Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den intressanta frågan är ju: Hur fick IWC dit dom?Det går att snurra så inte "fast" men vete fåglarna hur man får av det, det verkar inte gå helt enkelt.
Väldigt snyggt! Vad går en sån strap på?![]()
Så här blev det
Aha, så bandstiftet man ser på Feskarns bild är alltså fast monterat? Mao Nato och andra liknande funkar men inte ett vanligt band med slutna ändar?
![]()
Den intressanta frågan är ju: Hur fick IWC dit dom?
Enligt den stora webben och de som klippt av dom så är den ”vanliga” bandstift med någon typ av cylinder i ändarna som täcker de vanliga bandstiftsverktygsurgröpningarna.
Det är väl så att de har ”snäppt” fast dom och sedan putsat bort den lilla repan som blir på bandhornet.
På något sätt tycker jag också att den är cool. Som att de fått med allt och lyckades.Ganska cool ändå.![]()
Intressant. Det skulle vara kul att se hur ett sådant verktyg ser ut.Det är ett tvådelat stift som gängas isär för att pressas fast i hålen. Behövs speciellt verktyg att göra detta. Samt att de alltid byts vid service!
Och själva stiftet...Intressant. Det skulle vara kul att se hur ett sådant verktyg ser ut.
Intressant. Det skulle vara kul att se hur ett sådant verktyg ser ut.
Tack! 155$ plus tull och frakt, kommer inte ihåg belopp på det.Väldigt snyggt! Vad går en sån strap på?
Hodinkee?Tack! 155$ plus tull och frakt, kommer inte ihåg belopp på det.
Ser precis ut som det Hodinkee säljer.Hodinkee?
Det är helt stört vad pengar de måste tjäna.Ser precis ut som det Hodinkee säljer.
Ja. Banden, deras LE editions och reklamen riktiga vinstmaskiner.Det är helt stört vad pengar de måste tjäna.
Instämmer visserligen, men det finns ju lika bra alternativ i EU till en betydligt billigare pengJa. Banden, deras LE editions och reklamen riktiga vinstmaskiner.
Visst. Mycket pengar för ett band men just med straps känner jag att det måste bli "perfekt" annars slutar det, i mitt fall, bara med att man köper halvdana straps typ Hirsch och landar på samma totalsumma i slutändan.
Har för mig du sålde liknande band för något år sedan som du låtit göra. Har bara ett svagt minne av att de låg ute på Köp&Sälj. De såg riktigt bra ut vad jag minns och för en lägre kostnad (?).Instämmer visserligen, men det finns ju lika bra alternativ i EU till en betydligt billigare peng![]()
Ja, precis. De är riktigt fina.Har för mig du sålde liknande band för något år sedan som du låtit göra. Har bara ett svagt minne av att de låg ute på Köp&Sälj. De såg riktigt bra ut vad jag minns och för en lägre kostnad (?).
Har för mig du sålde liknande band för något år sedan som du låtit göra. Har bara ett svagt minne av att de låg ute på Köp&Sälj. De såg riktigt bra ut vad jag minns och för en lägre kostnad (?).
Tänkte själv prova ett sånt här:Ja, precis. De är riktigt fina.
Molequin? Bulang?Instämmer visserligen, men det finns ju lika bra alternativ i EU till en betydligt billigare peng![]()
Såg vettigt ut!Tänkte själv prova ett sånt här:
https://klocksnack.se/threads/första-intryck-präglad-kalv-från-watchesnatostraps.91040/
Molequin främst, men även nischade lirare som inte jobbar lika kommersiellt. Jean-Paul Menicucci bl.a.Molequin? Bulang?
Det är ett tvådelat stift som gängas isär för att pressas fast i hålen. Behövs speciellt verktyg att göra detta. Samt att de alltid byts vid service!
Tänkte själv prova ett sånt här:
https://klocksnack.se/threads/första-intryck-präglad-kalv-från-watchesnatostraps.91040/
Trevligt, får bli att prova ett.Jag köpte några från dem för ett tag sedan. En variant som de kallar för Hermes kostade ca 60 Euro och de andra i liknande design 30 om jag minns rätt. Jag är nöjd med dem.
Intressant, tackar!
Hur stora är hålen i bandhornen och finns det vanliga bandstift med samma dimension så att man skulle kunna byta?
Verkar inte ha någon hemsida att köpa från eller har jag missat något?Jag köpte några från dem för ett tag sedan. En variant som de kallar för Hermes kostade ca 60 Euro och de andra i liknande design 30 om jag minns rätt. Jag är nöjd med dem.
Ja det stämmer. Har köpt lite olika band från dem. Men visst lite dyrt och onödig tull.Hodinkee?
Verkar inte ha någon hemsida att köpa från eller har jag missat något?
Snyggare på bruntNya kronon med svart läder
![]()