• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Gammal och med mögel från IWC;
upload_2018-12-13_13-50-36.png
Kul med mögel i tråden!!
 

Peter75

Omega
Någon som sitter på en aquatimer fr 2015- och vill visa den gärna på armen. Står i kvalet o köpe en sådan :) svårt o hitta så blir nog en ny
 

mega

Rolex
Samma på min, säkert likadant på alla 3239. Märkligt att ingen betatestare hos IWC lagt märke till det.
Platsar nästan i tråden ”saker som irriterar er i vardagen”.
Händer bara när det blir för snäv vinkel mellan lås och länkbit.
Har lekt lite med tanken att flytta över länkbitar och flytta låset lite för att se om fenomenet försvinner, men inte kommit till skott.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Samma på min, säkert likadant på alla 3239. Märkligt att ingen betatestare hos IWC lagt märke till det.
Platsar nästan i tråden ”saker som irriterar er i vardagen”.
Händer bara när det blir för snäv vinkel mellan lås och länkbit.
Har lekt lite med tanken att flytta över länkbitar och flytta låset lite för att se om fenomenet försvinner, men inte kommit till skott.

Hade nog aldrig stört mig! Men det är nog för att jag hade kört den med gummi 24/7... :D
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Samma på min, säkert likadant på alla 3239. Märkligt att ingen betatestare hos IWC lagt märke till det.
Platsar nästan i tråden ”saker som irriterar er i vardagen”.
Händer bara när det blir för snäv vinkel mellan lås och länkbit.
Har lekt lite med tanken att flytta över länkbitar och flytta låset lite för att se om fenomenet försvinner, men inte kommit till skott.
Jag hade samma problem på min 3239. Flyttade länkbitar fram och tillbaka och lekte med halvlänkar så gott jag kunde men det försvann inte.
 

karlgarberg

Breitling
Hej IWC-fans!
Jag är en relativt nyfrälst IWC-fantast. Bär en IWC 3239 Iggy idag men har redan börjat kika på att byta till en Mark XVIII. Är det någon som har erfarenhet av sådan?
Det jag gillar främst är enkelheten och storleken. Tycker att 3239 blir lite blaffig på mina smala handleder. Även om det är samma mått (40 mm) så känns Mark XVIII nättare.

Tack för svar!
 
Hej IWC-fans!
Jag är en relativt nyfrälst IWC-fantast. Bär en IWC 3239 Iggy idag men har redan börjat kika på att byta till en Mark XVIII. Är det någon som har erfarenhet av sådan?
Det jag gillar främst är enkelheten och storleken. Tycker att 3239 blir lite blaffig på mina smala handleder. Även om det är samma mått (40 mm) så känns Mark XVIII nättare.

Tack för svar!

Valkommen hit! (Aven om jag inte ager en IWC sjalv sa kanske jag kvalar in som IWC-urmakare!)

Kika pa referens 3255, aven kand som Mark XI, den ar en tidigare modell som ar nattare i storleken och battre proportioner enligt mig! :)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej IWC-fans!
Jag är en relativt nyfrälst IWC-fantast. Bär en IWC 3239 Iggy idag men har redan börjat kika på att byta till en Mark XVIII. Är det någon som har erfarenhet av sådan?
Det jag gillar främst är enkelheten och storleken. Tycker att 3239 blir lite blaffig på mina smala handleder. Även om det är samma mått (40 mm) så känns Mark XVIII nättare.

Tack för svar!

Hej, piloten finns på ganska många bilder i tråden, så kolla gärna där på hur den ser ut. Det jag kan tillägga är att den är både lätt och platt, går smidigt in under skjortan. Jämfört med en dykare, så glömmer du lätt att du har en klocka på dig. Mitt exemplar håller tiden mycket bra och jag är helt klart nöjd. Visarna är magiskt fina. En klassiker helt enkelt.
 
Senast ändrad:

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Förstod jag det rätt, att du/ni tillverkar ett eget armband gnm att printa? Dvs 3D printa?

Vore roligt att få veta mer.

Det svarta gummit tycker jag är jättesnyggt på den svarta Ingyn men det var många om och men om jag skulle köpa det till min vita. Till slut så köpte jag ett men kunde inte släppa tanken på hur det hade varit med ett vitt gummi.

Kom senare i kontakt med @herr_raev som ritade upp ett band, och vi beställde ett gummi-material till en 3D skrivare som herrn har tillgång till och han gjorde en första print :) nu är det lite ändringar på bandet och lite justeringar och inställningar på printen som ska göras innan nästa test körs! Har du mer invecklade frågor så kan säkert @herr_raev svara på det!

Edit: såg att han svarat ovan
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Ser bra ut det där!!
Tar du emot beställningar? :)
Tar två isf; svart och grått
Får ni till boettlåsningen mot armbandet?

Först och främst ska vi försöka få fram ett som funkar helt okej och ser bra ut, efter det får du prata med produktionsansvarig i så fall ;)

Ingen låsknapp än så länge men vi gör hålen tajta så att det kommer att sitta ändå (sitter stenhårt på mitt läderband utan knapp).

Köp ett svart original gummi. Du kommer inte att ångra dig och kvaliteten kommer vara betydligt bättre och säkrare än dessa!
 
Topp