• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

IWC har en ny DoppelChronograph på gång. Snyggt med svart /dag/datum och svarta knappar/krona.
3CD6CEC0-7361-4A33-A8E2-1E8A03E5D747.png
Är det denna som iwc presenterade på sihh? Trodde tavlan skulle vara mattare.

BF2E9CBA-ADC2-404F-80EF-160685AAE99E.png
Den nya mojave’n var ju riiiiiiktigt mumsig:dead:
Frågan är om man tröttnar? Känns för övrigt som en klocka man måste uppleva live.

Är det någon som har sett IWC:s ”sommarband”? Jag är lite sugen på att införskaffa ett sånt till min 3714. Just nu får den för lite armtid. Ett bandbyte kanske lyfter klockan igen. Annars säljer jag den kanske :/ Är det nån som har något annat strap att rekomendera? :)

Bilagor

• 87893A02-017A-46AF-A1B4-515ECA7E9105.png
    87893A02-017A-46AF-A1B4-515ECA7E9105.png
    84.3 KB · Visningar: 2
Då kan man posta här också. Min första IWC, IW329003 uttagen sent 2018.
54F8543A-D7D4-49BA-814D-FEAF3C71BC21.jpeg
Brukar ju kolla hur klockor går när jag har köpt dom, sedan jag skakade igång den i måndags runt 17.30 så noterar jag så ingen tidsavvikelse alls. Den är iaf inte noterbar (kollar på klockan och frokenur.com) Något är det väl men då pratar vi storleksordningen 1/10 sek/dygn. Det här är det bästa jag upplevt! Den har omväxlande används/legat still på högkant/suttit i winder.

Har blivit sugen på en IWC dykare. Tycker den är snygg och jag har ingen premiumdykare idag. Vad har ni för reflektioner om Aquatimern? vad skiljer de olika modellerna åt? Något man ska tänka på? Vad ligger en grundläggande service på? Hade ej tänkt mig kronograf.

Har blivit sugen på en IWC dykare. Tycker den är snygg och jag har ingen premiumdykare idag. Vad har ni för reflektioner om Aquatimern? vad skiljer de olika modellerna åt? Något man ska tänka på? Vad ligger en grundläggande service på? Hade ej tänkt mig kronograf.
Från Krons Ur gällande service.
De andra frågorna låter jag en Aquatimer-ägare svara på.
093DAD51-9ACB-4EE8-87BE-3D05EA9B1F94.jpeg

Har bara haft den en vecka. Grym klocka! Nej, vet inget man ska tänka på förutom försök testa senaste modellen och se om du klickar. Omega PO är väl en given konkurrent man kan jämföra med (och som jag har ägt). Lite olika kvaliteter i dom men gillar att IWC är lite tunnare med 14mm. På papperet finare verk (och inhouse) i Omega men IWC tar dom här verken till en egen nivå, tillverkade till deras spec. Mycket välregulerade, det har ju flera rapporterat. Gångreserv lite klen dock i jämförelse med Omegas 60 timmar. Men jag har ägt/äger flera Omega och ville testa IWC. Mycket nöjd så här långt.

Tillbaka
Topp