Delar en bild från helgen, det var inte bara fel typ av klocka som satte stopp för bad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur många procent rabatt bör man kunna få på en Mark XVIII hos AD i Sverige nu för tiden? Har förstått att NK är lika dialogvänliga som en vägg, så de kan vi bortse ifrån.
Jag håller med. När man går in i butiken första gången för att kolla på IWC modeller lovas det ingen rabatt.Svår fråga att ge ett exakt svar på. Beroende av dig och om du varit kund förut. Generellt har IWC inte mycket rabatter länge.
Första gången du går in i butiken: 0%
Limiterade modeller: 0%
Du är seriös och verkligen vill köpa: 10%
Återkommande kund: 15%
Modell de vill bli av med: 20-30%.
Går och funderar på om jag ska köpa en IWC 5001. Någon som har erfarenhet av den? Kanske till och med vet om det är värt de extra pengarna för en 5007?
Perfekt tack! Får nästa en känsla av att dessa klockor aldrig riktigt slagit i SverigeInte ägt någon av dessa. Men här skrivs det lite kring frågan.
![]()
Oj det det var ju faktiskt inte dåligt alls. Får gå förbi och kika!
Har haft en. Fantastiskt fin, men ändå väldigt opraktisk. Den är stor och tjock, och den stora tavlan/tunna glasringen gör att den känns ännu större. Samtidigt är den inte särskilt sportig och den tunna glasringen blir väldigt känslig för dings. Fantastisk pjäs att hålla i men mindre bra att bära, helt enkelt. Andrahandsvärdet på dem är väldigt lågt, min var i kanonskick med tre alligator-remmar och dubbla spännen, fullset mm och jag fick inte ens halva listpriset.
Iwc länkar är bland dem bästa.Äntligen på länk. Otroligt skön känsla den. I princip lika följsam som läderband.
![]()
Inte tänkt på det förens nu att den faktiskt är ganska mycket tjockare än klockorna jag haft innan. Bästa vore ju om man kunde hitta en billig begagnad att testa men det verkar inte dyka upp oftaHåller med om det första. 5007 är fantastiskt att titta på, men för stor, för mig med flera. Men har du rätt arm, så kör. Själv är det pilot och portugis som gäller, kan inte bära en klocka utanför 39-43mm från IWC.
Riktigt trevlig färg på tavlan!Ingenieur - IW380802
![]()
Tack, inte så såld på blå sunburst vanligtvis, men här funkar det fintRiktigt trevlig färg på tavlan!
Många har ju sagt det och nu förstår jag vad ni menar. Någon mikrojustering i spännet hade inte skadat men alla länkarna är ju typ halvlänkar så det går lätt att hitta en helt OK kompromiss.Iwc länkar är bland dem bästa.
Vissa av Iwc senare länkar har microjustering. Man trycker på loggan på claspen och snabb justerar.Många har ju sagt det och nu förstår jag vad ni menar. Någon mikrojustering i spännet hade inte skadat men alla länkarna är ju typ halvlänkar så det går lätt att hitta en helt OK kompromiss.
Min Ingenieur har den bästa mikrojustering jag sett på en klocka. Tryck in IWC loggan på låset och justera på. Fördelen är att det går mycket lätt att justera med klockan på armen för att hitta rätt läge direkt, till skillnad från många andra klockor där du måste ta av dig klockan och testa dig fram tills du hittar perfekt fitMånga har ju sagt det och nu förstår jag vad ni menar. Någon mikrojustering i spännet hade inte skadat men alla länkarna är ju typ halvlänkar så det går lätt att hitta en helt OK kompromiss.
Tänk om den ändå funnits till 3239 :-(Min Ingenieur har den bästa mikrojustering jag sett på en klocka. Tryck in IWC loggan på låset och justera på. Fördelen är att det går mycket lätt att justera med klockan på armen för att hitta rätt läge direkt, till skillnad från många andra klockor där du måste ta av dig klockan och testa dig fram tills du hittar perfekt fit
![]()
Ja, det är synd att det saknas på 3239. Micro adjust funktionen tillkom först på senare referenser har jag för mig. Osäker på om det går att köpa låset löst och fästa på länken, men hade ju varit kalas om det fungeratTänk om den ändå funnits till 3239 :-(
Jag har en svart som jag gillar massor, men den bästa justeringen jag kan få till blir en aningens för stort nu på vintern.
Undrar just om man skulle kunna köpa ett löst lås och sätta på en "3239-länk"?