Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt snygg klocka hat varit påväg att köpa en ett flertal gånger men är lite osäker på om länken kommer att kännas klumpig? Har subc i dagsläget, hur upplevs länken?
Ok, klumpig kanske var fel ord det jag menade är att rolexlänken är 17mm vid spännet och iwcn 20mm dom kanske är lika tjocka?Länken är fantastisk.
Sitter otroligt skönt och jag har aldrig tänkt en endaste tanke på att den skulle vara klumpig.
Tycker klockan överlag är gångbar i alla sammanhang, och är för tillfället OWG med denna. Klar köprekommendation från mitt håll
Köpte en gammal IWC 3706. Kul kuriosa är att denna modell släpptes samma år som jag föddes - 1994. Trevlig storlek på 39 mm.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Så 3717 var trots sina 42 mm svårburen? Har nämligen funderat på den istället för de nuvarande på 43 mm.Sitter perfekt!
Hade en 3717 en kort period. Älskade designen men den blev tyvärr för lång lugg till lugg för mig. Hade varit helt perfekt i 38-39 mm
Så 3717 var trots sina 42 mm svårburen? Har nämligen funderat på den istället för de nuvarande på 43 mm.
Okey, tack för infon.Jag har inte testat 43 mm, så jag kan inte jämföra de två, men 3717 bars stort. Om du studerar bilder ser du att bandhornen är långa och ganska spetsiga.
Mitt råd är att testa innan köp, och inte chansa. Jag köpte min på Luxurywatches och testade den vid två olika tillfällen. Kände mig inte helt säker men slog till ändå. Det var ett dåligt beslut då den flippades mindre än två månader senare.
Och vad vore en tråd utan bilder.
![]()
![]()
Väldigt trevlig![]()
Köpte en gammal IWC 3706. Kul kuriosa är att denna modell släpptes samma år som jag föddes - 1994. Trevlig storlek på 39 mm.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gött! Grattis! Välkommen till oss som kör säkert
Säger tvillingpappan!Gött! Grattis! Välkommen till oss som kör säkert![]()
IWC UTC 3251-001.
![]()
Älskar kronan på denna.
![]()
Detta återkommande sug!
Har vi någon som går i sälj tankar ? skicka gärna ett PM.
Svart, silver, roseguld alla är av intresse.
![]()
Japp det vågar manMin andra Ingenieur och jag är fantastiskt nöjd. De senaste åren har jag flippat som en galning och tro det eller ej så är det faktiskt Ingyn som känts bäst.
Vågar man säga #keeper?
![]()
Såg att det finns en ny för 47 TDKK på Köpenhamns flygplats, i klockbutiken på terminal 2 eller 3. Deras sista ex.
Tack för infoFinns/fanns även en rosé på Kroons för 50.000kr. Sista exet.
Verkar vara en grytm tavla på den. Mer bilder tackReflektion, skrev om detta i dagens klock-tråd men vill posta här med! Har gått i tankarna att göra mig av med denna för att köpa en ROO, har varit millimeter från stt käpa en roo mer än en gång skall också tilläggas då jag älskar designen, men efter lång rannsakan har jag komlit fram till att jag fallit för hypen! Skall jag vara helt ärlig så tycker jag denna är bättre än ROO på alla sätt, detaljerna storleken och funktionerna! och jag älskar den!
Så från och med nu skall jag vara sann mot mig själv och bejaka min silverpil och inte fundera på att byta ut den mot en AP ROO stup i kvarten!
![]()
Min andra Ingenieur och jag är fantastiskt nöjd. De senaste åren har jag flippat som en galning och tro det eller ej så är det faktiskt Ingyn som känts bäst.
Vågar man säga #keeper?
![]()
Tavlan är magi! TackVerkar vara en grytm tavla på den. Mer bilder tack![]()