• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

DrDre

Patek
Oki, kan förstå att tillverkaren belyser den sidan av historiken. Tack för info! :)

Man hade faktiskt ett tema för några år sedan med Junker flygplan.

5DBC3E41-AC64-4F0B-85ED-1BA1A65E82E9.jpeg
 
Tyckte att nya 387901 var riktigt bra!
Nytt verk, bättre storlek, klassisk tavla med röd detalj som plus i kanten.
Tror den kommer bli en stor succé!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vad tycker så här långt?
Sjuk AR på den...ser ut som om man kan ta på visarna :)
Finns väldigt mycket att gilla och inte mycket att inte gilla. Grym klocka helt enkelt med detaljer som växer och inget som skriker. Verkar hålla tiden på sekunden nu 22 timmar efter jag skakade igång den. Upplevs väl lite större än den är (42mm/14mm) men det är inga problem på min size av händer/handled. Enda är väl lumen som var sämre än väntat. Tyngre än jag mindes också, vågen sa 152g (på gummi alltså). Men känns inte så farligt topptung. På länk skulle den bli i tyngsta laget kanske?
Ja, riktigt bra AR, bästa jag haft. Matt tavla i ljust silver som inte verkar ge några reflexer. Oerhört fotograferingsvänlig. Allt som allt väldigt glad och nöjd :)
 

The lord

Audemars
Finns väldigt mycket att gilla och inte mycket att inte gilla. Grym klocka helt enkelt med detaljer som växer och inget som skriker. Verkar hålla tiden på sekunden nu 22 timmar efter jag skakade igång den. Upplevs väl lite större än den är (42mm/14mm) men det är inga problem på min size av händer/handled. Enda är väl lumen som var sämre än väntat. Tyngre än jag mindes också, vågen sa 152g (på gummi alltså). Men känns inte så farligt topptung. På länk skulle den bli i tyngsta laget kanske?
Ja, riktigt bra AR, bästa jag haft. Matt tavla i ljust silver som inte verkar ge några reflexer. Oerhört fotograferingsvänlig. Allt som allt väldigt glad och nöjd :)
Sämre lume än väntat, jag tycker att den är bra?
20190122_163000.jpg
 
Topp