• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

00A3BF62-DAE5-486A-AD37-C32E43C0B547.jpeg

Läst på en del inför klockköp och snubblade över denna sida: http://www.gregsteer.net/IWC/Portuguese_LE/Portuguese_LE.htm (vet ej om den postats tidigare). Fanns flera utgåvor jag inte alls visste om, tyckte speciellt om färgkombon på denna;
Zegg&Cerlati.jpg

tycker perpetual calender är sjukt fräck modell fö :woot:

Mycket snygg! Jag har den färgkombon i portofino chrono. Jag är dock tudelad när det gäller perpetual calendar. Det är en fräck och snygg komplikation. Samtidigt, det blir rörigt på urtavlan. Men icke desto mindre, en vacker klocka är den. Öht anser jag att IWC har ett mycket snyggt och elegant formspåk, oavsett modellserie.

Har blivit stormförtjust i denna IWC Pilot 36 mm med Santoni croc. Sportig men elegant. Tjusig. Någon som har den? (Bild lånad från IWC:s hemsida)
5500138B-F6A2-4CD8-935D-C72904261496.jpeg

https://www.iwc.com/en/watch-collections/pilot-watches/iw324001-pilot_s-watch-automatic-36.html
He he, nu måse jag citera mig själv. Ser på uret.se att de säljer den som ”damklocka”. Tur att jag har sinnesro nog för att inte få könsdysfori av detta. Jag tycker fortfarande att detta är ett armbandsur som jag lätt skulle kunna bära. Eller är jag helt fel ute?!?!

Flatline1.JPG
Flatline2.JPG

På min fars 80-årsdag fick jag överta hans "guldklocka" han fick från företaget för lång och trogen tjänst, en Flatline Quartz.
Han har verkligen använt den väl, sliten, repig och någon ding. Kommer ihåg att jag också bar klockan ett tag som tonåring.
Tyvärr har kronan fått sej en smäll så den vill inte vara med längre och originalarmbandet är ersatt en eller flera gånger.
Det är ju ingen "high-end" IWC, vänder man sej till Nymans Ur om man vill få den i rimligt fungerade skick igen eller finns det någon bra annan urmakare man kan vända sej till? Vore fint att få igång den igen och få på ett nytt originalliknande band.

Senast ändrad:
Flatline1.JPG
Flatline2.JPG

På min fars 80-årsdag fick jag överta hans "guldklocka" han fick från företaget för lång och trogen tjänst, en Flatline Quartz.
Han har verkligen använt den väl, sliten, repig och någon ding. Kommer ihåg att jag också bar klockan ett tag som tonåring.
Tyvärr har kronan fått sej en smäll så den vill inte vara med längre och originalarmbandet är ersatt en eller flera gånger.
Det är ju ingen "high-end" IWC, vänder man sej till Nymans Ur om man vill få den i rimligt fungerade skick igen eller finns det någon bra annan urmakare man kan vända sej till? Vore fint att få igång den igen och få på ett nytt originalliknande band.

Fin :)

Gå till St Görans ur (Sankt göransgatan 35).
Han är duktig och fixar till bra priser.

Hur långt innan SIHH kan man förvänta sig att nyheter från IWC kan börja sippra ut?

Tänker på möjliga Mark XVIII med in-house verk

Vad tror ni sannolikheten att denna serie ses men in-house verk inom kort?

Hur långt innan SIHH kan man förvänta sig att nyheter från IWC kan börja sippra ut?

Tänker på möjliga Mark XVIII med in-house verk

Vad tror ni sannolikheten att denna serie ses men in-house verk inom kort?
Jag äger ingen IWC och har heller aldrig gjort, men är lite mer intresserad av IWC än många andra märken. Med det vill jag bara säga att jag har dålig koll och min kommentar bör tas med en nypa salt. Med det sagt tycker jag att det verkar naturligt att IWC gör som många andra tillverkare och vill stoppa in sina egna verk i så många klockor som möjligt. Eftersom Spitfire lanserades förra året vore det mer naturligt om någon annan produktserie får en större uppdatering iår. Om detta visar sig vara sant är det kanske inte lika troligt att Mark XVIII får inhouse verk iår.

Tillbaka
Topp