Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet någon om den finns att prova i Sthlm?
Märkligt att en sådan populär referens* är undangömd i en låda...Provade den blåa på NK i förrgår. De har även den vita, men tyvärr inte den svarta.
De är dock undangömda i en låda, så du får fråga efter dem.
Krons har hemma vet jag.Vet någon om den finns att prova i Sthlm?
61k för alla utom den blå som är lite dyrare.Många frågor men vad ligger listpris på?
"Gamla" modellen?Krons har hemma vet jag.
Finns många. Störst är Pluswatch.it skulle jag tro, de är väldigt professionella.Om det är någon som vet en bra och seriös säljare på chrono24 så får ni gärna skicka ett meddelande till mig.
Japp, den blåa låg på 63k i listpris. Men man kunde ganska enkelt få 5% rabatt. Fortfarande långt ifrån chrono24 såklart, men det är väl ett ganska vanligt fenomen?61k för alla utom den blå som är lite dyrare.
Butiksförsäljning är verkligen inte mitt område, men ligger de gömda i en låda så går det nog att skruva upp den rabatten... Eller är NK notoriskt svårprutade?Japp, den blåa låg på 63k i listpris. Men man kunde ganska enkelt få 5% rabatt. Fortfarande långt ifrån chrono24 såklart, men det är väl ett ganska vanligt fenomen?
Mycket möjligt. Jag visade nog inte tillräckligt stark köpvilja bara. Han sa iofs att deras policy är att inte ge rabatter alls förutom just på utgående modeller, men det tror jag vad vill om...Butiksförsäljning är verkligen inte mitt område, men ligger de gömda i en låda så går det nog att skruva upp den rabatten... Eller är NK notoriskt svårprutade?
Bumpar mig själv - någon som vet ngn butik i Stockholm där man kan se/testa både 323902 och 323904 (a.k.a. svarta och vita "gamla")? Krons? NK?"Gamla" modellen?
NK har nada rabatt. Utom när det är allmän rea på vissa modeller.Butiksförsäljning är verkligen inte mitt område, men ligger de gömda i en låda så går det nog att skruva upp den rabatten... Eller är NK notoriskt svårprutade?
Bumpar mig själv - någon som vet ngn butik i Stockholm där man kan se/testa både 323902 och 323904 (a.k.a. svarta och vita "gamla")? Krons? NK?
Menar du rotorn?Har varit en del undringar här kring vad som är skillnaden på verket i 3239 och det vanliga ETA-verket. Enligt urmakare, som inte säljer IWC, men som hade servat åtminstone en 3239, är hela automatdelen jättefint och tunt gjord av IWC som gör att det mycket liknar de äldre ingenjörerna.
Jag försökte mest återge vad han sa. är inte tillräckligt kunnig i urverks uppbyggnad för att analysera det i detalj, men antar att han syftade bla på rotorn.Menar du rotorn?
Prutade 5000kr på min Iwc Chronograph "Le petit prince" på NK. Så det är värt ett försök.NK har nada rabatt. Utom när det är allmän rea på vissa modeller.
Bra jobbat!Prutade 5000kr på min Iwc Chronograph "Le petit prince" på NK. Så det är värt ett försök.
Va mer förr. Som det tenderar att vara med nya modeller?Jag tycker att det verkar som att den flippats rätt mycket på forumet - är det en klocka som folk lätt verkar tröttna på?