• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Samtliga klockor som har 7750-bas eller 2982-bas kommer att börja fasas ut rätt snart.
Klockor med kaliber 80110/80111 kommer även bytas ut.
775X kommer ersättas med IWC Manufacture 69XXX och 8011X kommer ersättas med 82XXX.
Vad verket som ska ersätta 2892 heter är inte information jag får gå ut med, men den kalibern har vart på gång senaste två åren i utveckling.

Mycket nyfiken att se hur IWC hanterar övergången till helt in-house producerade verk!

Sprang på denna skönheten i Auckland. IW3777-14. Satan vad snygg jag tycker den är, speciellt med blå Petite Prince tavla. Känns som man får mycket för pengarna även om det stör mig lite att det inte är deployment clasp i original. Någon som har erfarenhet, ägt/äger?

7F77F102-0335-454A-9111-9C102B20F98B.jpeg

Sprang på denna skönheten i Auckland. IW3777-14. Satan vad snygg jag tycker den är, speciellt med blå Petite Prince tavla. Känns som man får mycket för pengarna även om det stör mig lite att det inte är deployment clasp i original. Någon som har erfarenhet, ägt/äger?

7F77F102-0335-454A-9111-9C102B20F98B.jpeg
Har haft den vanliga svarta. Den var grym.

Är bra nyfiken om det faktiskt är Chris Evans som sitter på den unika Big Pilot Captain America som gjordes 2016. Han har setts till frekvent med andra IWC men hittar ingen bild där han bär en svart Big Pilot.

Ball dinka i varje fall!

GetImage6.jpg

Samtliga klockor som har 7750-bas eller 2982-bas kommer att börja fasas ut rätt snart.
Klockor med kaliber 80110/80111 kommer även bytas ut.
775X kommer ersättas med IWC Manufacture 69XXX och 8011X kommer ersättas med 82XXX.
Vad verket som ska ersätta 2892 heter är inte information jag får gå ut med, men den kalibern har vart på gång senaste två åren i utveckling.

Mycket nyfiken att se hur IWC hanterar övergången till helt in-house producerade verk!

A penny for your thoughts...

Den sista versionen av det gamla 5xxxx verket, 51111 - hur klarar det en jämförelse med det nya 52110?
Jag vet att den stora uppgraderingen är dubbla fjäderhus som är tänkta att motverka gångavvikelser som uppstår pga olika effekt fjädern förmedlar till balanshjulet.
Men hur mycket av ett problem var det med den senaste versionen (51111)? Jag vet att de första hade problem.

Nu har jag beställt ett gummi :nailbiting: F*N vad dem kan med att ta betalt (en billigare semester) ... Men är det sommar så är det:cigar: hoppas bara att dem kan leverera i nästa vecka då jag drar tio dagar till Kroatien vid midsommar

Jo, de har en fantastisk förmåga att hitta precis det där högsta priset som man är villig att betala. Dvs det svider så in i helsike att betala så mkt för ett gummiband och man tänker igenom det ett par gånger men ändå är det inte så mkt att man till slut avstår.

Jo, de har en fantastisk förmåga att hitta precis det där högsta priset som man är villig att betala. Dvs det svider så in i helsike att betala så mkt för ett gummiband och man tänker igenom det ett par gånger men ändå är det inte så mkt att man till slut avstår.

Precis! Och hade jag haft en svarttavlad så hade jag inte tvekat då det är sjukt snyggt :) nu är det mer att det kan vara skönt med ett gummi till semestern. Har letat AM för att testa innan The real deal men infästningen tillåter ju tyvärr inte detta...

Tillbaka
Topp