()
![]()
När jag provat samtliga inkl den blåa hos AD, har den vita med guldfärgade index upplevts som snyggast, men sen om man tröttnar på den vet jag, men den poppar verkligen och det funkar fint i kontrast till det vita.Tack för de bilderna och era svar. Nu blev suget ännu större. Men jag måste ta mig till AD och klämma på en, jag har bara sett den på bild hittills.
Tyvärr verkar C24 vara enda alt för att komma över en beg just nu. Vi får ge det lite tid och se vad som händer...
Den blir nog för dressad för mig, den svarta och den blå passar mig bättre. Hade jag dessutom kunnat sätta på ett gummi de dagar vi är på båt så tror jag att jag är i hamn, så att säga. Det verkar ju finnas en bra efterfrågan på beg ingys iaf.När jag provat samtliga inkl den blåa hos AD, har den vita med guldfärgade index upplevts som snyggast, men sen om man tröttnar på den vet jag, men den poppar verkligen och det funkar fint i kontrast till det vita.
Återkom efter du provatDen blir för dressad för mig.
Det är custom made ping @Viktor.L som har ettMycket vackert!
Men hur är det, visst ska det finnas läder också?
Här finns det straps att beställa till Ingy: http://www.handmadewatchstrap.com/
Endast varit i kontakt med han som har det men inte beställt något
Har tyvärr inga nya, kan knäppa lite sen om det är utav intresse.
Fast det ser inte ut att vara till 40mm? Vet inte om dem större har samma infästning med hjälp utav sprintar som liksom "trycks in". Mitt strap gjordes med en hylsa i och så får man skruva det på plats istället. Typ som på vissa Panerai.Här finns det straps att beställa till Ingy: http://www.handmadewatchstrap.com/
Endast varit i kontakt med han som har det men inte beställt något
Har tyvärr inga nya, kan knäppa lite sen om det är utav intresse.
Här kommer två gamla för att visa det lite i alla fall.
![]()
![]()
Är det där samma band som i din post #347? (ser mörkare ut). Hur som helst så flyger bandet från det inlägget skyhögt i min bok och även om länken är både vacker och enormt skön så sticker det där lädret ut som en estetiskt fullträff i min bok. Nu behöver jag bara hitta och ha råd med en 3239 utan att behöva avyttra min 3227 så är jag en glad skitOtroligt längesen jag hade läder på så denna helgen får vi väl köra det. Funderar på att beställa ett i kalv eller vanligt croco att variera med
![]()
Det är samma band. Färgen är i mellan de två. Skiftar lite beroende på ljuset, de gamla bilderna är tagna med en systemkamera och bra blixt medans denna från idag är från telefonen i dagsljusÄr det där samma band som i din post #347? (ser mörkare ut). Hur som helst så flyger bandet från det inlägget skyhögt i min bok och även om länken är både vacker och enormt skön så sticker det där lädret ut som en estetiskt fullträff i min bok. Nu behöver jag bara hitta och ha råd med en 3239 utan att behöva avyttra min 3227 så är jag en glad skit![]()
Limited edition.Någon som vet om 3239 nu kommer tas ur produktion och ersättas av de nya ingenjörerna?
Edit: Ser nu att 3239 är borta ur kollektionen på hemsidan. Så ja den lär vara borttagen ur produktion.
Jepp. Har redan utökat bostadslånet med Ingyn som säkerhetKommer bli sjukt premium nu
![]()
Sjukt fin.. knäsvagKorspostar lite. Ärrad men trevlig
![]()
Ett mysterium att IWC plockar bort denna ur sortimentet. Någon borde avgå.Nu får jag också vara med.
Passade på att nypa en ny 323902 från C24 innan de blivit allt för få kvar.
![]()