Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin och instämmer i alla punkter ovan i princip. Kan även lägga till att de flesta Mark-modeller gör sig bra på flertalet olika band.Införskaffade mig en Mark xii för ungefär ett år sedan. Enligt mig checkar den i princip alla boxar:
Är lite orolig för framtida servicekostnader, men det får jag ta när det kommer...!
- Perfekt storlek
- Tillräckligt under radarn
- Snygg
- Intressant historia
- Tidlös
- Lagom ovanlig och inte ett helt hutlöst pris.
Har av någon konstig anledning snöat in på klockor från 90-talet. Det känns som det perfekta mellantinget mellan nytt och vintage. En 5-siffrig Rolex blir nog nästa inköp, förhoppningsvis 14060 eller en 16234!
Inte i vanliga fall, men just XII innehåller ett modifierat JLC-verk och om jag förstått det rätt kan kostnaden dra iväg på dessa!Fin och instämmer i alla punkter ovan i princip. Kan även lägga till att de flesta Mark-modeller gör sig bra på flertalet olika band.
Servicekostnad på IWC är väl inte så blodiga?
Aha tack för infon. Trodde det satt 30110 som ska vara ETA-baserat. Då förstår jag.Inte i vanliga fall, men just XII innehåller ett modifierat JLC-verk och om jag förstått det rätt kan kostnaden dra iväg på dessa!
Den uppdaterade Portuguisen med inhouse-verk har gått från 40,9 mm till 41 mm. Den skulle passa fint i samlingen.39, 40, 42 och 43mm. Nu gäller det bara att hitta en på 41mm så har jag en stege ...
![]()
Har det släppts något annat än 150th LE med inhouse ?Den uppdaterade Portuguisen med inhouse-verk har gått från 40,9 mm till 41 mm. Den skulle passa fint i samlingen.
Nummer 2 från vänster skulle passa mig bra39, 40, 42 och 43mm. Nu gäller det bara att hitta en på 41mm så har jag en stege ...
![]()
Så lika, men åndå så olika. Alla har något eget som gör att det inte kannibaliserar sig39, 40, 42 och 43mm. Nu gäller det bara att hitta en på 41mm så har jag en stege ...
![]()
Länken på Mk XVI ser verkligen maffig ut, är det ett bra lås på den?39, 40, 42 och 43mm. Nu gäller det bara att hitta en på 41mm så har jag en stege ...
![]()
Det har de inte men den modellen finns fortfarande att köpa hos AD och snart kommer också 3714 att ersättas av den uppdaterade 3716 med inhouse.Har det släppts något annat än 150th LE med inhouse ?
Mycket bra, riktigt vass IWC samling39, 40, 42 och 43mm. Nu gäller det bara att hitta en på 41mm så har jag en stege ...
![]()
Länken på Mk XVI ser verkligen maffig ut, är det ett bra lås på den?
Kanske måste du ha en 38a också, det gäller att hitta bra argument och övertala sig själv att man måste köpa en ny dinka39, 40, 42 och 43mm. Nu gäller det bara att hitta en på 41mm så har jag en stege ...
![]()
För mig är den klockren. Har lite större handled (21cm) så 3239 kändes för liten. Gillar också den här tavlan bättre. Tjockleken stör inte heller då länken sitter bra på mig. Hade väl tur då det inte finns någon mikrojustering utan bara halvlänk.Vad tycker du om den? Har span på en men är lite osäker om den blir för stor!
Fina bilder! Håller med, den enklare automataren ser bättre ut. Blev också lite sugen på en sådan nu hahaVar återigen och provade nya Spitfire igår; vilken mysig klocka! Köplistan börjar bli lång med jag kan absolut tänka mig en enkel automatare från Pilot-serien i framtiden.
![]()
Något som kanske inte ligger lika högt på köplistan är nya Spitfire Perpetual i brons. Gigantisk klocka men den satt klart bättre än förväntat. Men vet inte om jag känner mig överdrivet sugen på att någonsin lägga sådana otroliga pengar.
![]()
Min första IWC. Sjukt glad att äntligen ha en grym klocka!
![]()
Äntligen kan man posta i denna tråd![]()
![]()
Välkomna!!
Jag kör BP i dag.