• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Har aldrig ens kopplat dom samman på det sättet som du beskriver. Gillar RO men det är en helt annan nivå. Är väl också ganska känsliga för stryk? Ganska stor skillnad mot en ingy för 40k.

Tilläggas att jag inte äger någon av dom.
@vaniljglass har aldrig sätt min ingy chrono racer som en nästan klocka till ROO iaf, om man får jämföra stål mot stål så tycker jag min är bättre på alla sätt!
4 år gammal post från min sida, men jag kvarstår vid att de är väldigt olika klockor.

Verkar som Ingenieurer är populär i forumet efter att sett en del bilder nu blir jag faktiskt lite sugen, fast jag är på g o köpa en aqua imorgon. Posta gärna lite bilder :cigar:

Dont do it! Värdelöst andrahandsvärde! Vilket uppenbarligen är en väldigt viktig faktor för dig!
Är andrahandsvärdet det enda av intresse blir klocklivet begränsat till bara stålsport från Rolex i princip för de allra flesta vilket är fruktansvärt tråkigt och inrutat, då går man också miste om mycket roligare klockor som IWC Ingenieur exempelvis

Verkar som Ingenieurer är populär i forumet efter att sett en del bilder nu blir jag faktiskt lite sugen, fast jag är på g o köpa en aqua imorgon. Posta gärna lite bilder :cigar:
Klipp min;)
790C2461-ECEF-47EA-8495-63D088640569.jpeg

Är andrahandsvärdet det enda av intresse blir klocklivet begränsat till bara stålsport från Rolex i princip för de allra flesta vilket är fruktansvärt tråkigt och inrutat, då går man också miste om mycket roligare klockor som IWC Ingenieur exempelvis
Japp! Därför tycker jag Peter skall leta efter en klocka han vill ha istället för att leta klipp, då blir petitesser som andrahandsvärde sekundärt

Sitter väl tyvär o letar klipp hehe. Vant mig att tjäna en hacka på varje Rolex men efter de försökte rycka den från armen så vill jag ha ngt som inte alla känner till och mindre stöldbegärlig

En skruv blir aldrig exakt linjerad. AP's är inte skruvar i sig då de fästs underifrån & bezel samt "skruv" har samma form för att inpassas.

Jag är uppväxt med möbelsnickare som aldrig skulle leverera ett möbel där skruvarna inte satt perfekt linjerade. Men trä är naturligtvis ett helt annat material än stål och titan men ändå i dessa prisklasser ser det bara inte snyggt ut alls bara slarvigt och då andas produkten inte "precision instrument" för mig i alla fall. Borde gå att lösa väl? Om inte annat använda skruvhuvuden som inte är i behov att linjeras. Det är jobbigt med OCD ;-)

Nytt från IWC. En ltd ed.

Vete fan hur lyckat det blev. Ser ut lite som att man plockat ihop ngt baserat på delar man haft liggande från andra modeller.

https://monochrome-watches.com/iwc-...est-flight-iw395501-sihh-2019-hands-on-price/

3DEA0158-D15A-405F-8DB0-21466290EE4D.jpeg

Såg den tidigare. Jag och samtliga kollegor på IWC-teamet gråter blod över att komma att behöva hantera denna pga att IWCs Worldtimer funktion är en mardröm att sätta ihop.
Men kul iallafall att de äntligen börjar få ut 82XXX-serien mer!

Då ger denna ett mer ha-begär! :)
041E2769-3C68-49BE-97E5-E753D2A80D4B.jpeg
The first use of Ceratanium for the case of an IWC Pilot's watch. This material, which has been created by IWC, is a composite material that offers the scratch resistance of ceramic with the lighter weight and high strength of titanium.
Based originally on the 7750, the 79230 is a hugely specialized expression of the form that includes a full double chronograph (rattrapante)

Tillbaka
Topp