• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Var ett tag sedan jag bar min UTC 3251-001.

C82AE761-BC93-422B-95F8-4E3A0444027F.jpeg

899B5570-A5C8-44A0-8741-E064A3C58004.jpeg

Senast ändrad:
Några frågor, kanske redan tagits upp på annat ställe på forumet. Anyhoo:
- nya Spitfire Chrono har röd SF text på första promobilderna, men den saknas nu. Varför tog man bort den?
- släpptes det några Chrono med den röda SF texten?

Några frågor, kanske redan tagits upp på annat ställe på forumet. Anyhoo:
- nya Spitfire Chrono har röd SF text på första promobilderna, men den saknas nu. Varför tog man bort den?
- släpptes det några Chrono med den röda SF texten?

Tror inte det. Det var för mycket text med röd SPITFIRE tyckte jag, så kanske IWC insåg det också :)

:) Jag förstår att det kan väcka känslor, själv tycker jag att det gjorde klockan mer levande. Eftersom hela grejer med Spitfire är flamsigt så kan dom lika gärna gå all in

Jasså? Läste på IWC-forum om en kille som skickade sin 3705 med en sprucken boett till IWC och fick svaret att det enda som kunde göras var att ersätta boetten med en i stål.

That’s why you need to know someone!
Eftersom det inte var IWC som någonsin tillverkat den boetten så är det inte dem som har de sista exemplaren kvar. De tillverkades i Nederländerna och de sista finns kvar här.

Här är ersättningsboetten för den ovannämnda 3789, som intressant nog är loggan på sidan av boetten missfärgad från fabrik.
Riktigt snygg missfärgning, men denna anses vara felaktig och kommer skickas tillbaka till fabriken tyvärr.

7503D7F8-0747-48A6-BBE2-FC5A6A6816CC.jpeg

Piece unique? :)

Hur blev det så? Hela boetten måste ha denna gulaktiga färgen under ytan? Jag antar att logon svarvades.

Piece unique? :)

Hur blev det så? Hela boetten måste ha denna gulaktiga färgen under ytan? Jag antar att logon svarvades.

Riktigt coolt med loggan och dessutom snygg färg!
Hur ska den se ut?

Den ska se blek-guldig ut, såhär:

1A92F411-BA00-4032-90F1-C7BBD31564B9.jpeg

Loggan är fylld med ett tunt lager titan, som på något vis missfärgats.
Hade det vart min klocka så hade jag behållt den, men den räknas som felaktig from fabrik och ska returneras för förstöring tyvärr.

Den ska se blek-guldig ut, såhär:

1A92F411-BA00-4032-90F1-C7BBD31564B9.jpeg

Loggan är fylld med ett tunt lager titan, som på något vis missfärgats.
Hade det vart min klocka så hade jag behållt den, men den räknas som felaktig from fabrik och ska returneras för förstöring tyvärr.

Måste vara nåt jag har missat - trodde de första top gun klockor hade "TOP GUN" i svar, inte guld.

Portugisen fick nytt armband idag. Sail cloth från Royalstraps.

12030868-E578-45DF-B31D-C8C13A5E8CA0.jpeg
Hej! Vill du berätta hur upplever du klockan? Har du haft den länge, stora handleder, vilka andra jämför du den med. Är kvaliteten så käñnbar som man kan kräva av en kontorsklocka för 130 000? så skulle jag bli glad. Andra som äger en 5001 eller 5007 får också gärna lägga fram sin åsikt! Jag har börjat titta på lite större ur och fastnat för IWC mfl. Men jag läste nånstans att den här ska servas var 18e månad? Gäller det isåfall också den uppgraderade versionen från 2015 med inhouse verk som jag isåfall är intresserad av? Berätta gärna om era egna upplevelser angående den här klockan!

Apelsin.

Tillbaka
Topp