• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

badis

Omega
Först och främst ska vi försöka få fram ett som funkar helt okej och ser bra ut, efter det får du prata med produktionsansvarig i så fall ;)

Ingen låsknapp än så länge men vi gör hålen tajta så att det kommer att sitta ändå (sitter stenhårt på mitt läderband utan knapp).

Köp ett svart original gummi. Du kommer inte att ångra dig och kvaliteten kommer vara betydligt bättre och säkrare än dessa!

Ok, kul projekt!

Kan man inte lägga in låsning i armbandet i form av gänga? Då kan man skruva fast armbandet från sidan-dock kräver det en specialskruv/lugg

Jo, jag får unna mig ett sånt tror jag :)
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Ok, kul projekt!

Kan man inte lägga in låsning i armbandet i form av gänga? Då kan man skruva fast armbandet från sidan-dock kräver det en specialskruv/lugg

Jo, jag får unna mig ett sånt tror jag :)
Ska kika lite på vad för standardprylar som finns med liknande låsning som IWC har. Kanske går att montera in under printning.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Denna är mums.
IWC Romana 2050
Most%20popular%20IWC%20Romana%20Perpetual%20Calendar%2018k750%20Gold%20Box%20und%20Bedienungsanleitung%20Ref2050%20Vz6OeTx1.jpg
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Tycker mig ha sett några trevliga äldre varianter av IWC-klockor med den klassiska loggan, dvs den där International Watch Company är skrivet i kursiv. Finns det några fler sådana ute på KS? :woot: Tänker mig framför allt de som är dressare, typ Portofino.
 

karlgarberg

Breitling
IWC-vänner,
Finns det någon/några här som äger/har ägt Mark XVIII eller tidigare version och kan säga något om vattentåligheten?
Det finns rekommendationer hos AD's och på IWC-hemsida, men hur är er känsla av den? Duscha med den går bort förstår jag.
Jag brukar dock bära klockan på stranden, vid poolen och därmed också när jag badar. Och då menar jag bada/simma i ett par minuter och självklart under ytan någon meter kanske, men aldrig några dyk eller så.
Jag går i köptankar av en Mark XVIII nämligen, men detta är lite av en dealbreaker för mig. Idag sitter jag på en IWC 3239 som jag badat med på samma sätt utan problem.
/K
 
IWC-vänner,
Finns det någon/några här som äger/har ägt Mark XVIII eller tidigare version och kan säga något om vattentåligheten?
Det finns rekommendationer hos AD's och på IWC-hemsida, men hur är er känsla av den? Duscha med den går bort förstår jag.
Jag brukar dock bära klockan på stranden, vid poolen och därmed också när jag badar. Och då menar jag bada/simma i ett par minuter och självklart under ytan någon meter kanske, men aldrig några dyk eller så.
Jag går i köptankar av en Mark XVIII nämligen, men detta är lite av en dealbreaker för mig. Idag sitter jag på en IWC 3239 som jag badat med på samma sätt utan problem.
/K

Duscha kan du göra utan problem, den har gängad krona och bakboett, så kör på!
Se till att få den trycktestad någon gäng om året bara! :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
IWC-vänner,
Finns det någon/några här som äger/har ägt Mark XVIII eller tidigare version och kan säga något om vattentåligheten?
Det finns rekommendationer hos AD's och på IWC-hemsida, men hur är er känsla av den? Duscha med den går bort förstår jag.
Jag brukar dock bära klockan på stranden, vid poolen och därmed också när jag badar. Och då menar jag bada/simma i ett par minuter och självklart under ytan någon meter kanske, men aldrig några dyk eller så.
Jag går i köptankar av en Mark XVIII nämligen, men detta är lite av en dealbreaker för mig. Idag sitter jag på en IWC 3239 som jag badat med på samma sätt utan problem.
/K
Bada på. Ta av eventuellt skinnband bara, och se till att klockan är trycktestad.
 

D.Trump

Cartier
Tycker mig ha sett några trevliga äldre varianter av IWC-klockor med den klassiska loggan, dvs den där International Watch Company är skrivet i kursiv. Finns det några fler sådana ute på KS? :woot: Tänker mig framför allt de som är dressare, typ Portofino.
Kanske finns fler på vintage avdelningen, bara en tanke:)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Ja verkligen. Söker med ljus och lykta efter titanspänne, ännu bättre på gummi tycker jag.

Jag tycker länken är extrem. När jag hade min inte riktigt lika klassiska Aquatimer drömde jag våta drömmar om länken eftersom gummit inte kändes tillräckligt högkvalitativt.


101F995B-8AFC-4FC9-BE8A-E54BAC06A268.jpeg



Det var först på 2000-modellen som jag tyckte att det började bli bättre (men inte ens då tillräckligt).

5D2029AD-6C37-45E5-B2CB-A1F526C88037.jpeg
 

marmot

Panerai
Jag tycker länken är extrem. När jag hade min inte riktigt lika klassiska Aquatimer drömde jag våta drömmar om länken eftersom gummit inte kändes tillräckligt högkvalitativt.


101F995B-8AFC-4FC9-BE8A-E54BAC06A268.jpeg



Det var först på 2000-modellen som jag tyckte att det började bli bättre (men inte ens då tillräckligt).

5D2029AD-6C37-45E5-B2CB-A1F526C88037.jpeg
Jo länken är snygg och bekväm, känns som en 5711 typ.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har läst lite i tråden och rent överlag verkar folket inte jätteimponerade över den nya versionen Ingenieur. Samtidigt har jag fått upp ögonen för denna under de senaste dagarna. Finns det någon ägare som kan ge lite synpunkter på klockan, eller kanske någon annan som har testat?
IW357002-Zoom-Image.9c13caeb32dcb4a7e779c8a7d80cf9d5.png

(Bilden är oerhört stulen från nätet)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har läst lite i tråden och rent överlag verkar folket inte jätteimponerade över den nya versionen Ingenieur. Samtidigt har jag fått upp ögonen för denna under de senaste dagarna. Finns det någon ägare som kan ge lite synpunkter på klockan, eller kanske någon annan som har testat?
IW357002-Zoom-Image.9c13caeb32dcb4a7e779c8a7d80cf9d5.png

(Bilden är oerhört stulen från nätet)
@Whedda äger den. Han har postat bilder och även skrivit lite i tråden för Ingenieur.
 
Topp