• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Fick upp ögonen för master calendar i går. Vilken tavla! Dock verkar den bara finnas med rem, vilket jag inte vill ha. Håller fast vid stål eller gummi.

Hur som helst såg jag denna:https://www.chrono24.se/jaegerlecoultre/master-control-calendar--id7254071.htm
Nu är den förvisso inte ny, utan från 98(?). Är det en franken, eller har calendar funnits med länk?

Har sett att jlc har fantastiska blå urtavlor, men de verkar inte heller komma på länk. Eller finns det?

Det är inte en franken utan en på 90-talet vanligt förekommande länk från JLC. Huruvida den är tjusig eller ej är ju en annan sak :D

Usch. Men man får inte nya klockan på länk alltså? Går det att köpa länk som skulle kunna passa modellen?

Vågar inte svara på det. Master controll dates länk är väl det närmaste du kan komma men jag gissar att måtten mellan luggarna är helt fel.

4D8948F7-4D29-4060-86B6-5464F7B01653.png

Skulle lämna dottern på dagis och utanför dagiset möter jag en lika förvirrad farsa som jag, dagis är stängt, det är studiedag.

Inte mig emot, utöver kvalitetstid med dottern kom även FedEx med bandet från CF.

14968548947051745322808.jpg
Såg precis detta.... Är det ett custom CF band och funderar även på "profilen" på det? Ser typ fyrkantigt ut?

Tillbaka
Topp