Får bli en bild på stroebror också dåDålig fart i den här tråden så jag bumpar med en nytagen bild!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får bli en bild på stroebror också dåDålig fart i den här tråden så jag bumpar med en nytagen bild!
Tack för det, det värmer! Kontorsljus och Samsung S8Där fick du till en fantastisk bild. Allt känns rätt: färger, skuggor, ljus, etc.
Som en bättre fotograf skulle säga: "Bra vitbalans"
Mitt på blanka dan!.....Och frågan är nu om det är en sen kväll eller tidig morgon?
Kanske första nya Ingenieuren på KS? Flört med originaldesignern från 1955 och positivt att de äntligen lagt till microjustrering i spännet.
Stort grattis! Efter att den första förvåningen över nytt formspråk hade lagt sig har jag börjat uppskatta den där mer och mer. Såg en annons på RolexForum med helt fantastiska bilder som blev någon form av startskott i omvändelsen. Man kan ju faktiskt se den som ett komplement till 3239, (även om den inte tillverkas längre), snarare än en efterföljare.
Men där 3239 har sett kalas ut på gummi, så känns det inte lika självklart på nya Ingyn...men däremot ser den ut att kunna passa riktigt fint på läder. Är det något som kommer införskaffas?
Det där kommer bli en modell folk kommer uppskatta mer och mer. Snyggt!
Väldigt trevligt. Har själv funderat på att byta ner mig i storlek till den. Kan man båda med där?Köpte denna i våras och den har blivit sommarklockan 2018.
Ingenieur 3521 från 90-talet, en tid då ingenjören var liten (34 mm) och baserad på Genta.
Bada?Väldigt trevligt. Har själv funderat på att byta ner mig i storlek till den. Kan man båda med där?
Köpte denna i våras och den har blivit sommarklockan 2018.
Ingenieur 3521 från 90-talet, en tid då ingenjören var liten (34 mm) och baserad på Genta.
Kort visit hos mig innan den lämnade. Jag är helt enkelt för liten för den här bjässen som varje-dag-klocka. Men grymt fin oavsett..
Ligger runt 25 för ett fint ex. Jag gav något mindre, utan cert men med box. Tycker det är riktigt prisvärt. Skulle säkert ligga betydligt högre om den var större. 34 mm skrämmer nog bort en hel del. Tycker det funkar eftersom den bärs större pga den integrerade länken.Den där är jag rätt sugen på. Posta gärna lite fler bilder får man fråga vad man får ge för en sådan?
Ligger runt 25 för ett fint ex. Jag gav något mindre, utan cert men med box. Tycker det är riktigt prisvärt. Skulle säkert ligga betydligt högre om den var större. 34 mm skrämmer nog bort en hel del. Tycker det funkar eftersom den bärs större pga den integrerade länken.
Gör det. Jag är riktigt nöjd.Tackar för infon. Ja den ser betydligt större it än 34mm men som du säger så blir nog många skrämda av att det är 34... får leta lite efter ett trevligt exemplar.
Finns även med blå tavla, superfin, kompisen har en. Vill inte röra till detDå var det bestämt att det ska införskaffas 3239. Verkar vara lite svår att få tag på så vägrar ta beslut på förhand om vilken tavla jag gillar bäst och låter slumpen avgöra
Finns verkligen 3239 i blå? Hursom inte min favorit men vore kul att veta.Finns även med blå tavla, superfin, kompisen har en. Vill inte röra till det
Det är en väldigt diskret och smakfull blå. Googla 3239 Laureus, det är en LE.Finns verkligen 3239 i blå? Hursom inte min favorit men vore kul att veta.
Cool! Men lutar faktiskt åt en vit. Hört av mig till några handlare på C24. Sålde precis iväg en vittavlad klocka så skulle vara bra med en ersättareDet är en väldigt diskret och smakfull blå. Googla 3239 Laureus, det är en LE.
(Lånad bild)
IW323909. Arkivbild, den är på spa.Finns verkligen 3239 i blå? Hursom inte min favorit men vore kul att veta.
Snygg, kul med lite ovanligare färg. Är det nån prisskillnad på dom olika tavlorna, den blå är väl gjord i 1500 ex. Ovanligare=dyrare?IW323909. Arkivbild, den är på spa.
Samtliga ligger runt 36-40k idag beroende på årsmodell snarare än färg. Blå är ovanligare men inte speciellt mycket dyrare för det, ett par eller några tusen till.Snygg, kul med lite ovanligare färg. Är det nån prisskillnad på dom olika tavlorna, den blå är väl gjord i 1500 ex. Ovanligare=dyrare?
Vit eller svart är det nån prisskillnad?
Ok tack för ditt svar.Samtliga ligger runt 36-40k idag beroende på årsmodell snarare än färg. Blå är ovanligare men inte speciellt mycket dyrare för det, ett par eller några tusen till.