• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Sitter perfekt när man har en platt handled!
82F575AC-8935-4AA3-A655-8345E419D1FD.jpeg

Slänger ut en krok så får hoppas någon vet.
Jag är just nu bra nära på att beställa en iwc merdeces amg. Den ligger just nu på hold, och väntar på min betalning. Men så kom jag att tänka på att dom förmodligen skickar klockan från Schweiz. Någon som har beställt direkt från iwc och vet hur det får det med tull och moms ?

Slänger ut en krok så får hoppas någon vet.
Jag är just nu bra nära på att beställa en iwc merdeces amg. Den ligger just nu på hold, och väntar på min betalning. Men så kom jag att tänka på att dom förmodligen skickar klockan från Schweiz. Någon som har beställt direkt från iwc och vet hur det får det med tull och moms ?
Är priset i sek på hemsidan så är det totalkostnaden skickat till dig. Därför är det dyrare i sek än Euro tex.

Det blev en till IWC, hade en kort sväng med en Portugieser 3714-002 i höstas, fin klockren inte riktigt min ☕️. Nu var jag helt inställd på en Big Pilot 5002,-04,-09 men det hela slutade med en Spitfire Chronograph 3777-19… Känns riktigt bra efter några dagar, lite tung på länk så den kommer nog användas mest på läder/canvas då jag har annat som jag kan blöta ner mig med. Hade först en med blå tavla på test en helg men kände att den kommer jag tröttna snabbt på, slog istället till på den grå sunburst tavlan och den är helt fantastiskt, växlar från ljust silver till svart och känns helrätt. Men… det är ingen BP som jag varit inställd på så vi får se om den blir så bra så den stannar och det får bli en BP oxo eller om den byts ut framöver. Kommer inte kunna släppa BP helt iaf 🙂
A00A68E4-2B60-47EF-9326-80A99A4E02B5.jpeg
9B772F05-79B2-4F11-BF63-830E7C140EB9.jpeg
406F034E-0F6F-4F3E-9480-182059F1BEE1.jpeg

2F4F1CDC-B8DD-4A87-8DD1-6D99976B740C.jpeg

IW5004 kan vara världens bästa klocka. Har haft panna typ 2 dagar och övrig tid denna sedan den kom för några veckor sedan.

Lättavläst som få, riktigt bra AR, superclean, håller tiden bra och väldigt bekvämt, även utan vikspänne.

Senast ändrad:
2F4F1CDC-B8DD-4A87-8DD1-6D99976B740C.jpeg

IW5004 kan vara världens bästa klocka. Har haft panna typ 2 dagar och övrig tid denna sedan den kom för några veckor sedan.

Lättavläst som få, riktigt bra AR, superclean, håller tiden bra och väldigt bekvämt, även utan vikspänne.

Testat den 20+ gånger och tycker alltid den är för stor men kommer aldrig kunna släppa så eg vore det lika bra att testa att äga kanske. Har du testat den svarta (top gun) nån gång? Helt annan grej förstås men läser att de bärs olika

Testat den 20+ gånger och tycker alltid den är för stor men kommer aldrig kunna släppa så eg vore det lika bra att testa att äga kanske. Har du testat den svarta (top gun) nån gång? Helt annan grej förstås men läser att de bärs olika
Det har jag inte gjort. Lättviktsmaterial och svarta klockor brukar ju dock upplevas mindre så det tvivlar jag inte på.

Det har jag inte gjort. Lättviktsmaterial och svarta klockor brukar ju dock upplevas mindre så det tvivlar jag inte på.
Jag har testat båda och precis som för @carlmartin har stålmodellen känts för stor alla de 20+ gångerna jag testat den. Har även testat Top Gun en gång och tyckte faktiskt den kändes ännu större. En svart klocka av mindre modell kan säkert upplevas som mindre än en ståldito men när en svart klocka är för stor blir det väldigt mycket klocka… Tyvärr 🙁

Är på vippen att köpa min första IWC - en cal 88 för 9.5k. Yay or nay?

Bilagor

• iwccal88länk.jpg
    iwccal88länk.jpg
    281.6 KB · Visningar: 12
  • iwccal88sida.jpg
    iwccal88sida.jpg
    129 KB · Visningar: 8
  • iwccal88.jpg
    iwccal88.jpg
    410.1 KB · Visningar: 9
Nån som har tips på vilket verktyg som kan underlätta i avmonteringen av länken på min Mark XV? Psykbryt nära. Alla tips uppskattas!

491E3027-C83C-4B56-9141-07E0A8B38FF2.jpeg

Bilagor

• 86808EAE-AFA3-4EF7-9C07-FFDF39A2B2CF.jpeg
    86808EAE-AFA3-4EF7-9C07-FFDF39A2B2CF.jpeg
    466 KB · Visningar: 12
Tillbaka
Topp