Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Att den lille prinsen, finns i massor av olika modeller. Vilken är det du ska köpa?Har blivit förälskad i Le Petit Prince. Inte första gången jag faller för en blå urtavla. Funderar på att göra lite plats i samlingen för den. Något jag bör veta om klockan innan jag fattar ett alldeles för snabbt beslut och klickar hem en?
GrattisMin första IWC,…
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Min första IWC,…
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Svårt att få med på bild men det här är originalbandet som faktiskt är mörkblått och IRL så ser man det men inte på bild men tagit alla bilderna kasst ljus, tror det blå bandet kommer fram bättre i bra dagsljus…stort grattis! Det är en klocka som passar till väldigt många tillfällen. Sätt på ett brun band, för mjukare och sportigare känsla. Eller behåll svart alligator som finklocka. De blåa visarna och siffrorna är finfina. Finns de som bär klockan på Nato!
Är den en sådan här du vill ha, kan du höra av dig. Kan tänka mig att släppa den vid smidig affär.Har blivit förälskad i Le Petit Prince. Inte första gången jag faller för en blå urtavla. Funderar på att göra lite plats i samlingen för den. Något jag bör veta om klockan innan jag fattar ett alldeles för snabbt beslut och klickar hem en?
Inget att tveka på @FlowerPower - helt makalös klocka! Färgen upplevs helt olika beroende på ljus. Här framstår den som Finlands-blå, annars sånär som svart!Är den en sådan här du vill ha, kan du höra av dig. Kan tänka mig att släppa den vid smidig affär.
![]()
Tavla och visare helt magiska!Har blivit förälskad i Le Petit Prince. Inte första gången jag faller för en blå urtavla. Funderar på att göra lite plats i samlingen för den. Något jag bör veta om klockan innan jag fattar ett alldeles för snabbt beslut och klickar hem en?
Den är faktiskt otrolig. Villhöver!Simple pleasures.
![]()
Gratulerar! Lovar att det inte blir den sista!Min första IWC,…
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Långt kvar till service och många år kvar på garantin. Tycker det låter fullt rimligt.50 för denna, är det inte lite för dyrt? Fullsett och uttagen förra sommaren i Frankrike.
![]()
Bara att spana in vad liknande ligger på hos Chrono24. Tycker priset är rimligt för att inte säga bra för en 3716.50 för denna, är det inte lite för dyrt? Fullsett och uttagen förra sommaren i Frankrike.
![]()
Idag gick jag med i IWC familjen- Jag gjorde en lite paketöppning om ni vill läsa mer om den:
https://klocksnack.se/threads/paketöpping-iwc-portofino-automatic-moon-phase-reference-iw459401.154734/
![]()
![]()
![]()
Hej, vet ej om det blev köp för dig. Men för den nya uppdaterade 3716 var det ett extremt bra pris. Borde det inte vara en 3714 som är sent uttagen? Även det är ett bra pris. Så var det glasbaksida eller stål?50 för denna, är det inte lite för dyrt? Fullsett och uttagen förra sommaren i Frankrike.
![]()
TackKul! Stort grattis till en stilig klocka och välkommen till denna tråd. Bara att posta på bilder.
Har blivit förälskad i Le Petit Prince. Inte första gången jag faller för en blå urtavla. Funderar på att göra lite plats i samlingen för den. Något jag bör veta om klockan innan jag fattar ett alldeles för snabbt beslut och klickar hem en?
Hej,Hej, vet ej om det blev köp för dig. Men för den nya uppdaterade 3716 var det ett extremt bra pris. Borde det inte vara en 3714 som är sent uttagen? Även det är ett bra pris. Så var det glasbaksida eller stål?
Är det 41mm-versionen?Är den en sådan här du vill ha, kan du höra av dig. Kan tänka mig att släppa den vid smidig affär.
![]()
Nej, den är på 40mm. Ser också att den nu slutat tillverkas…Här är länken:Är det 41mm-versionen?