• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

18_lock.JPG

Den här mikrojusteringen är verkligen smidig, IWC har en riktigt bra länk!

För den som vill grotta ner sig ordentligt 😊

För den som missat sa finns det nagra filmer om nyheterna som lagts upp!

Har nagon nagra fragor om nyheterna eller annat om IWC sa är det bara skriva här eller skicka PM, är här för er entusiaster! :)
Bara att buga och bocka, IWC vann verkligen Watches and Wonders 2021. BådeBP43 och Chrono 41 är i princip drömreleaserna.
Men något som diskuterats på TimeZone, på vissa pressbilder står det IW69380 på urverket. På hemsidan står det IW69385, vilket även syns i specen. Någon hade mailat deras kundtjänst som påstått att skillnaden mellan 69380 och 69385 var att den sistnämnda hade guldrotor. Jag tycker mig dock inte se nån skillnad alls. Du som säkert har manualerna till dessa, vad är egentligen skillnaden mellan 69380 och 69385? :)

Bara att buga och bocka, IWC vann verkligen Watches and Wonders 2021. BådeBP43 och Chrono 41 är i princip drömreleaserna.
Men något som diskuterats på TimeZone, på vissa pressbilder står det IW69380 på urverket. På hemsidan står det IW69385, vilket även syns i specen. Någon hade mailat deras kundtjänst som påstått att skillnaden mellan 69380 och 69385 var att den sistnämnda hade guldrotor. Jag tycker mig dock inte se nån skillnad alls. Du som säkert har manualerna till dessa, vad är egentligen skillnaden mellan 69380 och 69385? :)

Utsmyckning av klockan, så att de är vackrare att se på. Ingen skillnad i urverk var svaret från IWC. Eller hur @Echo Delta?

Utsmyckning av klockan, så att de är vackrare att se på. Ingen skillnad i urverk var svaret från IWC. Eller hur @Echo Delta?

Rent tekniskt har jag inte funnit nagra skillnader alls utom design och eventuellt material av rotorn.
De använder exakt samma delar genom verket, samma hjul, fjäderhus, skruvar etc.

Kan vara en mindre skillnad i finishering, men det syns inte i sprängskisserna för mig eftersom de är 3D renderade. Men rent tekniskt och pa papper är det ingen skillnad pa sa vis!

Största sorgen i mitt liv under de två senaste dagarna? - Konstaterandet av den är för stor.

3E8B3ABF-B215-4312-A7C1-622A9711B5AF.jpeg

Vad trist för dig. För din info, den finns som 36mm också. På din bild tycker jag den sitter helt ok (svårt att avgöra på en bild), men är du van vid mindre klockor så förstår jag att du tycker den är lång.

Är det någon som beställt nya BP43mm? Skulle vara kul att få se ”riktiga” bilder på någon som äger andra IWC klockor som jämförelse.

Rätt lugnt pa jobbet idag sa har nagon fragor eller vill ha live-bilder pa saker sa är det bara säga till! :)
Hej,
Då passar jag på med en fråga. Jag har en Portugieser på 40,9mm. Tycker designen är fantastisk, men den börjar växa på handleden då jag börjat bära mindre klockor. Har du tips på andra modeller med liknande design som Portugieser men med storlek på 36-38mm?

Senast ändrad:
Hej,
Då passar jag på med en fråga. Jag har en Portugieser på 40,9mm. Tycker designen är fantastisk, men den börjar växa på handleden då jag börjat bära mindre klockor. Har du tips på andra modeller med liknande design som Portugieser men med storlek på 36-38mm?

Hmm, inte helt lätt fraga. Portugese serien kännetecknas av modeller som är aningen större, och var ursprungligen avsevärt större än normalt under tiden de första producerades.

Spontant tänker jag pa IWC 3531, som har ett JLC verk i. Riktigt trevligt klocka, dock pa 35mm.
Nya IWC 3583 är 40.4mm och har nytt verk, sa den kan vara ett alternativ om du vill halla en snarlik storlek till din Portugieser Chrono.
Utöver 3531 finns ingen klocka ur Portugese serien som faktiskt är under 40mm vad jag vet om.

Hej,
Jaegers Master Control Date kanske? 40mm men tjockare glasring och flera mm tunnare än IWC Chronographen. Den fick ett nytt urverk förra året. Vettigt pris också.

När min kompis glad kom förbi och visade upp sin fläsk Mercedes. Han började visa runt den, 700hk, massagestolar osv osv men när jag satte mig i den så var det bara klockan jag fastnade för😂
Visste inte att iwc eller någon annan för den delen satte sina klockor i bilar.
Ägaren hade ingen aning om att det var ett ”lyx” klockmärke och var inte impad alls när klockan var det intressantaste för mig😅
E6CED5D9-8CAA-4AC0-B22C-9873828DAA77.jpeg

Tillbaka
Topp