Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är klockan 4 eller tjugo över 12?Äntligen. På rätt handled. Armen nu såpass bra att jag tillåter mig lite klocktid.![]()
He he, den var någon minut över fyra. Kan hålla med att visarna är något väl lika i längd på håll. Vid vissa tillfällen (beroende på ljus) och vinkel så är klockan något svåravläst.Är klockan 4 eller tjugo över 12?![]()
Kan bara instämma!Den är så jävla bra!
Läst på en del inför klockköp och snubblade över denna sida: http://www.gregsteer.net/IWC/Portuguese_LE/Portuguese_LE.htm (vet ej om den postats tidigare). Fanns flera utgåvor jag inte alls visste om, tyckte speciellt om färgkombon på denna;
![]()
tycker perpetual calender är sjukt fräck modell fö![]()
Den är supersnygg och vilket grymt ljus du fotat i!
Cool färgkombination urtavla/rem.Har blivit stormförtjust i denna IWC Pilot 36 mm med Santoni croc. Sportig men elegant. Tjusig. Någon som har den? (Bild lånad från IWC:s hemsida)
![]()
https://www.iwc.com/en/watch-collections/pilot-watches/iw324001-pilot_s-watch-automatic-36.html
Ja, verkligen. Den har från ingenstans seglat upp som en ny toppkandidat för nästa klockinköp!Cool färgkombination urtavla/rem.
He he, nu måse jag citera mig själv. Ser på uret.se att de säljer den som ”damklocka”. Tur att jag har sinnesro nog för att inte få könsdysfori av detta. Jag tycker fortfarande att detta är ett armbandsur som jag lätt skulle kunna bära. Eller är jag helt fel ute?!?!Har blivit stormförtjust i denna IWC Pilot 36 mm med Santoni croc. Sportig men elegant. Tjusig. Någon som har den? (Bild lånad från IWC:s hemsida)
![]()
https://www.iwc.com/en/watch-collections/pilot-watches/iw324001-pilot_s-watch-automatic-36.html
Kanonsnygg!Så, äntligen IWC-ägare!Men fotograf det bli jag aldrig...
![]()
![]()
![]()
![]()
På min fars 80-årsdag fick jag överta hans "guldklocka" han fick från företaget för lång och trogen tjänst, en Flatline Quartz.
Han har verkligen använt den väl, sliten, repig och någon ding. Kommer ihåg att jag också bar klockan ett tag som tonåring.
Tyvärr har kronan fått sej en smäll så den vill inte vara med längre och originalarmbandet är ersatt en eller flera gånger.
Det är ju ingen "high-end" IWC, vänder man sej till Nymans Ur om man vill få den i rimligt fungerade skick igen eller finns det någon bra annan urmakare man kan vända sej till? Vore fint att få igång den igen och få på ett nytt originalliknande band.
Tack för tipset, det ska jag absolut göra! Vore fint att kunna bära klockan på armen den dag det är dags att ta avsked av honom.Fin
Gå till St Görans ur (Sankt göransgatan 35).
Han är duktig och fixar till bra priser.
Jag äger ingen IWC och har heller aldrig gjort, men är lite mer intresserad av IWC än många andra märken. Med det vill jag bara säga att jag har dålig koll och min kommentar bör tas med en nypa salt. Med det sagt tycker jag att det verkar naturligt att IWC gör som många andra tillverkare och vill stoppa in sina egna verk i så många klockor som möjligt. Eftersom Spitfire lanserades förra året vore det mer naturligt om någon annan produktserie får en större uppdatering iår. Om detta visar sig vara sant är det kanske inte lika troligt att Mark XVIII får inhouse verk iår.Hur långt innan SIHH kan man förvänta sig att nyheter från IWC kan börja sippra ut?
Tänker på möjliga Mark XVIII med in-house verk
Vad tror ni sannolikheten att denna serie ses men in-house verk inom kort?