Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar Aquatimers, även om jag mer och mer börjat drömma om en Aquatimer Chronograf liknade en som @laketwig har.Haft lite latent sug sen många år tillbaka på denna. Vad säger församlingen om den? Tråkig eller toolig?
![]()
Haft lite latent sug sen många år tillbaka på denna. Vad säger församlingen om den? Tråkig eller toolig?
![]()
Otroligt snygg för den typen av klocka. Jag skulle försöka få med metallänk om det finns, man vet aldrig när IWC tröttnar på att göra specialarmband.Haft lite latent sug sen många år tillbaka på denna. Vad säger församlingen om den? Tråkig eller toolig?
![]()
I mitt tycke är det inte bara deras bästa Aquatimer utan och den bästa toolwatchen någonsin. Ångrar mig gruvligt att jag sålde min.Haft lite latent sug sen många år tillbaka på denna. Vad säger församlingen om den? Tråkig eller toolig?
![]()
För den som missat sa finns det nagra filmer om nyheterna som lagts upp!
Har nagon nagra fragor om nyheterna eller annat om IWC sa är det bara skriva här eller skicka PM, är här för er entusiaster!![]()
Bara att buga och bocka, IWC vann verkligen Watches and Wonders 2021. BådeBP43 och Chrono 41 är i princip drömreleaserna.För den som missat sa finns det nagra filmer om nyheterna som lagts upp!
Har nagon nagra fragor om nyheterna eller annat om IWC sa är det bara skriva här eller skicka PM, är här för er entusiaster!![]()
Bara att buga och bocka, IWC vann verkligen Watches and Wonders 2021. BådeBP43 och Chrono 41 är i princip drömreleaserna.
Men något som diskuterats på TimeZone, på vissa pressbilder står det IW69380 på urverket. På hemsidan står det IW69385, vilket även syns i specen. Någon hade mailat deras kundtjänst som påstått att skillnaden mellan 69380 och 69385 var att den sistnämnda hade guldrotor. Jag tycker mig dock inte se nån skillnad alls. Du som säkert har manualerna till dessa, vad är egentligen skillnaden mellan 69380 och 69385?![]()
Bara att buga och bocka, IWC vann verkligen Watches and Wonders 2021. BådeBP43 och Chrono 41 är i princip drömreleaserna.
Men något som diskuterats på TimeZone, på vissa pressbilder står det IW69380 på urverket. På hemsidan står det IW69385, vilket även syns i specen. Någon hade mailat deras kundtjänst som påstått att skillnaden mellan 69380 och 69385 var att den sistnämnda hade guldrotor. Jag tycker mig dock inte se nån skillnad alls. Du som säkert har manualerna till dessa, vad är egentligen skillnaden mellan 69380 och 69385?![]()
Utsmyckning av klockan, så att de är vackrare att se på. Ingen skillnad i urverk var svaret från IWC. Eller hur @Echo Delta?
Största sorgen i mitt liv under de två senaste dagarna? - Konstaterandet av den är för stor.
![]()
Satsa på en Mark XV istället?Största sorgen i mitt liv under de två senaste dagarna? - Konstaterandet av den är för stor.
![]()
Största sorgen i mitt liv under de två senaste dagarna? - Konstaterandet av den är för stor.
![]()
Jag har beställt och borde få den i veckan som kommer, så det blir nog lite spammande här framöverÄr det någon som beställt nya BP43mm? Skulle vara kul att få se ”riktiga” bilder på någon som äger andra IWC klockor som jämförelse.
Är det någon som beställt nya BP43mm? Skulle vara kul att få se ”riktiga” bilder på någon som äger andra IWC klockor som jämförelse.
Snyggt! Bra köpJag har beställt och borde få den i veckan som kommer, så det blir nog lite spammande här framöver![]()
Gärna, det skulle vara riktigt intressant samt jmf mot en vanlig Mark18.Jag kan lägga upp lite bilder pa en av de vi har här pa min handled om du vill, kan jämföra den med prototyp 3705-Tributen vi har för storleksjämförelse.
Here we go!
Först ut:
Big Pilot 43
![]()
![]()
Mark 18
![]()
![]()
Tribute to 3705. (Endast visningsexemplar och prototyp, ej till salu.)
![]()
![]()
Klassiska Big Pilot:
![]()
![]()
Sist ut nya Pilot Chrono 41 i grön.
![]()
![]()
Shit vad bra det är! Tack
41 grön är fin. Men även BP43. Bäst är så klart tribute to 3705...riktigt kul att se
Anything you need!
Rätt lugnt pa jobbet idag sa har nagon fragor eller vill ha live-bilder pa saker sa är det bara säga till!![]()
Hej,Rätt lugnt pa jobbet idag sa har nagon fragor eller vill ha live-bilder pa saker sa är det bara säga till!![]()
Hej,
Då passar jag på med en fråga. Jag har en Portugieser på 40,9mm. Tycker designen är fantastisk, men den börjar växa på handleden då jag börjat bära mindre klockor. Har du tips på andra modeller med liknande design som Portugieser men med storlek på 36-38mm?
Jaegers Master Control Date kanske? 40mm men tjockare glasring och flera mm tunnare än IWC Chronographen. Den fick ett nytt urverk förra året. Vettigt pris också.Hej,
Då passar jag på med en fråga. Jag har en Portugieser på 40,9mm. Tycker designen är fantastisk, men den börjar växa på handleden då jag börjat bära mindre klockor. Har du tips på andra modeller med liknande design som Portugieser men med storlek på 36-38mm?