• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Dålig fart i den här tråden så jag bumpar med en nytagen bild! :)

WP_20171222_00_24_57_Rich (2).jpg
Får bli en bild på stroebror också då
50c7a27b7124d568502fe9eefc909c7b.jpg
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Tror de kommer gå tillbaka till Genta-designen inom ett par år om de nya inte säljer så bra.
Den nya chronon är dock riktigt fin.
 

blyton

Cartier
2-Faktor
Efter att ha bläddrat genom hela tråden är suget ännu större...
Förmodligen fel tråd att fråga i men köpesannonsen har ju inte gett något svar och @Johnne vägrar ju sälja sin;)
Ingen som funderar på att sälja?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kanske första nya Ingenieuren på KS? Flört med originaldesignern från 1955 och positivt att de äntligen lagt till microjustrering i spännet.
572835AD-2E45-4C55-8684-4B56834D696E.jpeg

Stort grattis! Efter att den första förvåningen över nytt formspråk hade lagt sig har jag börjat uppskatta den där mer och mer. Såg en annons på RolexForum med helt fantastiska bilder som blev någon form av startskott i omvändelsen. Man kan ju faktiskt se den som ett komplement till 3239, (även om den inte tillverkas längre), snarare än en efterföljare.

Men där 3239 har sett kalas ut på gummi, så känns det inte lika självklart på nya Ingyn...men däremot ser den ut att kunna passa riktigt fint på läder. Är det något som kommer införskaffas?
 

Whedda

Rolex
Stort grattis! Efter att den första förvåningen över nytt formspråk hade lagt sig har jag börjat uppskatta den där mer och mer. Såg en annons på RolexForum med helt fantastiska bilder som blev någon form av startskott i omvändelsen. Man kan ju faktiskt se den som ett komplement till 3239, (även om den inte tillverkas längre), snarare än en efterföljare.

Men där 3239 har sett kalas ut på gummi, så känns det inte lika självklart på nya Ingyn...men däremot ser den ut att kunna passa riktigt fint på läder. Är det något som kommer införskaffas?

Jag hade personligen gärna sett att man likt Vacheron eller AP behållt en lövtunn hyllning till Genta i modellserien men den nya som är en flört med originalet från 50-talet är mycket bättre i person än på de bilder man sett. Jag såg den först i våras när modellen presenterades och fastnade för den. Perfekt för vardagsbruk med 40mm och över 100m vattentäthet.

Jag skall kolla på läderband men länken är i min mening en av de bästa delarna med klockan.
 
Senast ändrad:
Den där är jag rätt sugen på. Posta gärna lite fler bilder :) får man fråga vad man får ge för en sådan?
Ligger runt 25 för ett fint ex. Jag gav något mindre, utan cert men med box. Tycker det är riktigt prisvärt. Skulle säkert ligga betydligt högre om den var större. 34 mm skrämmer nog bort en hel del. Tycker det funkar eftersom den bärs större pga den integrerade länken.
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Ligger runt 25 för ett fint ex. Jag gav något mindre, utan cert men med box. Tycker det är riktigt prisvärt. Skulle säkert ligga betydligt högre om den var större. 34 mm skrämmer nog bort en hel del. Tycker det funkar eftersom den bärs större pga den integrerade länken.

Tackar för infon. Ja den ser betydligt större it än 34mm men som du säger så blir nog många skrämda av att det är 34... får leta lite efter ett trevligt exemplar.
 
Tackar för infon. Ja den ser betydligt större it än 34mm men som du säger så blir nog många skrämda av att det är 34... får leta lite efter ett trevligt exemplar.
Gör det. Jag är riktigt nöjd.
Men var observant på skicket på boetten. Det tycker jag är det viktigaste på modellen. Tyvärr sett några ligga ute till samma eller högre pris med väldigt rundade kanter efter ovarsam polering.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Snygg, kul med lite ovanligare färg. Är det nån prisskillnad på dom olika tavlorna, den blå är väl gjord i 1500 ex. Ovanligare=dyrare?
Vit eller svart är det nån prisskillnad?
Samtliga ligger runt 36-40k idag beroende på årsmodell snarare än färg. Blå är ovanligare men inte speciellt mycket dyrare för det, ett par eller några tusen till.
 
Topp