• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Första romansveckan rullar på, det är en tuuung pjäs det är en sak som är säker. Spontana känslor, utöver vikten:
Älskar microjusteringen
Gillar att det är automat
Genta gjorde bra grejer
Oklart om vikten är positivt eller negativt. Blir lite för amerikanskt nästan men fan en tung klocka det känns ändå kvalité. Jag inser att det typ är som att en bil ska ha en stor motor, så är det bara. Utan någon vettig motivering. Men den här tyngden är verkligen i grövsta laget. Får se hur lång tid som krävs innan man slutar tänka på det..
20200212_210900.jpg

Hej, är sugen på en IWC. Kollar på att eventuellt köpa en 36 mm pilot men har läst runt lite och folk säger att verket inte verkar vara det bästa - eller har jag fått saker och ting om bakfoten? Har ni några andra rekommendationer?

Tänker mig mellan 20-30k

4871627E-233E-4A30-903C-F9EC23BE57A0.jpeg

Jag var förbi @nymas ur 1851 idag.

Mark XVIII är verkligen godis! Speciellt på länk. Finns det något att tycka mer att tycka än så?
Kul att du gillar den! Det är lustigt, för jag är ett IWC-fan och tycker om de flesta modellerna. Men just denna flygare har jag lite svårt att förstå mig på, varför den har slagit de flesta med storm. Men smaken är ju delad och tur är väl det. Slå till om du gillar den!!

4871627E-233E-4A30-903C-F9EC23BE57A0.jpeg

Jag var förbi @nymas ur 1851 idag.

Mark XVIII är verkligen godis! Speciellt på länk. Finns det något att tycka mer att tycka än så?

Länken är finfin och bekväm att bära, hel klart du skall köpa den så. Med MarkXVlll så gillar jag enkelheten, visarna är sjukt snygga, och att den ändå flyger under radarn. Med ett canvas blir den cool, med länk stilig.

Bild från sommaren:
8F3444F6-D3A3-465F-96FD-3F35DE14FBE4.jpeg

Länken är finfin och bekväm att bära, hel klart du skall köpa den så. Med MarkXVlll så gillar jag enkelheten, visarna är sjukt snygga, och att den ändå flyger under radarn. Med ett canvas blir den cool, med länk stilig.

Bild från sommaren:
8F3444F6-D3A3-465F-96FD-3F35DE14FBE4.jpeg
Riktigt snygg och som du säger under radarn för gemene man! Blingar inte för mycket så man riskerar bli rånad heller!

Nybliven ägare till IWC (Mark XVIII), viken grym design och fin finish på boetten!!

Vad jag dock inte uppskattar med uret är ljudet när jag knackar på glaset och det då låter (ett lätt skrammel) från rotorn. Fler än jag som retat sig på detta, eller skall jag räkna med detta på ett modifierat ETA-verk?

Bilagor

• IMG_3620 (002).jpg
    IMG_3620 (002).jpg
    56.1 KB · Visningar: 3
Släpper denna bild. Magisk lyster i denna klocka. Efter någon veckas bärande är jag fortsatt sjukt nöjd. Börjar åldras fint, kommer bli mörkare med tiden. IWCs bronsblandning skall bli mer svart än grön. Se stora piloten nedan.

Att fler inte hänger i denna tråd är ett mysterium med tanke hur finfina saker IWC gör.

7B9EF4CD-065E-4AF8-A3AB-45C5F6C98F54.jpeg

D76D9E17-C2C5-4929-803C-4A9CEF1E1CF7.jpeg

Referensbild:
7A747BCE-7C60-47CC-B7B0-8E97D68F5CFF.png

Släpper denna bild. Magisk lyster i denna klocka. Efter någon veckas bärande är jag fortsatt sjukt nöjd. Börjar åldras fint, kommer bli mörkare med tiden. IWCs bronsblandning skall bli mer svart än grön. Se stora piloten nedan.

Att fler inte hänger i denna tråd är ett mysterium med tanke hur finfina saker IWC gör.

Referensbild:
Brons är ett fantastiskt material! Grattis till köpet, blir en aning avundsjuk faktist! :)

Referensbild:
Fin, grattis. Jag är också förundrad över det svala intresset för IWC i Sverige. Jag är imponerad av deras formspråk och design. Äger dock bara ett enda ur från dem (en Portofino kronograf) men p andra sidan äger jag inte två ur från en och samma tillverkare med undantag från en tillverkare. Men fler IWC:s lär det bli i framtiden.

Tillbaka
Topp