Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Full ceramic Ingyn!
Ni som är mer kunniga på IWC än jag är... Finns det någon 36mm pilot version? Hade varit grym på mina tandpetar-handleder!
Med bild också!Ni som är mer kunniga på IWC än jag är... Finns det någon 36mm pilot version? Hade varit grym på mina tandpetar-handleder!
Vad heter denna modell?Längesen den här fick luft men idag var det dags!
![]()
Jag skulle satsat mina pengar på Yatch Club IIVad heter denna modell?
Finns ju en tjusig helguldare på Bukowskis, ligger dock lite högre i pris.Sjukt snygg. Har väldigt dålig koll på IWC. Värt att se över helt klart
Snyggt armband, köpt det senare och om ja, vart köpte du det?
Watchwear har pilot FKM. De är grymt bekväma och prisvärda.Snyggt armband, köpt det senare och om ja, vart köpte du det?
SnyggtHa begäret stärktes efter ett besök hos en lokal handlare. Trevlig säljare med. 35mm passar bättre än stora 40mm
![]()
![]()
![]()
Inget jag tänkte på direkt, men överlag så kändes den kanon. Crown guardsen va små vilket jag gillade och de känns mer likt orginalet. Min handled är runt 16,5cm iaf.SnyggtHur känns tjockleken på 35mm?
Yes, köpte den hos Jarl Sandin i Göteborg.Snyggt armband, köpt det senare och om ja, vart köpte du det?
Okej niceYes, köpte den hos Jarl Sandin i Göteborg.
”The white ceramic case is complemented with a pitch black dial featuring white printed numerals and indices, while the black hands are coated with Super-LumiNova® to ensure perfect legibility”Någon som luskat ut om det är lysmassa i siffrorna eller om de snålat på den här också (varför gör de så?!) och begränsar det till visare och kvartar?
Tycker det se hoppfullt ut på bilden
![]()
Ja precis. Det där antyder ju att bara visarna lyser men de flesta andra piloter har väl åtminstone index kl 12 också? Och flera även 3,6,9. Men de ser inte annorlunda ut än övriga på bilden.”The white ceramic case is complemented with a pitch black dial featuring white printed numerals and indices, while the black hands are coated with Super-LumiNova® to ensure perfect legibility”
Oklart.
Någon som luskat ut om det är lysmassa i siffrorna eller om de snålat på den här också (varför gör de så?!) och begränsar det till visare och kvartar?
Tycker det se hoppfullt ut på bilden
![]()
Förbannat. Hade hoppats jag skulle kunna stryka den.Sett på Reddit
![]()
Förbannat. Hade hoppats jag skulle kunna stryka den.
Det är väl för att de brittiska piloterna som Mark serien är baserad på bara hade en prick vid 12 3 6 9. Och sen är BP lumad runt om som B uhr som den är baserad på.Ja precis. Det där antyder ju att bara visarna lyser men de flesta andra piloter har väl åtminstone index kl 12 också? Och flera även 3,6,9. Men de ser inte annorlunda ut än övriga på bilden.
Otroligt egentligen att de inte alltid kör lysmassa på alla siffror med den designen
Säkert är det så. Men med tanke på hur mycket de moderniserat modellerna i övrigt så hade det ju inte varit katastrof att öka läsbarheten i mörkerDet är väl för att de brittiska piloterna som Mark serien är baserad på bara hade en prick vid 12 3 6 9. Och sen är BP lumad runt om som B uhr som den är baserad på.