DrDre
Diamant
Hej! Vill du berätta hur upplever du klockan? Har du haft den länge, stora handleder, vilka andra jämför du den med. Är kvaliteten så käñnbar som man kan kräva av en kontorsklocka för 130 000? så skulle jag bli glad. Andra som äger en 5001 eller 5007 får också gärna lägga fram sin åsikt! Jag har börjat titta på lite större ur och fastnat för IWC mfl. Men jag läste nånstans att den här ska servas var 18e månad? Gäller det isåfall också den uppgraderade versionen från 2015 med inhouse verk som jag isåfall är intresserad av? Berätta gärna om era egna upplevelser angående den här klockan!
Apelsin.
Jag kan skriva lite längre när jag kommer till en tangentbord.
Jag har aldrig hört att den måste servas var 18:e månad och jag tror inte att det stämmer. Om du funderar på en 5001 så skulle jag satsa på en så sen som möjligt. Man uppgraderade kontinuerligt urverket (med moderna material, bl.a. små hakar i i uppvridningsmekanismen byttes till keramik). Dessa delar kan dock monteras i äldre modeller med samma ref.
I början klagades det en del på tidshållningen, det är dock inte något jag själv märkt av (min är dock sen, 2013 eller 2014 om jag minns rätt).
När det kommer till service och urverksfrågor så är @Ecco delta rätt person att bena ut dessa spörsmål.