• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

Lite kort info: Om Du, kära KS läsare, är ute efter en tung och gedigen Ingy som inte är något Du kan skämta bort på någon liten lättsam AW med kollegor och bekanta, då skulle jag varmt rekommendera en 3227.
Jag är den första att säga att 3239 ser ut som en mycket härlig klocka; men vad gäller själva bygget så är det någon form av kompromiss.
Jag har gift mig med min 3227:a. Det är lite som "for better for worse" - jag kan inte välja bort den, hur smidig en 3239:a än är.
Sist men inte mist - Live and let live - jag glädjs åt alla ingy-ägare där ute!
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
En viktig fråga! Har vi någon bund Ingenieur på forumet? Dela med dig i så fall :)


(Lånad bild)
VKDxHkZ.jpg
IbW0EsY.jpg
 

sir alex

Panerai
Fick veta att IWC skulle släppa en blå förra året... Och nu var det dags. Senaste Ingyn är officiellt släppt. Baksidan är baserad på en 13-årings teckning efter en tävling anordnad av IWC.
image.jpg
image.jpg

IWC:s klockor med blå tavla oavsett modell är alltid något extra. Denna rankar jag högst av nuvarande ingenjörer. Synd att den är limiterad dock...
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Fick veta att IWC skulle släppa en blå förra året... Och nu var det dags. Senaste Ingyn är officiellt släppt. Baksidan är baserad på en 13-årings teckning efter en tävling anordnad av IWC.
image.jpg
image.jpg

Den var ju ruskigt snygg! Tänk om de hade kört guldvisarna och indexen från den vita. Vilken jäkla sommardräpare det hade blivit!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Fick veta att IWC skulle släppa en blå förra året... Och nu var det dags. Senaste Ingyn är officiellt släppt. Baksidan är baserad på en 13-årings teckning efter en tävling anordnad av IWC.
image.jpg
image.jpg
Vacker. Jag är inte helt 100 på att den röda spetsen på sekundvisare passar där, men måste nog se den IRL för att avgöra.
 

paradis

Audemars
Gillar den, har alltid tyckt om blåa tavlor . Jätte fin model.......:) ock sekund visaren röd, gör tavlan ännu bättre.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Den var grymt snygg! Även fast jag gärna hade sett en blå bakgrund med vita nummer på datumhjulet.
Undra hur den blå färgen ser ut IRL? Jag har en Laureus Portuguese där den "sunburst" blåa färgen är underbar :)
Men denna ser ut att vara solid blå?
 

egbert

Panerai
Fick veta att IWC skulle släppa en blå förra året... Och nu var det dags. Senaste Ingyn är officiellt släppt. Baksidan är baserad på en 13-årings teckning efter en tävling anordnad av IWC.
image.jpg
image.jpg
Där är den ju! Varianten som legat på min önskelista ända sedan nyförälskelsen i min vittavlade 3239 bleknade. En dröm vore om man kunde gå och få tavlan bytt till denna...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Finns det något förväntat pris här i Sverige? Några tusenlappar över ordinarie, eller hur brukar det vara för begränsade serier?
 
Tror ni det kommer finnas möjlighet att köpa och byta till blå tavla? Det har enligt AD inte varit problem med byte till de andra tavlorna, dock inte limiterade.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Undra hur den blå färgen ser ut IRL? Jag har en Laureus Portuguese där den "sunburst" blåa färgen är underbar :)
Men denna ser ut att vara solid blå?

Verkar vara solid utan krusiduller, iaf enligt ett gammalt WS jag såg på Nymans Instagram. Men där är tippen inte röd, inte heller på en japansk hemsida som jag sett den på. Ska dock sägas att jag inte läst på mycket eftersom att modellen inte är intressant för mig, så det kanske finns två modeller. Eller så är den med vit tipp en prototyp och den med röd the real deal då IWC själva la ut den igår på sin Instagram.
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Provade bland annat senaste Ingyn inför min födelsedagspresent till mig själv men den var steril på handleden, i mina ögon...
 
Topp