• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Är det någon som har en ungefärlig prisuppgift på IWC quick-change armband till en Aquatimer?
Vad ligger original stål och gummi på? Finns det vettiga alternativ?

Rätt bra...
EE1E7C99-AEF1-4670-9C2D-83393FE2AFCE.jpeg

Ursäkta om frågan redan ställts och utretts (jag sökte först men hitta ej). Gäller den utökade garantin även på äldre klockor? Dvs om jag köper en begagnad IWC som är mindre än 8år gammal, kan jag då registrera den för att få garanti på den tiden som är kvar? Typ en klocka ifrån 2016, kan jag registrera den och få garanti till 2024, någon som vet?

Ursäkta om frågan redan ställts och utretts (jag sökte först men hitta ej). Gäller den utökade garantin även på äldre klockor? Dvs om jag köper en begagnad IWC som är mindre än 8år gammal, kan jag då registrera den för att få garanti på den tiden som är kvar? Typ en klocka ifrån 2016, kan jag registrera den och få garanti till 2024, någon som vet?

Svaret är nej. Det gäller bara klockor som är under garanti. Vilket är logiskt, svårt att datera bakåt i tiden i all evighet. Och generöst jmf med tex Omega som satte ett datum det gällde från och bara nyköp.

”You can apply for the Warranty Extension at any time during your participation in My IWC whilst your original 2-year IWC Schaffhausen International Warranty is still valid.”

Svaret är nej. Det gäller bara klockor som är under garanti. Vilket är logiskt, svårt att datera bakåt i tiden i all evighet. Och generöst jmf med tex Omega som satte ett datum det gällde från och bara nyköp.

”You can apply for the Warranty Extension at any time during your participation in My IWC whilst your original 2-year IWC Schaffhausen International Warranty is still valid.”
Tack för svar. Ja det är självklart fortfarande väldigt generöst :)

Sant! Men är inte det bara en LE med nyare urverk?
Tänker att både AT och Mark-modellerna har fått sig ett par uppfräschningar medan Portugiesern har sett mer eller mindre likadan ut sedan 2000.

3716 har börjat komma med icke-limiterade urtavlor nu. Baksidan ser annorlunda ut och 3714 sålde bra ända till slutet så jag ser ingen anledning till varför den borde få förändrad design. Om de velat göra det hade de gjort det samtidigt som övriga Portuguese designades om 2015 (och började kallas Portugiesers istället).

Nervositeten maxades igår när beslutet skulle tas. Idag har jag tryckt på avtryckaren så nu känns det på något konstigt sätt lugnare då jag inte kan påverka det mer. Dock kryper väl säkert nervositeten tillbaks för varje dag som går tills paketet anländer :D
Hoppas på inträde i tråden (med klocka) om inte allt för länge!

Måste säga att som ägare av en 3714 blir jag lite avundsjuk på 3716 med dess vackra baksida, och det till näst intill samma prisbild :arghh:.

Jag får väl buga mig och gratta de som tänkt sig köpa en port-chrono.:)

Någon som kan tipsa om bra straps till Big Pilot?

Letar efter nåt i bra kvalitet i flygarstuk. Är Ok om det kostar lite...dock helst mindre än IWC originalstrap som ligger på nästan 5000kr...

@evki mata mig (oss) med bilder och tankar kring Pure. Som du nämnde i annan tråd, många fina attributer. Så olikt dagens IWC samtidigt som dom pinpoint:at in deras DNA på något smakfullt och spännande sätt.

@DDraper frågade om IWCn 5703 i dagens klocka-tråden och då flyttar vi hit istället då man inte får snacka klockor där :D

Jag har haft den sedan 2013 och tycker Pure Classic är den snyggaste Portugiesern, förutom PPCn kanske. Tänk vilken kombo det skulle bli att äga den enklaste och den (nästan) mes komplicerade Portugieser... :angel:

Klockan bärs stort då den är 42mm och rätt så tunn, men det är den klassiska storleken på 42mm.
Det finns en till salu på C24 till ett riktigt bra pris! Säljaren är från Norge så det kanske är orsaken till att den är fortfarande osåld.

_C301286.JPG
P5302306.JPG
D58CC103-8E5C-4963-A0E0-6BD45AFB5D91_1_101_a.jpeg

Tillbaka
Topp