• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

nissehult

Patek
2-Faktor
Det går att snurra så inte "fast" men vete fåglarna hur man får av det, det verkar inte gå helt enkelt.
Den intressanta frågan är ju: Hur fick IWC dit dom? :)

Enligt den stora webben och de som klippt av dom så är den ”vanliga” bandstift med någon typ av cylinder i ändarna som täcker de vanliga bandstiftsverktygsurgröpningarna.

Det är väl så att de har ”snäppt” fast dom och sedan putsat bort den lilla repan som blir på bandhornet.
 

Druvan

Omega
2245DB0E-E00E-420F-88E3-68B9D7365897.jpeg

Så här blev det
Väldigt snyggt! Vad går en sån strap på?
 

totte757

Breitling
Aha, så bandstiftet man ser på Feskarns bild är alltså fast monterat? Mao Nato och andra liknande funkar men inte ett vanligt band med slutna ändar?

94A99900-5F37-4ECE-B43B-3AD1B7B46F02.jpeg

Har någon tips på vilka remmar man kan köpa som passar? Tänker mig att de borde finnas piratband med fästen? Kan ju vara skönt att slita på lite billigare remmar och spara på originalet??
 
Den intressanta frågan är ju: Hur fick IWC dit dom? :)

Enligt den stora webben och de som klippt av dom så är den ”vanliga” bandstift med någon typ av cylinder i ändarna som täcker de vanliga bandstiftsverktygsurgröpningarna.

Det är väl så att de har ”snäppt” fast dom och sedan putsat bort den lilla repan som blir på bandhornet.

Det är ett tvådelat stift som gängas isär för att pressas fast i hålen. Behövs speciellt verktyg att göra detta. Samt att de alltid byts vid service!
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Det är helt stört vad pengar de måste tjäna.
Ja. Banden, deras LE editions och reklamen riktiga vinstmaskiner.

Visst. Mycket pengar för ett band men just med straps känner jag att det måste bli "perfekt" annars slutar det, i mitt fall, bara med att man köper halvdana straps typ Hirsch och landar på samma totalsumma i slutändan.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja. Banden, deras LE editions och reklamen riktiga vinstmaskiner.

Visst. Mycket pengar för ett band men just med straps känner jag att det måste bli "perfekt" annars slutar det, i mitt fall, bara med att man köper halvdana straps typ Hirsch och landar på samma totalsumma i slutändan.
Instämmer visserligen, men det finns ju lika bra alternativ i EU till en betydligt billigare peng :)
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor

DrDre

Patek
Verkar inte ha någon hemsida att köpa från eller har jag missat något?

De har en (ganska dålig) ebay butik. Dock svarar de fort och på bra engelska på emails. Jag gjorde så att jag mailade dem och beställde på det sättet. Funkade perfekt.

https://www.ebay.com/str/watchesnatostraps

Detta bandet är jag väldigt nöjd med. Gillar hantverket och materialet och att det smalnar av från 20 till 16 (kör med det på en Day-Date och då föredrar jag ett band som smalnar av vid spännet).

6B79AA75-5B7A-467A-BDF4-0339F4AF5E36.jpeg
 

zeke_varg

Omega
Ni har grymt snygga klockor hörni!

Jag har lurkar länge på KS och är raka motsatsen till flippare... o har dessutom tight budget för klockor. Och vill gärna ha en klocka som inte ”alla andra” har. IWC känns som riktigt bra klocka och som en mer än bra första riktig klocka.

Siktar mot en clean med få komplikationer som ex portofino. Ej romerska siffror och till skillnad mot de flesta tycker jag att vit tavla är ok. Beggad är det jag siktar mot om jag ska kunna skramla ihop till en. 20-30k är målbilden. Såg att det finns en för 20k på KS men behöver spara ihop först. Har ni alternativa förslag än portofino som går att hitta under 30k?
 
Topp