• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Någon som vet något mer om dessa? Ny mk20 (hoppar över 19?). Ska enl rykten vara 40mm men kortare L2L samt ha in house verk med 120hr PR.
926CEC1C-5B9E-407D-8E0C-A6178F3A1631.jpeg
933CA0C3-D043-46F6-AE04-2E493BC835A6.jpeg

Älskar de mindre modellerna av IWC pilot kronograf. Älskar också att IWC gått tillbaka till 41 mm storlekar och att alla klockor är numera inhouse urverk och inte längre ETA. Dock sitter jag med en hatkärlek till min första generationens Pilotkronograf på bara 39mm och med spansk dagdisk och ironiskt ETAverk men tynre än de nya och mycket mer slimmad. Nått med dessa klassiska flügermodeller som har en skönhet av sig själv.

E4822547-0812-4ED2-A3B6-44FD4FF010C1.jpeg

Älskar de mindre modellerna av IWC pilot kronograf. Älskar också att IWC gått tillbaka till 41 mm storlekar och att alla klockor är numera inhouse urverk och inte längre ETA. Dock sitter jag med en hatkärlek till min första generationens Pilotkronograf på bara 39mm och med spansk dagdisk och ironiskt ETAverk men tynre än de nya och mycket mer slimmad. Nått med dessa klassiska flügermodeller som har en skönhet av sig själv.

Roligt att du knep den som gick på kaplans. Var själv lite sugen. Vad är det som gör det till hatkärlek? Proportionerna? Har inte sett någon tidigare i tråden så de verkar konstigt nog inte vara jättepopulära.

Grattis till en fin klocka. Var också lite sugen på den. Men gillade inte det spanska daghjulet. Gick billigt för skicket som ser mycket bra ut. Modellen är knubbig och bra tjock som ger ett oproportionerligt intryck. I vilket fall en klassisk modell med helt rätt visare.

Grattis till en fin klocka. Var också lite sugen på den. Men gillade inte det spanska daghjulet. Gick billigt för skicket som ser mycket bra ut. Modellen är knubbig och bra tjock som ger ett oproportionerligt intryck. I vilket fall en klassisk modell med helt rätt visare.
Tackar, tjockleken var faktiskt ok på denna. Aningen tunnare än de nyare modellerna vilket gör det helt ok. Men precis som du så är Spanskan sisådär i vokabuläret 😂

ETA verk är inte nödvändigtvis en nackdel. Borde underlätta vid service. Går det att byta dagskivan? Dvs. går det att få tag i en ny org.dagskiva?
Kom den head-only eller fick du med något mer vid köpet?
Fick watch only men med en inner Iwc box samt servicepapper. Full service, så skicket är det absolut inget fel på. Allt går super och jättefin kvalite

Senast ändrad:
Jag får hänga på i hyllningskören. Den klocka jag har använt mest de senaste åren. Vad jag gillar med den är ffa storleken (39mm) som gör den smidig och allround, tjockleken (den blir lite knubbig, ungefär som en Datejust), urtavlans färg (den är lite gråaktig) och visarna. Urverket är ju ett no-nonsense 7750 som alltid funkar och med de funktioner man behöver. Det enda jag skulle vilja ändra är att jag skulle vilja ha en länk till den, det är smidigt på vardagsklockor men de är svåra att hitta beg och det är svårt att motivera köp en ny.

ABB3A48A-FE29-45EC-864A-267AFF38664D.jpeg

Tillbaka
Topp