• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

Wodan

Breitling
Här är en bild på min IWC Ingenieur Cronograph Racer. Den har varit med i medgång och motgång! :) en kär vän men funderar på att sälja den.
 

Bilagor

  • Handled.jpg
    Handled.jpg
    135.1 KB · Visningar: 123

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
God morgon. Jag är egentligen en nöjd Speedy ägare men när en bild på 323902 dök upp i en Field watch-tråd så lev jag väldigt nyfiken och attraherad. I mina ögon ser den elegant, kraftfull, snygg och robust ut samtidigt. Jag vill vara owg och detta känns absolut som ett alternativ.
Är gummit lika bekvämt som länken verkar vara, är gummit mjukt och följsamt?
 

jabla

Sarlacc
God morgon. Jag är egentligen en nöjd Speedy ägare men när en bild på 323902 dök upp i en Field watch-tråd så lev jag väldigt nyfiken och attraherad. I mina ögon ser den elegant, kraftfull, snygg och robust ut samtidigt. Jag vill vara owg och detta känns absolut som ett alternativ.
Är gummit lika bekvämt som länken verkar vara, är gummit mjukt och följsamt?

Många säger att gummit bara ser snyggt ut med svart tavla men jag tycker det här är OK.
Har bara hunnit prova gummit en dag men trivs bra med det.
@Johnne som jag lånat det av kan säkert komma med ett utförligare svar.

WP_20170128_20_07_08_Rich (2).jpg
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
God morgon. Jag är egentligen en nöjd Speedy ägare men när en bild på 323902 dök upp i en Field watch-tråd så lev jag väldigt nyfiken och attraherad. I mina ögon ser den elegant, kraftfull, snygg och robust ut samtidigt. Jag vill vara owg och detta känns absolut som ett alternativ.
Är gummit lika bekvämt som länken verkar vara, är gummit mjukt och följsamt?
Ingyn är definitivt en klocka man kan vara owg med! Blir väldigt olika klockor på länk respektive gummi. Blir lite av en fattigmans AP men diver med gummit. Jag gillar min skarpt! (323902)
Gummit är bra, lite styvt om man jämför med AP eller breitling. Ingyn känns som en hyfsat ovanlig klocka och har gentagener. Snygg, tunn, tung och gedigen! Go for it :D
IMG_20161128_200200.jpg
IMG_20160713_163337.jpg
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Många säger att gummit bara ser snyggt ut med svart tavla men jag tycker det här är OK.
Har bara hunnit prova gummit en dag men trivs bra med det.
@Johnne som jag lånat det av kan säkert komma med ett utförligare svar.

WP_20170128_20_07_08_Rich (2).jpg

Ingyn är definitivt en klocka man kan vara owg med! Blir väldigt olika klockor på länk respektive gummi. Blir lite av en fattigmans AP men diver med gummit. Jag gillar min skarpt! (323902)
Gummit är bra, lite styvt om man jämför med AP eller breitling. Ingyn känns som en hyfsat ovanlig klocka och har gentagener. Snygg, tunn, tung och gedigen! Go for it :D
IMG_20161128_200200.jpg
IMG_20160713_163337.jpg
Tack för de bilderna och era svar. Nu blev suget ännu större. Men jag måste ta mig till AD och klämma på en, jag har bara sett den på bild hittills.
Tyvärr verkar C24 vara enda alt för att komma över en beg just nu. Vi får ge det lite tid och se vad som händer...
 

krokfot

Breitling
Ingyn är definitivt en klocka man kan vara owg med! Blir väldigt olika klockor på länk respektive gummi. Blir lite av en fattigmans AP men diver med gummit. Jag gillar min skarpt! (323902)
Gummit är bra, lite styvt om man jämför med AP eller breitling. Ingyn känns som en hyfsat ovanlig klocka och har gentagener. Snygg, tunn, tung och gedigen! Go for it :D
IMG_20161128_200200.jpg
IMG_20160713_163337.jpg

Mycket vackert!
Men hur är det, visst ska det finnas läder också?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tack för de bilderna och era svar. Nu blev suget ännu större. Men jag måste ta mig till AD och klämma på en, jag har bara sett den på bild hittills.
Tyvärr verkar C24 vara enda alt för att komma över en beg just nu. Vi får ge det lite tid och se vad som händer...
När jag provat samtliga inkl den blåa hos AD, har den vita med guldfärgade index upplevts som snyggast, men sen om man tröttnar på den vet jag, men den poppar verkligen och det funkar fint i kontrast till det vita.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
När jag provat samtliga inkl den blåa hos AD, har den vita med guldfärgade index upplevts som snyggast, men sen om man tröttnar på den vet jag, men den poppar verkligen och det funkar fint i kontrast till det vita.
Den blir nog för dressad för mig, den svarta och den blå passar mig bättre. Hade jag dessutom kunnat sätta på ett gummi de dagar vi är på båt så tror jag att jag är i hamn, så att säga. Det verkar ju finnas en bra efterfrågan på beg ingys iaf.
 
Senast ändrad:

Yoko

Panerai
2-Faktor
Otroligt längesen jag hade läder på så denna helgen får vi väl köra det :). Funderar på att beställa ett i kalv eller vanligt croco att variera med :)
Är det där samma band som i din post #347? (ser mörkare ut). Hur som helst så flyger bandet från det inlägget skyhögt i min bok och även om länken är både vacker och enormt skön så sticker det där lädret ut som en estetiskt fullträff i min bok. Nu behöver jag bara hitta och ha råd med en 3239 utan att behöva avyttra min 3227 så är jag en glad skit :)
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Är det där samma band som i din post #347? (ser mörkare ut). Hur som helst så flyger bandet från det inlägget skyhögt i min bok och även om länken är både vacker och enormt skön så sticker det där lädret ut som en estetiskt fullträff i min bok. Nu behöver jag bara hitta och ha råd med en 3239 utan att behöva avyttra min 3227 så är jag en glad skit :)
Det är samma band. Färgen är i mellan de två. Skiftar lite beroende på ljuset, de gamla bilderna är tagna med en systemkamera och bra blixt medans denna från idag är från telefonen i dagsljus :).
 

Wboy

Panerai
Någon som vet om 3239 nu kommer tas ur produktion och ersättas av de nya ingenjörerna?

Edit: Ser nu att 3239 är borta ur kollektionen på hemsidan. Så ja den lär vara borttagen ur produktion.
 
Senast ändrad:
Topp