Någon som vet något mer om dessa? Ny mk20 (hoppar över 19?). Ska enl rykten vara 40mm men kortare L2L samt ha in house verk med 120hr PR.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vore väl i princip den perfekta klockan. De långa bandhornen har ju varit det enda som drar ner denna modell.Någon som vet något mer om dessa? Ny mk20 (hoppar över 19?). Ska enl rykten vara 40mm men kortare L2L samt ha in house verk med 120hr PR.
![]()
![]()
Lär dessutom vara badvänlig för från och med i år skulle väl alla pilotmodeller vara det?Vore väl i princip den perfekta klockan. De långa bandhornen har ju varit det enda som drar ner denna modell.
Någon som vet något mer om dessa? Ny mk20 (hoppar över 19?). Ska enl rykten vara 40mm men kortare L2L samt ha in house verk med 120hr PR.
![]()
![]()
Roligt att du knep den som gick på kaplans. Var själv lite sugen. Vad är det som gör det till hatkärlek? Proportionerna? Har inte sett någon tidigare i tråden så de verkar konstigt nog inte vara jättepopulära.Älskar de mindre modellerna av IWC pilot kronograf. Älskar också att IWC gått tillbaka till 41 mm storlekar och att alla klockor är numera inhouse urverk och inte längre ETA. Dock sitter jag med en hatkärlek till min första generationens Pilotkronograf på bara 39mm och med spansk dagdisk och ironiskt ETAverk men tynre än de nya och mycket mer slimmad. Nått med dessa klassiska flügermodeller som har en skönhet av sig själv.
![]()
Grattis till en fin klocka. Var också lite sugen på den. Men gillade inte det spanska daghjulet. Gick billigt för skicket som ser mycket bra ut. Modellen är knubbig och bra tjock som ger ett oproportionerligt intryck. I vilket fall en klassisk modell med helt rätt visare.Älskar de mindre modellerna av IWC pilot kronograf. Älskar också att IWC gått tillbaka till 41 mm storlekar och att alla klockor är numera inhouse urverk och inte längre ETA. Dock sitter jag med en hatkärlek till min första generationens Pilotkronograf på bara 39mm och med spansk dagdisk och ironiskt ETAverk men tynre än de nya och mycket mer slimmad. Nått med dessa klassiska flügermodeller som har en skönhet av sig själv.
![]()
Nja det är väll ETA verket men annars är den riktigt fin. Sen har jag ju svårt med spanskanRoligt att du knep den som gick på kaplans. Var själv lite sugen. Vad är det som gör det till hatkärlek? Proportionerna? Har inte sett någon tidigare i tråden så de verkar konstigt nog inte vara jättepopulära.
Tackar, tjockleken var faktiskt ok på denna. Aningen tunnare än de nyare modellerna vilket gör det helt ok. Men precis som du så är Spanskan sisådär i vokabuläretGrattis till en fin klocka. Var också lite sugen på den. Men gillade inte det spanska daghjulet. Gick billigt för skicket som ser mycket bra ut. Modellen är knubbig och bra tjock som ger ett oproportionerligt intryck. I vilket fall en klassisk modell med helt rätt visare.
Alldeles för lite vintage-ingenjörer på KS! Tack för att du delar med dig.
Kul att du gillar den, riktigt härliga är demAlldeles för lite vintage-ingenjörer på KS! Tack för att du delar med dig.
ETA verk är inte nödvändigtvis en nackdel. Borde underlätta vid service. Går det att byta dagskivan? Dvs. går det att få tag i en ny org.dagskiva?Nja det är väll ETA verket men annars är den riktigt fin. Sen har jag ju svårt med spanskan![]()
Fick watch only men med en inner Iwc box samt servicepapper. Full service, så skicket är det absolut inget fel på. Allt går super och jättefin kvaliteETA verk är inte nödvändigtvis en nackdel. Borde underlätta vid service. Går det att byta dagskivan? Dvs. går det att få tag i en ny org.dagskiva?
Kom den head-only eller fick du med något mer vid köpet?
Jag gillar verkligen de tidiga Fliegerchrono modellerna. De känns som och ser ut att vara down to the nitty gritty för en kronograf som skall användas. Tydliga, pålitliga och användbara i alla situationer. Ditt ex är ett bra exemplar. Kul!Börjar växa på en. Gillar den mer o mer, leker med en Nato också
![]()
![]()
Jag gillar verkligen de tidiga Fliegerchrono modellerna. De känns som och ser ut att vara down to the nitty gritty för en kronograf som skall användas. Tydliga, pålitliga och användbara i alla situationer. Ditt ex är ett bra exemplar. Kul!
Gör som jag, ljug lite.![]()
En slags spontant lume-shot. Lyste mer i verkligheten än på bilden...
Förstår inte hur IWC kunde överge just den ikoniska Ingeniuren, vad tänkte dom...?Jävla bra![]()
![]()
Ryktas om att de ska släppa en ny... jag väntar ivrigt.Förstår inte hur IWC kunde överge just den ikoniska Ingeniuren, vad tänkte dom...?
Håller med, så jävla korkat. De har bommat några fina år av stålsportshajp där de hade kunnat skära guld med täljkniv. De hade legat bra till med denna mellan 50-70 papp.Förstår inte hur IWC kunde överge just den ikoniska Ingeniuren, vad tänkte dom...?
Den var klockren!Håller med, så jävla korkat. De har bommat några fina år av stålsportshajp där de hade kunnat skära guld med täljkniv. De hade legat bra till med denna mellan 50-70 papp.