Wow, det finns en till på KS. KulGod Jul och trevlig klocka
Har en likadan, trodde jag var ensam med en 3241/3….. men icke….
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow, det finns en till på KS. KulGod Jul och trevlig klocka
Har en likadan, trodde jag var ensam med en 3241/3….. men icke….
![]()
Sorry för sent svarRiktigt fint!
Vet du vilket band du köpte på Whristbuddys som passade till portugisern? Är det 3716 eller 3714 bandet sitter på?
Mvh
Tack för ditt svar!Sorry för sent svar
Tack! Det heter ” Curved Premium Rubber Strap - Blue”
Sitter på en 3716
Bra fråga! Att få på det är jag övertygad att det går och relativt säker på att kommer se bra ut. Det är svårt att en se skillnad mellan ref:arna rent generellt.Tack för ditt svar!
Skulle den gå att få på en 3714 och fortfarande se bra ut eller är det en helt annan passform?
Gott nytt år
Den bästa, min är på service hos IWC , gott nytt år ! (Ifjol var det full fart på tavlorna ett bra tag runt 2400)Nyårsklocka
![]()
Härligt!Bra fråga! Att få på det är jag övertygad att det går och relativt säker på att kommer se bra ut. Det är svårt att en se skillnad mellan ref:arna rent generellt.
Huset skall ju bara i stort sett samma vad jag vet (obs ta det med en nypa salt), bara minimala höjdskillnader. Tror inte heller att bandhornen är annorlunda.
Men det finns nog andra som kan intyga bättre
I värsta fall har WB bra returpolicy, så orkar du kan du ta av orginalbandet och bara passa in gummit för att se hur det ser ut innan du föster det.
Lycka till och posta bilder om det blir något
Gott nytt år!
Sjukt fin! Hoppas på en 38mm variant, men känns ej så troligt...
Har kollat på 36:an men storleken är lite liten och föredrar låset på mark xx.Lär nog inte ske som det är nu, men det finns en 36mm som kanske kan vara ett alternativ?
Har en OP 36 från föregående modellserie med maxi case som bärs större och tycker även den är lite liten.Lär nog inte ske som det är nu, men det finns en 36mm som kanske kan vara ett alternativ?
Har en OP 36 från föregående modellserie med maxi case som bärs större och tycker även den är lite liten.
Inte omöjligt att en svart hamnar på handleden i framtiden! Den är ju sjukt snygg! Vart köpte du din? Får man rabattaterat pris på kron, NK andra butiker?Bara köra på en Mark XX i så fall! Bärs ju inte gigantiskt, särskilt med länken![]()
Inte omöjligt att en svart hamnar på handleden i framtiden! Den är ju sjukt snygg! Vart köpte du din? Får man rabattaterat pris på kron, NK andra butiker?
OkKör bara. Jag har köpt min på Jarl Sandin. Angående rabatter så har det diskuterats i tråden tidigare. Några procent går säkert att lösa men förvänta dig inga stordåd.
OkHur stor är din handled?
Köpte ett grönt gummi på Watchwear. En chansning då det verkar osäkert med portugiserna med ref 3714 och gummi. Fick använda originala bandstiften istället för dom som kom med. Tycker resultatet ändå blev klart godkänt!
Tack!Ser bra ut! Vet du om OEM-gummi passar till 3714?
Har man köpt en klocka för 100k så kan man köpa gummi för 3k. Det är ju dessutom grymt snyggt.Slängde på ett olivgrönt Hirsch Arne på 388103. Blev ok.
![]()
Är dock sugen på det gröna EasXchange gummit som släpptes härom månaden. Fast 3200 är lite mastigt för ett armband som mest är "för skojs skull". Eller är jag bara småsnål? (Bild snodd från nätet).
![]()
Trevlig söndag allihop!
Slängde på ett olivgrönt Hirsch Arne på 388103. Blev ok.
![]()
Är dock sugen på det gröna EasXchange gummit som släpptes härom månaden. Fast 3200 är lite mastigt för ett armband som mest är "för skojs skull". Eller är jag bara småsnål? (Bild snodd från nätet).
![]()
Trevlig söndag allihop!
Snygg kombo btw.Köp. Det är värt det. Ingen idé att snåla när klockan kostar sexsiffrigtmycket nöjd med mitt blåa band till Mark XX.
Bild för att det är roligare!
![]()
Slängde på ett olivgrönt Hirsch Arne på 388103. Blev ok.
![]()
![]()
Trevlig söndag allihop!