Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Några frågor, kanske redan tagits upp på annat ställe på forumet. Anyhoo:
- nya Spitfire Chrono har röd SF text på första promobilderna, men den saknas nu. Varför tog man bort den?
- släpptes det några Chrono med den röda SF texten?
Portofino 5448
![]()
Blev förvånad hur fet portofinon är. Tung!
Vad är det för band du kör till piloten?
Vad är det för band du kör till piloten?
Det här är en fläskig bit. Gör sig enligt mig lite bättre i vitt. Priset kan skrämma betarna ur en gris dock!Inte alls dum ingenjör från IWC Ref. IW381802.
![]()
Du kallar klockan för tefat så jag antar att dina andra klockor är lite mindre än 45, som även bärs stort?![]()
Tefats-måndag.
Ganska död IW3789...
![]()
Oj! Men denna boett borde det gå att ersätta med en ny, eller? En 3705 däremot... kan bara bli en 3706.![]()
Boett till 3705 går att leta fram, om man känner rätt folk![]()
Jasså? Läste på IWC-forum om en kille som skickade sin 3705 med en sprucken boett till IWC och fick svaret att det enda som kunde göras var att ersätta boetten med en i stål.
That’s why you need to know someone!
Eftersom det inte var IWC som någonsin tillverkat den boetten så är det inte dem som har de sista exemplaren kvar. De tillverkades i Nederländerna och de sista finns kvar här.
Här är ersättningsboetten för den ovannämnda 3789, som intressant nog är loggan på sidan av boetten missfärgad från fabrik.
Riktigt snygg missfärgning, men denna anses vara felaktig och kommer skickas tillbaka till fabriken tyvärr.
![]()
Riktigt coolt med loggan och dessutom snygg färg!Här är ersättningsboetten för den ovannämnda 3789, som intressant nog är loggan på sidan av boetten missfärgad från fabrik.
Riktigt snygg missfärgning, men denna anses vara felaktig och kommer skickas tillbaka till fabriken tyvärr.
![]()
Piece unique?
Hur blev det så? Hela boetten måste ha denna gulaktiga färgen under ytan? Jag antar att logon svarvades.
Riktigt coolt med loggan och dessutom snygg färg!
Hur ska den se ut?
Den ska se blek-guldig ut, såhär:
![]()
Loggan är fylld med ett tunt lager titan, som på något vis missfärgats.
Hade det vart min klocka så hade jag behållt den, men den räknas som felaktig from fabrik och ska returneras för förstöring tyvärr.
Måste vara nåt jag har missat - trodde de första top gun klockor hade "TOP GUN" i svar, inte guld.
Tror det kan bero på modell, finns väldigt många olika med loggan!
Hej! Vill du berätta hur upplever du klockan? Har du haft den länge, stora handleder, vilka andra jämför du den med. Är kvaliteten så käñnbar som man kan kräva av en kontorsklocka för 130 000? så skulle jag bli glad. Andra som äger en 5001 eller 5007 får också gärna lägga fram sin åsikt! Jag har börjat titta på lite större ur och fastnat för IWC mfl. Men jag läste nånstans att den här ska servas var 18e månad? Gäller det isåfall också den uppgraderade versionen från 2015 med inhouse verk som jag isåfall är intresserad av? Berätta gärna om era egna upplevelser angående den här klockan!Portugisen fick nytt armband idag. Sail cloth från Royalstraps.
![]()