• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

I Norge 🇳🇴 nuuuuuu 😜
Fin bok hade de på hotellrumme også
E54B487A-683D-48B1-A26B-183445B4B1AE.jpeg

B22154E1-F884-4C6C-A8BB-EDF973FA1B57.jpeg
7A6CA685-5B2A-466A-924E-828227D7337D.jpeg

Finns det eller har det funnits IWC fliegers med blånerade visare som är släppta det här årtusendet?
Inte vad jag vet men IWC har ju släppt några limiterade versioner genom tiderna och där kan det ha funnits men generellt brukar de vara vita och svarta sen skiljer det sig på mojave dessert, svarta och gröna klockorna som gått. Kanske är det så att det även funnits blå ceramisk limiterad släpp men jag kan inte vara säker.

Senast ändrad:
Inte vad jag vet men IWC har ju släppt några limiterade versioner genom tiderna och där kan det ha funnits men generellt brukar de vara vita och svarta sen skiljer det sig på mojave dessert, svarta och gröna klockorna som gått. Kanske är det så att det även funnits blå ceramisk limiterad släpp men jag kan inte vara säker.
Tack för svar. Lite trist. Originalen har ju blånerade visare. Även Lacos och Stowas moderna varianter.

Finns det eller har det funnits IWC fliegers med blånerade visare som är släppta det här årtusendet?
Heritage modellerna ser ut att ha det

Vi snackade ju om den någon sida bak men tolkade det som att den inte var helt officiell då? Nu finns den på hemsidan iaf. Inbillar mig att datumet sitter liite bättre än på bilden tidigare i tråden men det skulle jag inte ta gift på..

110882E0-E709-47D6-BF41-498246AEC80B.png

Vi snackade ju om den någon sida bak men tolkade det som att den inte var helt officiell då? Nu finns den på hemsidan iaf. Inbillar mig att datumet sitter liite bättre än på bilden tidigare i tråden men det skulle jag inte ta gift på..

Tycker datumplaceringen ser ut att vara i stort sett samma på Mark XVIII och XX, det är nog snarare längre index vid kl 3 på XX som gör att det inte ser likadant ut..
Jag hade hoppats på att Mark XX skulle vara en Sptifire utan den röda texten och med en länk lika Mark XVIII, men jag får behålla 36:an istället :) .

Alla bilderna är från IWC:s hemsida.
XX.JPG

XVIII.JPG

Spitfire.JPG

36.JPG

Tycker datumplaceringen ser ut att vara i stort sett samma på Mark XVIII och XX, det är nog snarare längre index vid kl 3 på XX som gör att det inte ser likadant ut..
Jag hade hoppats på att Mark XX skulle vara en Sptifire utan den röda texten och med en länk lika Mark XVIII, men jag får behålla 36:an istället :) .

Alla bilderna är från IWC:s hemsida.
XX.JPG

XVIII.JPG

Spitfire.JPG

36.JPG

Ja du har nog rätt, synd att de valde den rutten. Även om längre index förbättrar det en aning.

Schysst kraftreserv också! Vill gärna se i mindre storlek.

Kommer att kompletteras med länk och gummi enligt info på annat forum. Den lilla prinsen på blått gummi är mitt val.

Ja du har nog rätt, synd att de valde den rutten. Även om längre index förbättrar det en aning.

Kollade hodinkee artikeln nu och de lyfter också att alla index(siffror) flyttats närmare mitten så att 9ans placering på tavlan nu matchar datumet bättre så att säga. Tycker det är en klar förbättring. Borde dessutom innebära att tavlan känns lite mindre tallrik iom mindre tom yta i mitten. Ser fram emot att testa denna. Har haft XVIII men kunde inte sluta störa mig på datumet 🙃

Tillbaka
Topp