Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
BP? Ja man kommer ju testa sig fram bandmässigt framöverFunderar själv på en sådan som nästa köp. Blir dock att byta ut remmen direkt då jag vill ha krokodil och inte nitar, camille fournet verkar göra det jag vill ha ;-)
Absolut inget fel på Santoni lädret. Bara jag som gillar croco eller kanske matt struts och så gillar jag personligen inte nitarna i originalet. Lite synd santoni inte gör croco om man vill hålla det helt original vill säga.BP? Ja man kommer ju testa sig fram bandmässigt framöverdock e original ”Santoni lädret” riktigt bra! Passar för mig nu i vinter
sen gillar jag nitarna iaf när man kör svart tavla och svart läder, dom adderar någonting och är ju ganska ikoniska för BP
Ingen som har någon ws på den nya 150 limited ed. Portuguese Chrono?![]()
Onekligen en mycket fin klocka. Försöker bestämma mig vid val av kronograf, denna eller Zenith El Primero 42mm är högst upp på listan. Har ingen aning hur jag kan komma att ta ett beslut gällande dessa. Båda är ruskigt fina på sina sätt! Kanske får lite inspiration på min Zürich-resa denna helgen som får mig att äntligen bestämma mig!
![]()
![]()
Riktigt snygga! Men var ute efter att se de nya tavlorna, dvs. "porslinstavlorna" och hur de ser ut på handledenHär har du två WS, det är ingen skillnad såvitt jag vet rent utseendemässigt mer än att det är in-house och glasbaksida på den limiterade upplagan =)
Okej, visste inte att det faktiskt var annorlunda tavlor på modellerna! Ska in i en IWC-boutique i Zürich till helgen tänkte jag, förhoppningsvis har de den begränsade upplagan inne som jag kan prova. Återkommer med bilder om jag har tur!Riktigt snygga! Men var ute efter att se de nya tavlorna, dvs. "porslinstavlorna" och hur de ser ut på handledenHar inte lyckats se någon i butikerna ännu.
Har sett bilder på dem, och även testat den nya da Vinci-modellen med just porslinstavlan (som var riktigt nice). Har själv inte funnit den nya Portugiusen i någon butik ännu, så vore roligt att se några ws. Hoppas du hittar den!Okej, visste inte att det faktiskt var annorlunda tavlor på modellerna! Ska in i en IWC-boutique i Zürich till helgen tänkte jag, förhoppningsvis har de den begränsade upplagan inne som jag kan prova. Återkommer med bilder om jag har tur!
Mycket bra! Välkommen! Iwc är ett grymt märke!!![]()
Nu får även jag posta här! Nytt med IWC för mig men än så länge mycket imponerad!
Tack ska du ha! Ja än så länge imponerar IWC! Letar redan efter nytt från demMycket bra! Välkommen! Iwc är ett grymt märke!!
Big Pilot, ligger helt klart på listan att testa. Mycket fina klockor du har därFår ju faktiskt posta i denna tråden också! #trippelpostar
Min IWC duo, två giganter, två av mina absoluta favoritmodeller från märket
Flygplan vs Racerbil
Big Pilot vs Ingeneur Chronograph Racer
![]()
Kan se att denna killen har en petit prince och en Mark och tar byten. https://urverket.nu/iwc-klockorIngen som går i tankarna att släppa vidare sin Mark XVIII, svart tavla eller le petit prince och är sugen på en blå pelagos som byte?![]()
Uppskattar ditt tips, tack. Inte riktigt modellen jag letar efterKan se att denna killen har en petit prince och en Mark och tar byten. https://urverket.nu/iwc-klockor
Primero har onekligen ett mer spännande urverk än portoguese med 7750 tycker jag som är IWC fan.Onekligen en mycket fin klocka. Försöker bestämma mig vid val av kronograf, denna eller Zenith El Primero 42mm är högst upp på listan. Har ingen aning hur jag kan komma att ta ett beslut gällande dessa. Båda är ruskigt fina på sina sätt! Kanske får lite inspiration på min Zürich-resa denna helgen som får mig att äntligen bestämma mig!
![]()
![]()
Primero har onekligen ett mer spännande urverk än portoguese med 7750 tycker jag som är IWC fan.[/QUOTE
Det är väl ändå tal om ett lättare modifierat 7750? Eller?![]()
Nya Portuguiser chrono 3716 har inhouse urverk och ungefär samma prislapp som 3714. Grymma tavlor på dessa också.
Det är väl ändå tal om ett lättare modifierat 7750? Eller?
Klokt!![]()
Det är ett inhouse urverk (69355) från IWC. Storleken på klockan har ökat från 40,9 mm till 41 mm. IWC kommer att fasa in sina egenproducerade urverk i fler modeller under 2019.
Och då skulle gångreservsindikatorn få ett verkligt syfte..Trots att jag jobbar med märket så tycker jag att Big Pilot borde ha tillverkats i det klassiska utförandet men med en manuell variant. 59XXX-verket, exakt samma storlek och dimension, passar i samma boett, samma tavlor och visare passar.
(Ja, vi har testat att montera ett sådant verk på jobbet i en BP boett, blev grymt!)
59XXX är det manuella 8-dagars verket med gångreservindikator och datum.
Den utgående, som funnits väldigt länge, hade ett modifierat 7750. Den nya har ett in-house. Till det yttre är de väldigt lika (men inte
Primero har onekligen ett mer spännande urverk än portoguese med 7750 tycker jag som är IWC fan.
IWC kör reklam i matchen Tottenham - Chelsea. Har aldrig sett dem där. Hublot och Tag Heuer brukar däremot synas. Hoppas det betyder att fotbollsspelare får upp ögonen för märket och får lite stil på köpet.![]()
En skruv blir aldrig exakt linjerad. AP's är inte skruvar i sig då de fästs underifrån & bezel samt "skruv" har samma form för att inpassas.Undrar om det är andra än jag som stör sig på att skruv huvudena på ringen (bezeln) på Hublot klockor (Big Bang exempelvis) inte är jämna eller samma position allihop alternativt bildar en liten ring av sig själva som på AP? Hur kan man påstå sig tillverka precisionsinstrument och så ha en så slarvig finish? Skall det föreställa Rockn roll?